Bývalý agent NSA, ze kterého se vyklubal vynašeč, Edward Snowden, odhalil, že dokonce i naše televize jsou plně schopné rozvrátit naše soukromí a sledovat nás v našich domovech. Poté, co Snowden v roce 2013 odhalil, že vlády celého světa spiklenecky spolčené s nadnárodními telekomunikačními společnostmi sbírají data o veřejnosti, tak teď přišel s posledním tweetem, který je ještě více znepokojující.
26. února 2017 Snowden tweetnul: ‚Kdo se dívá na diváky? Vaše televize.‘
S tím, jak jsou rozšířené chytré televize, mohou teď společnosti sbírat data nejen o tom, na co se díváme, nýbrž ve skutečnosti nás mohou přes naše televize pozorovat a poslouchat přímo v našich domovech. Nedávno zavedená technologie TVision Insight těmto společnostem umožňuje, aby monitorovaly, zda jsou diváci zahleděni na to, co se děje na jejich obrazovce, což umožňuje analýzu, které reklamy jsou účinné a jaké jsou emotivní reakce diváků vyvolané konkrétními televizními záběry.
Pomocí zařízení Microsof Kinect, které je podobné tomu, čeho využívají systémy Xbox, jsou zabudované na vršku televizní obrazovky monitorovací pomůcky TVision, co sledují, kam jsou zaměřené oči diváků, jaké jsou výrazy jejich tváří a zda vypadají pozorně a jsou potěšeni tím, na co se dívají.
Tuto společnost založil absolvent Sloanovy fakulty managementu na MIT Dan Schiffman se svým spolužákem a je zatím v rané fázi vývoje. Tato technologie se prozatím testuje na 7 500 dobrovolnících v Bostonu, Chicagu a v oblasti Dallas-Fort Worth, kdy se pro budoucnost počítá s širšími studiemi.
Avšak vzhledem k nedávné historii vládního špehování svých vlastních lidí a zaznamenávání ohromných množství dat jsou tu dobře podložené obavy z toho, jak by této technologie mohlo být v budoucnu zneužito. Např. kdyby TVision spolupracovalo s reklamními společnostmi a s výrobci televizí, tak by tato technologie mohla být brzy přítomna v každé nové televizi a schopná nás sledovat v našich vlastních domovech.
Před dvěma lety Samsung přiznal, že jejich chytré televize jsou schopné zaznamenávat konverzaci z našich obýváků a dokonce se ohledně toho uchýlil k vydání prohlášení: „Berte prosím na vědomí, že když pronášíte nějaká slova včetně osobních nebo jiných citlivých informací, tak tyto informace budou součástí dat zachycených a předaných třetí straně.“
Jsou tu rovněž obavy ohledně toho, jak až bezpečné je nakládání s takovýmto druhem informací. I když se v budoucnu dobrovolně zapíšete do monitorovací služby jako TVision, třeba výměnou za nižší televizní poplatky, tak by ty informace mohly být následně ukradeny, prodány třetím stranám nebo být potají sebrány vládou.
Vizio dělal tu samou věc, sbíral o lidech data a prodával to třetím stranám, a za to byl pokutován částkou 2,2 milionu $. Uvážíme-li, že do té doby prodali 11 milionů televizí a ta data sbírali dva roky, tak to moc nevypadá, že by je tím vláda nějak mohla zastrašit, když ta je navíc ani nepřinutila odhalit, kterým společnostem ta data prodali.