Pozoruhodné video NASA ukazuje Zemi spíše jako „živou bytost“
30. listopadu 2017 Redakce AC24 Ze světa 26067 0
thumbnail
Ohromující video zachycující čas od Studia vědeckých vizualizací NASA ukazuje, jak vypadalo 7 dní během roku 2005, kdy se těsně u pobřeží Číny vyvinul tajfun hodnocený kategorií 4. Toto video odhaluje pohled na Zemi tak, jak ještě nebyla spatřena, díky tomu jak se to období 7 dnů na tomto videu opakuje několikrát.

Pro tuto simulaci provedl sběr dat Modelovací systém pozorování Země Goddardova institutu

Vědci využila dat, která posbíral Goddardův Systémový model sledování Země ve verzi 5 a ta zobrazují objem při této simulaci vytvořených oblaků.

Průběh této simulace se jmenuje 7km GEO-5 Nature Run, čili 7km-GSNR, a zhotoven byl pomocí počítače. Ta vizualizace je možná jen krátká, ale vytvořila petabyty výsledků a odkazuje se na skoro terabyte složkových mapových souborů.

Webová stránka SVS říká, že cílem vytvoření tohoto videa je poskytnout veřejnosti tak jasný obraz planety Země a místa lidí na ní spolu s tím, že se lidem poskytne vhled do toho, o čem NASA opravdu je.

Studio vědeckých vizualizací NASA pracuje s mnoha vědci na vytvoření animací, vizualizací a obrázků tak, aby lidem poskytli daleko lepší porozumění Zemi spolu s pochopení výzkumných aktivit kosmické vědy ve vědecké komunitě v Goddarodově centru kosmických letů NASA.

Ke všem těmto vizualizacím spolu s multimediálními produkty, které vytvořilo Goddardovo mediální studio SVS a CI Lab, se lze dostat přes tuto webovou stránku a klidně si je bezplatně stáhnout a opětovně si jich užívat.

Video níže ukazuje Zemi z dálky a mraky rychle se pohybující přes pevniny a oceány. Ty mraky poskytují zvláštní zdání jako by nad zemí probíhajících pohybů Země a přetvářejí ji díky několikerému zopakování toho 7 denního vzoru na cosi téměř jako živou bytost.

sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte