Tým novinářů Bonanza Media našel svědka, který 17.července 2014 viděl vzlétnout ukrajinská vojenská letadla směrem k zóně konfliktu na Donbasu, kvůli tomu byl vyslýchán vyšetřovacím týmem (JIT) a později mučen ukrajinskou SBU. (Foto: Youtube)

V roce 2018 poskytl Vjačeslav nizozemskému novináři Stefanu Beckovi rozhovor pod podmínkou anonymity. Po příjezdu do Doněcka po výměně vězňů byl Vjačeslav stále v nemocnici, kde byl léčen na následky mučení SBU. Stále se bál o svou bezpečnost a nemohl svědčit s odkrytou tváří.

Poté řekl Stefanu Beckovi, jak se zapojil do aféry MH17 kvůli hovoru, který ten den uskutečnil s někým v Doněcku, aby varoval před startem dvou SU 25 směřující k Doněcké lidové republice . Účelem jeho volání bylo chránit civilisty, kteří by mohli zahynout při bombardování těmito ukrajinskými vojenskými letouny.

Vjačeslav žil ve vesnici v oblasti Poltavy, nad kterou mířila letadla z letišť Mirgorod a Poltava, když letěly bombardovat Donbas. Byl proto první kdo mohl varovat lidové republiky před letadly.

Jeho práci usnadnil fakt, že ukrajinská vojenská letadla letěla nízko nad zemí, což tomuto bývalému důstojníkovi protivzdušné obrany usnadnilo identifikaci, jaký typ letadla vzlétl. Dokonce viděl, jak byla tato letadla při startu naložena bombami a raketami a jak se vrátila prázdná, když vyložila veškerý svůj smrtící náklad na území kterékoli ze dvou lidových republik Donbasu.

Vjačeslav, který byl šokován smrtí civilistů při náletu na budovu Luhanské správy, se rozhodl pomoci DPR a LPR a chránit jejich obyvatele před těmito zločinnými bombovými útoky.

17. července 2014 Vjačeslav viděl dva SU-25 vzlétnout ve směru na Doněck. Poté zavolal muže s přezdívkou „14“, který je v DPR, aby ho varoval. Právě při prohledávání odposlechů toho dne v souvislosti s havárií MH17 narazil tým SBU na tuto výzvu od Vjačeslava  týkající se ukrajinských vojenských letadel a rozhodl se ho v případě obvinit.

Poté, co Vjačeslav zavolal hodinu a půl před havárií MH17, se ho SBU snaží přimět k tomu, aby se zdálo, že Vjačeslav přispěl k sestřelení MH17, ačkoli hovor, který uskutečnil, se týkal mnoha vojenských letadel a vůbec ne malajsijského Boeingu. .

JIT se ho rozhodne vyslechnout, ale rychle zjistí, že ve skutečnosti nemá nic společného s havárií MH17 a že ani neví, kdo je osobou za přezdívkou „14“ a že ten den volal.

Jakmile o Vjačeslava  společný vyšetřovací tým (JIT) ztratil zájem, začne mučení.

Násilné rány, včetně úderů do hlavy, buď údery holemi, nebo údery hlavou o zeď, zbavení spánku, všechno jde. Vjačeslav však odmítá připustit, že je „terorista“. Připouští pouze, že volal, aby varoval lidi na Donbasu, že přilétají vojenská letadla, aby se mohli uchýlit do úkrytů, a vyhnout se tak civilním obětem.

Ale vojenská letadla vzlétající 17. července 2014 směrem na Donbas nebyly jedinými prvky souvisejícími s MH17, které Vjačeslav viděl. Dva dny po havárii MH17 viděl v oblasti Poltavy na dálnici Charkov – Kyjev dva systémy BUK, bez raket, přepravované na nákladních automobilech z Donbasu směrem do ukrajinské metropole. Stejné BUK, které údajně nebyly v zóně konfliktu.

Vjačeslavovo  svědectví o přítomnosti dvou ukrajinských vojenských letadel na obloze DPR v den havárie MH17 potvrzuje mnohonásobné výpovědi lidí, kteří tam byli, například těch, kteří byli vyslýcháni společností Bonanza Media nebo svědkem, že Bellingcat se ho nedávno pokusil zdiskreditovat, nebo vojáka „Som“, kterého jsem v září 2018 vyslechl, a který jasně řekl, že Suchoj bombardoval v ten den, než odletěl ve směru, kde MH17 byl sestřelen.

Toto svědectví, a zejména skutečnost, že Vjačeslavovy  informace nebyly společným vyšetřovacím týmem (JIT) zohledněny a že byl následně mučen SBU, ukazuje, že nejen JIT neprovedl vůbec seriózní a nestranné vyšetřování, ale navíc sliby o „ochraně svědků“ nestojí za zlámanou grešli, alespoň pro svědky, jejichž příběh neodpovídal oficiálnímu příběhu!

Existuje příliš mnoho potvrzujících svědectví o přítomnosti ukrajinských vojenských letadel na obloze DPR v den havárie MH17 na to, abychom je nadále ignorovali nebo je odložili stranou, jako by na tom nezáleželo. . Pokud tato ukrajinská vojenská letadla nemají nic společného s havárií MH17, proč Ukrajina lhala, že její letadla ten den nelétala?

A proč nebyl Kyjev sankcionován za své systematické lži v aféře MH17, mezi falešnými odposlechy, údajnou absencí vojenských letadel, údajnou absencí primárních radarových dat, údajnou absencí systémů BUK? Současný proces je tragickou fraškou a příbuzní a oběti obětí si zaslouží mnohem více než soudní parodii.

Podívejte se na rozhovor s Vjačeslavem s francouzskými titulky: