Elektrobusy v Německu představují „nebezpečí požáru“, protože baterie se mohou zahřát až na 1000 °C. Německá města preventivně vyřazují vozidla z provozu. (Foto: Youtube)
Zdá se, že výrobci elektromobilů ani po letech dolaďování nedokážou zajistit, aby technologie e-vozidel fungovala tak bezpečně, jak je třeba pro osobní a veřejnou dopravu.
Německá média, například zde, uvádějí, že v současné době jsou elektrické autobusy ve městech stahovány z provozu, protože představují nebezpečí požáru.
Začátkem června letošního roku v německém Hannoveru zničil velký požár devět autobusů patřících dopravnímu podniku Üstra, a proto podnik vyřadil zbývající autobusy z provozu, dokud nebude zjištěna přesná příčina.
„Nejen v případě Hannoveru se stále častěji stává, že jsou elektrická vozidla ve městech vyřazována z provozu, a důvody často spočívají ve společné příčině: Požární bezpečnost,“ uvádí MK online.
Stuttgart stahuje elektrobusy
Dopravní podnik ve Stuttgartu rovněž stáhl elektrobusyz provozu poté, co požár elektrobusu zničil 25 vozidel. MK dále uvádí, že stejný typ elektrobusu z obav před požárem vyřadilo z provozu také město Regensburg.
Podle MK je problémem extrémní teplo generované bateriemi vozidla, které může v důsledku „tepelného úniku“ dosáhnout teploty až 1000 °C.
15metrová vzdálenost při parkování
„Lithium-iontové baterie přitom nekontrolovaně uvolňují energii,“ uvádí MK.
„Ze stejného důvodu se elektromobily také opakovaně zapalují. První elektromobily nyní mohou kvůli riziku požáru parkovat pouze ve vzdálenosti 15 metrů.“
Také v Číně byly zaznamenány elektrobusy, které při nabíjení vzplály:
Dokonce i e-koloběžky mohou vzplanout. Následující příklad také ukazuje, jak obtížné může být uhasit požár e-vozidla.
Zdroj: notrickszone.com