Technologie “uchycená k hlavě” bude spočívat na “emoční analýze” pro reklamy. Zatímco současná převtělení Google Glass nadále budí obavy a debaty natolik, nakolik se objevují obavy o soukromí, společnost už za scénou pracuje na potenciálně daleko znepokojivější technologii, jak nedávno odhalilo podání patentu, o kterém se moc nemluvilo. Podaný patent popisuje „k hlavě uchycené zařízení“ např. hi-tech brýle, které by mělo schopnost sledovat pohyby očí, v podstatě monitorovat reakce na vnější stimuly, včetně změn emocí.


Tento patent naznačuje, že Google by této technologie využil k analýzám reakcí na reklamy, na které by se uživatel díval v televizi, v počítači nebo v jiném prohlížecím zařízení.

V žádosti se uvádí, že maličké dovnitř hledící kamery by sledovaly i rozvírání zorniček a dávaly by o tom informační zpětnou vazbu k webu připojenému serveru.

Patent uvádí:

[quote align="center" color="#999999"]

Technika sledování zírání se realizuje pomocí k hlavě přimontovaného zařízení sledujícího zírání, které komunikuje se serverem. Toto zařízení zachycuje snímky scény ze zařízení sledujícího zírání připevněného k hlavě, které zachycuje vnější scény, na které se dívá uživatel, který je vybaven k hlavě přimontovaným zařízením. Server rovněž od zařízení sledujícího zírání připevněného k hlavě dostane informace o směřování pohledu.

Informace o směru zírání ukazuje, kam ve vnější scéně uživatel zírá, když tuto vnější scénu sleduje. Algoritmus rozpoznávání obrazů se uplatňuje na obrázky scény tak, aby identifikoval položky vnější scény, na které se uživatel dívá. Generuje se tím záznam sledovací stopy identifikující položky, na které se uživatel díval.[/quote]

Přihláška patentu rovněž uvádí, že technologie bude mít schopnost monitorovat, co uživatel sledoval a jak dlouho se na to díval. To Googlu v podstatě umožní vygenerovat relevantní analýzy pro změnu reklam založené na tom, jak dlouho se uživatel na reklamu díval.

„Informace o doprovodném emotivním stavu může být inzertovi poskytnuta tak, aby v reklamě mohl měřit úspěšnost svých reklamních kampaní,“ uvádí patent.

Žádost rovněž uvádí, že i uživatelé se budou moci dostat k „zíracímu záznamu“, který bude stopovat všechno, na co se před tím podívali, stejně jako záznam historie webového prohlížeče.

Ač se v žádosti uvádí, že z veškerých inzertům poskytnutých dat budou odstraněna jakákoliv osobní data, tak je i tak myšlenka na doslovné vlastnictví vzpomínek a zážitků „zachycených“ takovýmto zařízením postačující na to, aby vydráždila k odporu každého, kdo si cení soukromí.

„Pomyšlení, že lidé, kteří si kupují Google Glass mohou skončit tak, že jim Google bude monitorovat pohyby vlastních očí. To je druh monitorování, který byste očekávali v nějakém science fiction filmu. Tohle je Minority Report pro zisk,“ řekl Nick Pickles z Big Brother Watch.

Tyto obavy jsou dobře podložené vzhledem k tomu, že jen v tomto týdnu samotném Google přiznal, že k reklamním účelům používá počítačových programů ke čtení e-mailů posílaných přes Gmail.

V právním zdůvodnění soudu Google uvedl: „Všichni uživatelé e-mailu musí nezbytně očekávat, že jejich e-maily budou podrobeny automatickému zpracování.“

Intimní vztahy Googlu s NSA a s dalšími americkými špionážními agenturami by rovněž měly rozeznít poplašné zvonky. Zpravodajské agentury touží po tom, aby měly internet věcí, aby mohly špehovat všechno a všechny, a to perfektně zprostředkované technologiemi, které Google popisuje.

Dlouhodobá posedlost Googlu monitorováním uživatelů k reklamním účelům už tuto společnost dohnala k tomu, aby podala patenty na všechny druhy bizarních technologií včetně softwaru a zařízení, která využívají hluku pozadí v prostředí osoby, aby sledovali její aktivity za účelem přímo zaměřených reklam.

Tento technologický gigant vede na cestě, kde má takové rivaly jako Verizon a Microsoft (oba také provařené v NSA skandálu PRISM), na níž teď hledají jak realizovat technologie, které televize, herní zařízení, telefony a všechny druhy technologických udělátek v podstatě přemění na sledovací štěnice.

Microsoft rovněž nedávno podal patent na přívěsná zařízení, která sledují pohyby očí a gesta.

Stanovisko společnosti Google:

[quote align="center" color="#999999"]

„Soukromí a bezpečnost našich uživatelů jsou pro nás velmi důležité a nedávné zprávy, které tvrdí opak, nejsou pravdivé. Do G-mailu jsme implementovali špičkové zabezpečení v rámci odvětví a bez ohledu na to, odkud je daný e-mail na G-mail účet uživatele zaslán, jsou tyto bezpečnostní opatření aktivní.”[/quote]

Steve Watson

Překlad: Miroslav Pavlíček

Zdroj: prisonplanet.com