Mluvíme o vrtění psem. Nenapadá mě, co jiného napsat k popisu toho, co je na videu, které uvidíte. Tu tzv. „realitu“ lze editovat v reálném čase. Je to matrix. V projektu spojily síly k dosažení pokroku Stanford, Institut Maxe Plancka pro informatiku a Universita z Erlangenu-Norimberku. Podle abstraktu tohoto projektu přes Stanford University:
Prezentujeme novátorských přístup k přenesení tváří monokulárních cílových video-sekvencí v reálném čase (např. videa na Youtube). Zdrojovou sekvencí je rovněž monokulární video-stream zachycený naživo levnou web-kamerou z prodeje. Našim cílem je animovat výrazy tváří na cílovém videu podle zdrojového herce a přetlumočit zmanipulované výstupní video do foto-realistického ztvárnění. Abychom toho dosáhli, tak jsme se nejdříve zabývali provázaným problémem podchycení obličejové identity z monokulárního videa podle nikoliv pevně daných svazků snímků vycházejících z modelu. Za běhu jsme pomocí zavedení hustého měření fotometrické konzistence odsledovali výrazy tváří jak na zdrojovém, tak tak v cílovém videu. Pře-ztvárnění výrazu je dosaženo rychlým a účinným transferem deformací mezi zdrojem a cílem. Vnitřek úst, který nejlépe sedí s výrazy přenesenými na cíle, se odchytí ze sekvence cíle a pokřiví tak, aby vytvořil přesně sedící tvar. Nakonec jsme přesvědčivě pře-tlumočili syntetizovaný obličej cíle na vrchol odpovídajícího video-streamu tak, aby hladce splynul s osvětlením v reálném světě. Svou metodu demonstrujeme v živém uspořádání, kdy jsou Youtube videa scénicky přetlumočena v reálném čase.
(Více informací o tomto projektu přes web Stanfordu zde.)
Ač to JEŠTĚ není „na pixel perfektní“, tak reakce Tech Crunch’s je stejná, jako napadne všechny poté, co se podívají na původní video (které se už blíží milionu shlédnutí, i když je tam jen tři dny):
I když jsme ukazováni mezi klipy s relativně nízkým respektem, má to až čarovný efekt tajemného valu čehosi, co není úplně správně. Ale je to zatraceně příšerně působivé (no, trochu víc než málo strašidelné), i když je to teprve v takovém zárodečném stadiu.
Proč strašidelné? Technologie, jako je tato, poslouží k vytváření videí, která napříště už z podstaty nebudou tak moc věrohodná. Třeba použití politika, jako editovaného cíle, bude dost samozřejmé. V takovém případě zasáhnou politické hoaxy daleko tvrději, když je to video místo obrázků z Photoshopu, co jich je kolem.
Ano, kolem toho není nic uklidňujícího. Ale za jak dlouho bude tato technologie opravdu k dispozici? Všichni víme, že než se jakákoliv technologie ukáže běžné populaci, tak už je s ní vojensko-průmyslový komplex nejspíš pár desítek let vepředu.
U původního videa se v části komentářů hromadí lidé poukazující na nebezpečí této technologie v orwellovské noční můře, ve které v současnosti žijeme. Jeden člověk uvedl, že by se to mělo zastavit, kvůli svému děsivému potenciálu zneužití, na což někdo jiný odpověděl: „Potenciál pro zneužití? Já si pro tuto technologii nedovedu v první řadě představit důvod jiný, než je zneužití.“
Teď když je legalizováno použití propagandy vládou proti US občanům (a to je)…
Když jde unést video zahraničního vůdce pronášejícího projev a editovat ho v reálném čase, celé s veškerým povídáním, plné efektů vytvořených vládním software, tak můžete sejmout deset minut hovoru člověka a předělat podle mluvících vzorů, aby vytvořil přesvědčivé audio, kdy ta osoba bude říkat to, co od ní chtějí…
A když budou moci pře-animované věci vypadat jako věci reálné… Budete moci věřit čemukoliv, co uvidíte ve „zprávách“?
A když vidět a slyšet neznamená věřit…
S tím, jak se naše realita už stala virtuální, tak se snad ještě větší virtuální realita stává globální?
Zdroj: truthstreammedia.com