Sorosovo „hlídači nezávislosti“ novinářů dostali za pravdu od Rady pro rozhlasové vysílání. Co udělá Xaver?
31. října 2019 Redakce AC24 Z domova neprehlednete videa 10410 1
Portál Hlídací pes publikoval na svých stránkách vyjádření Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která vyhověla stížnosti posluchačky na Luboše Xavera Veselého kvůli jeho rozhovoru s premiérem Andrejem Babišem. (Foto: Youtube)
 

 
Loading...

Portál Hlídací pes provozovaný Ústavem nezávislé žurnalistiky se sídlem v zahrádkářské kolonii obce Líšnice, který je placený mimo jiné i z fondů kontroverzního amerického miliardáře George Sorose, publikoval vyjádření Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada v něm vyhověla stížnosti posluchačky na moderátora Českého rozhlasu Luboše Veselého kvůli tomu, že premiér Andrej Babiš nepolitický pořad rádia „využil pro propagaci svých osobních kvalit a politických úspěchů a cílů, a to v nadstandardní míře, neboť ho moderátor nijak neusměrňoval, přestože si uvědomoval, že tato propagace probíhá“.

„Do roviny politické debaty rozhovor ovšem nesklouzával, protože moderátor prakticky nereagoval na vlastní obsah témat, k nimž host rychle odbočoval od původních otázek. Vždy pouze položil další otázku nepolitické povahy. Politizaci rozhovoru a zmaření původního záměru o neolitické vyznění tohoto dílu tím však nezabránil,“ stojí v dopise Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pod ním je podepsán předseda Rady Ivan Krejčí.

Podle slov RRTV ovšem Veselý neporušil zákon, neboť „popsané záležitosti jsou záležitostí dramaturgie pořadu“.

Babiš na Českém rozhlase

V první polovině září byl premiér Andrej Babiš hostem v pořadu Luboše Veselého Xaver a host. Po odvysílání pořadu portál Hlídací pes publikoval kritiku. Z jeho pohledu moderátor nezvládl premiéra, který si „mohl vyprávět, co chtěl“, přestože se jednalo o nepolitický pořad.

Na základě tohoto rozhovoru za Xaverem Veselým přijela redaktorka České televize pořadu Newsroom, aby, slovy Xavera, vyvolala mediální přestřelku. Veselý sám celý rozhovor natočil a publikoval na svém kanálu na YouTube.

Veselý redaktorce během rozhovoru mimo jiné řekl, že „slouží strašně špatným lidem“, protože pořad Newsroom České televize je „nejodpornější bulvár, který existuje“.

Redaktorka se při rozhovoru s Veselým odvolávala na portál Hlídací pes, který je provozovaný Ústavem nezávislé žurnalistiky. Veselý se po skandálu, který se rozhořel po publikaci rozhovoru s redaktorkou ČT, rozhodl provést vyšetřování, aby zjistil detaily ohledně tohoto Ústavu.

Na adrese jeho sídla naše chatu v zahrádkářské kolonii obce Líšnice. Nikoho na adrese tohoto „ústavu“ nezastihl.

Ondřej Neumann, ředitel Ústavu nezávislé žurnalistiky, se později proti závěrům vyšetřování Xavera Veselého ohradil na stránkách Hlídacího psa. Ve svém vyjádření mimo jiné přiznal, že je financován i z fondů vlivové organizace Open Society Fund kontroverzního amerického miliardáře George Sorose.

Zdroj: snews.com

 

Vážení čtenáří, přispějte na provoz vašeho nezávislého zpravodajství kryptoměnami:

BTC: 1C2tZY29PnRFacscnLf4ghwvUEwoiF7WZD

ETH: 0x5200433e4Ba2e89F1179DB688548Bb5aB2D3b4eC

LTC: LQpFdfXdLmogQzNtL9zZcW4bpuwrgDGhyj

 
 
Loading...
loading...
sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Hello World

Facebook komentáře
Disqus komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor


LU
Leoš Ungr
1. listopadu 2019
Portál Hlídací pes provozovaný Ústavem nezávislé žurnalistiky......  oni rozhodně nejsou nezávislý pan Xaver ano.
00