Transparentní kampaň, kterou spustil řetězec McDonald’s v loňském roce, měla představit zdravější image společnosti McDonald’s Corporation – a také účinněji využít sociální sítě. Namísto toho, aby lidé mluvili o tom, jak tuto značku milují, se však na sítích rozproudila debata o tom, jak nechutné produkty řetězec nabízí. Zejména informace o složení hranolků se šířily jako lavina. Konzumenti zjistili, že namísto dvou základních ingrediencí – brambor a oleje – hranolky McDonald’s obsahují ingrediencí 17.


Tato kampaň není úplně nová. McDonald’s Kanada ji spustil vloni v červnu s využitím videa na YouTube, které mělo odpovědět na otázky spotřebitelů, proč produkty řetezce vypadají zcela jinak v reklamě a v provozovnách McDonald’s. Slogan „Naše jídlo, vaše otázky“ měl otevřít prostor pro upřímnější a transparentnější image řetězce. Řetězec McDonald’s vyzval spotřebitele, aby na Facebooku a Twitteru kladli otázky, a doufal, že obnoví důvěru a věrohodnost na trhu zaplaveném videodokumenty a fotografiemi, které spotřebitele od konzumace jeho produktů spíše odrazují.

Fotografování produktů McDonald’s