Zajímavou věcí na písemkách ve škole je, že ve skutečnosti ukazují to, jak dané individuum přemýšlí o určitém předmětu. Takové přemýšlení se však může za pár měsíců změnit. Následně pak hodnotíme lidi na základě jejich známek, které ukazují jejich znalost a kvalifikaci. Smutný fakt však je, jak moc takovým hodnocením studenty stresujeme, a jakému tlaku je vystavujeme. Někteří se kvůli špatným známkám mohou cítit dokonce i méněcenní.
Co když ale máme jiné učící metody? Co když nám způsob testování nesedne, ale i tak nerozhoduje o naší skutečné kvalifikaci? Naštěstí si tyto otázky klade čím dál tím více lidí a snad i dospějeme k tomu, že současný systém výuky není tak efektivní.
Výzva žákyně 4. třídy
Sydney Smoot je sice žákyní 4. třídy, ale svými slovy si získala pozornost mnoha dospělých.
„Toto testování na mě kouká jako na číslo. Jeden test mě definuje jako neúspěch, anebo naopak úspěch na základě numerické řady…Nemyslím si, že by FSA testy byly přesné v ohodnocení mé úspěšnosti. Neberou v potaz všechnu mojí znalost nebo schopnosti, ale jen malé procento."
Sydney pokračovala položením velmi důležité otázky:
"Jak mě někdo může nutit psát test, který ani nebyl vyzkoušený na studentech tady na Floridě; jak může být přesný v hodnocení toho, co vím?