Akademie filmových umění a věd zahájila iniciativu na získání 500 milionů dolarů ve snaze vyrovnat dramatický pokles sledovanosti Oscarů, která se podle portálu Statista snížila z téměř 44 milionů v roce 2014 na pouhých 19,5 milionu při posledním ceremoniálu. (Foto: Flickr)
Bill Kramer, výkonný ředitel Akademie, v rozhovoru pro Financial Times prozradil, že organizace již získala přibližně 100 milionů dolarů, přičemž přispěli i významní dárci, jako je miliardář Leonard Blavatnik. Kampaň je dále podpořena sponzorskými smlouvami s renomovanými luxusními značkami, včetně Dorchester Collection.
Načasování této finanční kampaně je klíčové, protože současná vysílací smlouva Akademie se stanicí ABC, která patří společnosti Walt Disney, vyprší v roce 2028, což se shoduje se 100. výročím udílení Oscarů. Očekává se, že jednání o prodloužení budou brzy zahájena, přičemž Kramer označil stávající smlouvu za „velmi zdravou“ a partnerství se společností Disney pochválil jako „úžasné“. Přechod na streamování a otřesy v televizním a filmovém průmyslu však Akademii přiměly k tomu, co Kramer nazývá „kampaní na diverzifikaci příjmů“.
„Žádná zdravá společnost nebo organizace by se neměla spoléhat na jeden zdroj podpory v takové míře, která by mohla vyvolat obavy, pokud by se tato podpora snížila,“ řekl Kramer.
Tento krok přichází uprostřed širších finančních problémů v neziskovém uměleckém sektoru. Významné instituce, jako je Metropolitní opera v New Yorku, musely kvůli nedostatku hotovosti čerpat nouzové prostředky z nadačních fondů a filmový festival Sundance se potýkal se značnými problémy při zotavování se z problémů po událostech 19. listopadu.
Do budoucna se Akademie snaží oslovit širší, mezinárodnější dárcovskou základnu, což odráží posun v demografii publika a členů. Přibližně 30 % jejích členů nyní žije mimo USA, což je výrazný nárůst oproti stavu před deseti lety.
Vzhledem k tomu, že Akademie usiluje o rozšíření své přitažlivosti a finanční stability, může být úspěch této globální kampaně na získávání finančních prostředků klíčový. Vzhledem k tomu, že filmový průmysl a jeho diváci procházejí radikální proměnou, může toto úsilí změnit nejen finanční situaci Akademie, ale také její kulturní stopu v celosvětovém měřítku – kampaň bude zahájena v pátek v Římě.
Hodně štěstí. Jak nejlépe řekl Gervais v roce 2020:
Nikoho už filmy nezajímají. Nikdo nechodí do kina, nikdo se pořádně nedívá na televizi. Všichni se dívají na Netflix.
Tenhle pořad by měl být jen můj výstup, kdy řeknu: „Dobrá práce, Netflix. Vyhráli jste všechno. Dobrou noc.“ Ale ne, musíme to táhnout tři hodiny…
…Vážně, většina filmů je příšerná. Líné. Remaky, pokračování. Slyšel jsem, že by mohlo vzniknout pokračování Sophiiny volby. To by Meryl jen řekla: „Tak to musí být tenhle.“ To by se mi líbilo. Všichni nejlepší herci přešli na Netflix, HBO. A herci, kteří teď hrají jen v hollywoodských filmech, dělají dobrodružné fantasy nesmysly. Nosí masky a pláště a opravdu těsné kostýmy. Jejich práce už není herectví. Je to chození dvakrát denně do posilovny a braní steroidů. Máme tu cenu pro nejsvalnatějšího feťáka? Nemá to smysl, věděli bychom, kdo by to vyhrál.
Zdroj: ft.com