Zakladatel firmy Amazon a nejbohatší člověk na světě Jeff Bezos označil za hlavní faktor společnosti neustálé věnování pozornosti zákazníkům. Hovořil o tom v interview pro Business Insider. (Foto: Wikimedia)

Podle jeho slov, pokud je veškerá pozornost zaměřena na konkurenty, můžete velmi rychle ztratit motivaci.

„Už jste vpředu – proč byste měli běžet? Pokud jste zaměřeni na zákazníky, pokud je to vaše motivace, pak je velmi stabilní,“ říká podnikatel.

Zároveň Bezos dodal, že klienti i té nejlepší společnosti jsou stále s něčím nespokojeni.

Podle Bezose je hlavní otázkou, na kterou musí každý podnikatel odpovědět, tato: „Co se nezmění za 10 let?“

Vysvětlil, že zakladatelé společností mohou vytvářet strategie kolem toho, co zůstane stabilní po dlouhou dobu.

Forbes odhaduje jmění Jeffa Bezose na 143 miliard USD. Dříve analytici servisní společnosti Comparisum předpověděli, že do roku 2026 by se mohl stát prvním dolarovým biliardářem na světě.

V polovině dubna měl Amazon tržní kapitalizaci 1,14 bilionu dolarů, což je rekordní ukazatel společnosti. Bezos dokázal přetvořit malou společnost, která se orientovala na prodej knih, na jeden z největších zasilatelských obchodních řetězců světa. Nyní společnost zaměstnává zhruba 840 tisíc lidí.

Před nedávnem Bezos musel čelit kritice za to, že propustil šest aktivistických zaměstnanců, kteří si stěžovali na pracovní podmínky v Amazonu. Případem se začali dokonce zajímat američtí senátoři.

„Nepropustili jsme nikoho kvůli tomu, že mluvil o pracovních podmínkách,“ prohlásil Bezos během online konference akcionářů.

„Podporujeme právo každého zaměstnance kritizovat pracovní podmínky svých zaměstnavatelů. To ale neznamená, že mají právo porušovat vnitřní předpisy. Samozřejmě bereme velmi vážně vaše právo na protest proti pracovním poměrům. Nemáme s tím žádný problém,“ uvedl nejbohatší muž světa.

Zdroj:  businessinsider.com