Vědci nedokáží vysvětlit nález. Starověký artefakt, jehož detaily jsou viditelné pouze pod mikroskopem
25. února 2019 Redakce AC24 Ze světa vyber redakce 885814 5
Na počátku 30. let 20. století byla v Řecku objevena stará hrobka neznámého bojovníka, kterého později nazvali Griffin. V té době hrobku nepřezkoumali kvůli politickým názorovým rozdílům a výzkum nechaly na lepší časy. Ty časy přišli v roce 2015, kdy hrobku znovu otevřeli. (Foto:

Hrobka se nacházela v blízkosti starobylého města Pilos, nedaleko paláce Nestora. Byla datována do období roku 1500 před naším letopočtem. Desítky vědců z Univerzity v Cincinnati tvrdě pracovali, aby rozkopali hrobku a prostudovali všechny artefakty.

Za několik posledních let se v hrobě našlo několik tisíc archeologických artefaktů. Vědci předpokládají, že bojovník byl Mykéncom a pravděpodobně byl bohatý a vlivný. Mezi artefakty se objevily zlaté prsteny, stříbrné poháry, zbraně, ale nejzajímavější byly kamenné pečeti.

Jedna z nich vyvolala velký údiv. Zpočátku se pečeť nacházela ve vápenci a proto nepřitáhne velký zájem. Vědcům trvalo celý rok, aby extrahovali artefakt neporušený a tehdy se začala senzace.

Délka pečeti je 3,6 centimetrů a na jejím povrchu je vyobrazena scéna bitvy několika válečníků, přitom jeden z bojovníků leží už mrtvý. Udivující je to, že na artefaktu této velikosti byl vyřezán do kamene propracovaný obraz do nejmenších mikroskopických detailů tak, že to vědci nedokázali vysvětlit.

Při běžném zkoumání obrazu bylo nutné použít mikroskop, protože bez něj nebylo možné vidět všechny detaily. Tloušťka některých detailů nepřesáhla 0,5 milimetru. Navzdory mikroskopické velikosti fragmentů, byla řezba provedena bezchybně. Každý sval, každý vlas je dokonalý. Nejvíce udivující je, že bez mikroskopu není možné vidět všechnu krásu tohoto výtvoru.

Profesor na Univerzitě v Cincinnati Jack Davis řekl, že to byl neuvěřitelný nález. Nikdo nedokázal vysvětlit, jak se dávnému umělci podařilo vyřezat takový obraz pomocí starých nástrojů. Starší vědecký pracovník Sharon Stocker tvrdí, že tento artefakt by měl být urychleně přidán všech knih a učebnic, protože slouží jako neuvěřitelný příklad technologické úrovni starověkého umění.

Zdroj: sciencedaily.com

sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Hello World

Facebook komentáře
Disqus komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor

VC
Vítězslav Crha
6. března 2019
Vždyť také naprosto nic nevíme co bylo před Kristem. Vše je nejspíše jinak v dlouholeté mlčení jehňátek tomu jen nasvědčuje. Proč je vše tak úzkostlivě tajeno pod zástěrkou nesmyslného histerismu lidstva. Stejně jim čím dálvíce lidí nevěří a nakonec budou muset lidstvu pod tíhou důkazů říci pravdu. To bude šok pro mnoho z nich. My tady už tušíme, jaká bije.
00
V2
Vaclav 2
10. března 2019
pravdu díš...
00
MS
maitri shah
14. března 2019

Komentář byl odstraněn z důvodu nevhodného obsahu.

10
AH
Acacia hary
28. května 2019

The information about the artifacts you shared was very wonderful and attractive, I was very impressed with this artifact.

happy wheels

01
LF
luxele france
28. května 2019
Dans de nombreux cas, les vendeurs peuvent se refuser involontairement en raison de leur statut familial défavorisé, de leur faible revenu économique, de leur niveau culturel et de leur statut social peu élevés. replique montres  Devenir faible et humble.
01
MS
maitri shah
14. března 2019

Komentář byl odstraněn z důvodu nevhodného obsahu.

+ 1