Dne 29. října bylo oznámeno, že Mercedes-Benz CLA třetí generace bude používat čtyřválcový motor 2,0T vyráběný společností Geely a Horse. (Foto: Pexels / ilustrační)
Druhá jmenovaná společnost, oficiálně známá spíše jako Horse Powertrain Limited, byla vytvořena 31. května 2024, jako společnost vlastněná v poměru 50:50 společnostmi Geely a Renault.
Výkon motoru je údajně 250 koní (186 kW) a maximální točivý moment 360 Nm. Dřívější zprávy uváděly, že spalovací motor, který bude použit v modelu CLA, byl zkonstruován a vyvinut ve spolupráci společností Mercedes-Benz a Geely.
Je třeba poznamenat, že společnost Geely prostřednictvím svého generálního ředitele Li Shufu vlastní přibližně 10 % společnosti Mercedes-Benz a má s ní také společný podnik na výrobu elektromobilů značky Smart.
Ačkoli se motor vyrábí v Číně, katalyzátor bude instalován v Německu, aby splňoval emisní předpisy. Dřívější zprávy uváděly, že motor bude součástí 48V mild-hybridního systému využívajícího integrovaný startér s převodovkou.
Nový model CLA bude postaven na architektuře MMA a bude vybaven mild-hybridním a plně elektrickým pohonem. Zprávy uvádějí, že nebude k dispozici plug-in hybridní varianta.
Je třeba poznamenat, že motor od Geely nebude jedinou čínskou technologií použitou v CLA. Zprávy z počátku tohoto roku naznačovaly, že CLA je vybaven řešením inteligentního řízení na vysoké úrovni od čínského startupu Momenta.
CLA tak bude prvním vozem značky Mercedes-Benz, který bude mít schopnost asistované jízdy ve městě. Společnost Momenta byla založena v roce 2016 a Mercedes-Benz byl jejím dřívějším investorem, který se v roce 2017 zúčastnil kola financování série B.
Očekává se, že plně elektrické verze modelu CLA budou vybaveny elektromotorem o výkonu 175 kW umístěným vzadu a budou mít akumulátor s kapacitou 89,6 kWh, přičemž dojezd až 750 km (WLTC) udává spotřebu energie pouhých 12 kWh na 100 km.
Platforma MMA bude mít architekturu 800 V a bude schopna zvýšit svůj dojezd o 400 km po 15 minutách nabíjení.
Zcela nový model CLA by měl mít premiéru v roce 2025, i když mild-hybridní verze se může začít prodávat až v roce 2026.
Zdroj: carnewschina.com