Podle konzervativních skupin jsou spotřebitelské bojkoty proti „probuzeným“ korporacím, jako jsou Target a Anheuser-Busch, klíčem ke zvrácení rasového, genderového a environmentálního aktivismu v Americe. (Foto: Flickr)
Je to proto, že zákazníci, kteří se zbavují společností prosazujících levicovou politiku, poskytli konzervativním skupinám potřebnou trakci k právnímu boji proti nim.
Scott Shepard je spolupracovníkem Národního centra pro výzkum veřejné politiky (NCPPR) a ředitelem projektu Svobodné podnikání Národního centra, konzervativní aktivistické skupiny akcionářů.
Shepard řekl deníku The Epoch Times, že příliv se obrací proti environmentálním, sociálním a správním aspektům neboli ESG.
„Tentokrát vidíme něco zcela jiného. Nejsou to totiž jen konzervativci, kteří se o takové věci vždy zajímají, ale celá země,“ řekl Shepard.
ESG, které začalo jako pokyny, se nyní změnilo v těžkopádné mandáty týkající se kontroverzních ideologií „sociální spravedlnosti“, řekl.
A případné porušení fiduciární odpovědnosti vůči akcionářům vystaví podniky právním krokům, jaké zahájila Shepardova organizace.
I když společnosti přicházejí o miliardy dolarů, nadále přijímají tento koncept na úkor svých akcionářů, řekl Shepard.
Společnost Target se dostala pod palbu kritiky za zboží v rámci „měsíce hrdosti“, včetně duhově zbarvených dupaček pro miminka a „zastrčených“ dámských plavek pro muže, kteří se identifikují jako ženy, ve vitrínách před prodejnou.
Stejně tak spotřebitelé bojkotovali společnost Anheiser-Busch poté, co společnost poskytla transgenderovému aktivistovi Dylanu Mulvaneymu personalizovanou plechovku Bud Light, která se následně stala virální na sociálních sítích.
Když bojkot zesílil, přišly s prohlášením jak společnost Target, tak Anheuser-Busch. Neomluvily se však, ani nadále nepodporovaly transgenderismus a LGBT záležitosti, protože spotřebitelé zůstávali stranou.
Strategie společnosti Target spočívala v tom, že výhrůžky zákazníků svedla na odstranění některých „kontroverznějších“ položek z expozic „měsíce hrdosti“ a přemístění LGBT položek do zadní části obchodu.
Zaměstnanci v pobočce Target v Tennessee, kde někteří nosili oblečení s duhovými vlajkami, 13. června smíšeně hodnotili, jak bojkot ovlivňuje prodej.
„V neděli a v pondělí bylo méně práce. Je to patrné, pokud zde pracujete dostatečně dlouho. Posledních několik týdnů je pomalejších,“ řekl jeden ze zaměstnanců.
„Je to těžké říct. Každodenní věci jsou jiné,“ dodal další.
Krátce po kampani s Mulvaneym přišla společnost Anheuser-Busch s proamerickými reklamami, v nichž jsou zobrazeni koně Clydesdale putující po zemi.
„Nikdy jsme neměli v úmyslu být součástí diskuse, která lidi rozděluje. Naším cílem je spojovat lidi u piva,“ řekl generální ředitel společnosti Anheuser-Busch Brendan Whitworth.
Kromě společností Target a Anheuser-Busch, které nadále podporují měsíc hrdosti, změnily své ikony na sociálních sítích na loga s motivem hrdosti i takové obchodní titány jako Citi, Bank of America, Cisco, HP a Pfizer.
Miliardář Mark Cuban, majitel klubu Dallas Mavericks a hvězda pořadu Shark Tank, o víkendu označil probuzení za „dobré pro byznys“.
Bojkot je kryptonitem pro probuzené firmy
Klíčem k zastavení ESG by mohly být žaloby akcionářů – a dlouhodobé spotřebitelské bojkoty to umožňují, protože způsobují „probuzeným“ společnostem obrovské ztráty, řekl Shepard.
Dne 6. června si právní kancelář America First Legal (AFL) vyžádala firemní účetnictví a záznamy společnosti Target v souvislosti s odporem proti tomuto maloobchodnímu řetězci kvůli prodeji zboží určeného dětem v rámci měsíce hrdosti.
Tato právní firma zastupuje NCPPR, skupinu pro výzkum veřejné politiky v oblasti volného trhu, kde Shepard působí.
AFL, v jejímž čele stojí bývalý Trumpův prezidentský poradce Stephen Miller, obvinila vedení Targetu z „radikální politické agendy LGBT, která stála korporaci od poloviny května 2023 více než 12 miliard dolarů tržního zhodnocení“, uvádí se v tiskové zprávě.
Bojkot zasáhl tržní kapitalizaci společností, což znamená, že jejich hodnota na burze klesla.
Tržní kapitalizace společnosti Target klesla od 1. května do 10. června ze 72,52 miliardy dolarů na 58,61 miliardy dolarů a na Wall Street jí byl dvakrát snížen rating.
Tržní kapitalizace společnosti Anheuser-Busch klesla ještě více – ze 132,06 miliardy dolarů na 108,96 miliardy dolarů mezi 3. dubnem a 2. červnem a rovněž jí byl snížen rating.
Advokáti společnosti AFL uvedli, že její klient má obavy z možného finančního rizika, které představuje prodej zboží souvisejícího s LGBT, protože společnost Target přiznává, že její zákaznickou základnu tvoří především rodiny.
„Tato dramatická a náhlá ztráta pro akcionáře je přímým a předvídatelným důsledkem vypočítavé snahy vedení společnosti zavděčit se svým extrémně levicovým „stakeholderům“, z nichž téměř nikdo nenakupuje v Targetu, a důkazem pohrdání hlavními zákazníky korporace,“ uvedla AFL ve svém prohlášení.
Podle Sheparda ztráty hodnoty akcií ukazují, že „probuzené“ správní rady a vedoucí pracovníci firem se starají více o ideologii než o své akcionáře.
„Myslím, že je nyní jasné, že lidé dávají pozor,“ řekl.
„Kromě tvrdých levicových aktivistů si nikdo nepřeje, aby transsexuální témata byla zaměřena na děti; nikdo si nemyslí, že by Target měl hrát hlavní roli při rozhodování o tom, zda naše děti budou zataženy do všech těch nesmyslů,“ řekl Shepard.
Pokud budou generální ředitelé a členové představenstev firem nadále „předstírat“, že je přechod na woke nepřivede na mizinu, budou podle Sheparda pravděpodobně žalováni osobně.
Předpovídá, že vedoucí pracovníci budou nuceni vrátit ze svých kapes částku, kterou akcionáře připravili o to, že „řídili společnosti podle svých osobních preferencí, a nikoli podle objektivních, neutrálních pravidel řízení podniku“.
Proč se vedoucí pracovníci odcizují zákazníkům
Podle Willa Hilda, výkonného ředitele neziskové skupiny na ochranu spotřebitelů Consumer’s Research, Woke nezmizí bez boje.
Consumer’s Research zahájila veřejnou informační kampaň o společnosti BlackRock a nedávno vytvořila „upozornění woke“ pro spotřebitele. Ti, kteří se zaregistrují, jsou upozorňováni, když společnosti „ustupují davu wokeů – abyste věděli, které značky útočí na vaše hodnoty“.
Zdroj: theepochtimes.com