Připojení Krymu k Rusku je legální, tvrdí právníci Evropské unie. Skončí tedy sankce?
26. července 2019 Redakce AC24 Ze světa 67070 4
Je úctyhodné, že v Evropské unii nejsou jen slepí a hluší a že jim agenda vlastní politiky nezatemnila mozek. Předseda Asociace akreditovaných právníků pro interakci s orgány veřejné správy při Evropské unii, Christian D. de Fouloy, publikoval analýzu právního postavení Krymu. (Foto: Flickr)
 

 
Loading...

Z ní zcela jasně vyplývá, že anexe Krymu nebyla anexí, ale zkrátka rozhodnutím Krymu o svém sebeurčení. Tečka.

Analýzu publikoval na oficiálních stránkách AALEP autor analýzy, s překladem ji pak přepublikoval senátor Konstantin Kosačev na stránkách Senátu Ruské federace.

Právníci Asociace právníků pro interakci s orgány veřejné správy při Evropské unii konstatovali, že se zcela jednoznačně nejednalo o anexi, ale o znovusjednocení Krymu s Ruskem podle vůle občanů Krymu. K závěru došli právníci podrobným zkoumáním ukrajinské a krymské ústavy. Krym, jakožto autonomní část Ukrajiny, měl právo referendum vyvolat a podle jeho výsledku se i řídit. 

Konečná analýza

Zde jsou některé z argumentů analýzy, které publikoval senátor Konstantin Kosačev:

1. V souladu s § 10 Ústavy z roku 1996 mělo území Krymu samostatný právní status, založený na zákonných právech národů.

2. V souladu s ustanovením § 10 odst 138,2 spadá pod jurisdikci Autonomní republiky Krym též „organizování a pořádání místních referend“, a možná témata těchto referend nejsou omezena na „krymské“ části ústavy.

3. V souladu s článkem 48 Ústavy Autonomní republiky Krym „Záruky a stav statusu a pravomocí autonomní republiky Krym“ poskytuje záruky práva demokratickým institucím společnosti a občanům , včetně práva na konání referenda o jakékoliv věcné problematice.

4. Ústava Ukrajiny zaručuje svobodu výrazu vůle občanů v referendu v souladu s článkem 69, kterým je referendum definováno jako prvek přímé demokracie.

5. Ministerstvu obrany Ukrajiny je částí 4 článku 17 Ústavy zákázáno použít ozbrojených sil k omezení práv a svobod občanů.

6. Znovu potvrzuje oprávněnost přítomnosti ruských ozbrojených sil během referenda v Krymu na základě bilaterálních dohod mezi Ukrajinou a Ruskem.

7. Bere na vědomí zákonnost postupu Krymu pro dobrovolné odtržení od země - vyhlášení nezávislosti, referendum, prohlášení o přání připojení k Rusku.

8. Indikuje nepřítomnost důkladné předběžné právní analýzy usnesení Valného shromáždění OSN o „územní celistvosti“ Ukrajiny.

9. Odvolává se na rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora OSN ze dne 22. července 2010, které potvrzuje, že jednostranné vyhlášení nezávislosti ze strany státu není v rozporu s pravidly mezinárodního práva ... Obecné mezinárodní právo neobsahuje žádný použitelný zákaz vyhlášení nezávislosti.

Jaké budou důsledky?

Doufejme, že šílenství sankcí vůči Rusku tímto uhasne. Vyvolání sankcí oslabilo nejen Rusko, ale zároveň i celou Evropu. Rusko se na nohy opět postavilo, navázalo spolupráci na jiných trzích a soustředilo se na oživení vlastní produkce. A díky tomu začalo nejen zdatně odolávat sankcím, ale zároveň i posilovat. Evropa se ovšem ochudila o jeden z nejdůležitějších trhů, který měla k dispozici. A tratí na tom doposud. Rusko se bez Evropy obejde. Evropa bez Ruska nikoliv.

Zdroj: aalep.eucouncil.gov.rukl.cz

 

Vážení čtenáři, přispět na provoz vašeho nezávislého zpravodajství můžete na:

2000597440 / 2010
IBAN: CZ1120100000002000597440
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 
 
Loading...
loading...
 
sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Hello World

Facebook komentáře
Disqus komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor


RK
Rudolf Kavan
26. července 2019

Aby sankce mohly pokracovat, tak bude treba dalsi novicok nebo nejaky podobny chemicky utok.

 


10
V2
Vaclav 2
26. července 2019
nebo se budou hranice RF ještě více agresivněji přibližovat k NATO
10
EP
Eduard Piovarči
26. července 2019

Oni to tak nenechajú niečo si už vymyslia

Napríklad že Rusko ohrozuje Eskimákov:-)

https://aragonit11.blogspot.com/2019/07/druha-istrijska-akcia-v-roku-2019-ii.html


00
AZ
Antonín Zelenka
28. července 2019

Úvod – Budovanie hybnosti

 

Politika je mnohostranné slovo. Má súbor pomerne špecifických významov, ktoré sú opisné a nesúdiace (ako napríklad „umenie alebo veda vlády“ a „politické princípy“), ale často hovorovo nesú negatívnu konotáciu.

 

V politike je rozmiestnených množstvo metód, medzi ktoré patrí presadzovanie vlastných politických názorov medzi ľuďmi, vyjednávanie s inými politickými subjektmi, tvorba zákonov a uplatňovanie sily, vrátane boja proti protivníkom. Politika sa uplatňuje na širokej škále sociálnych úrovní, od klanov a kmeňov tradičných spoločností, cez moderné miestne samosprávy, spoločnosti a inštitúcie až po suverénne štáty, až po medzinárodnú úroveň.

 

Politický systém je rámec, ktorý definuje prijateľné politické metódy v rámci danej spoločnosti. Vizualizácia informácií alebo vizualizácia informácií je štúdium (interaktívnych) vizuálnych zobrazení abstraktných údajov na posilnenie ľudského poznania. Abstraktné údaje napríklad zahŕňajú číselné aj nečíselné údaje, ako sú textové a geografické informácie. Vizualizácia informácií sa však líši od vedeckej vizualizácie: „pri výbere priestorovej reprezentácie je to infovis [vizualizácia informácií] a pri poskytovaní priestorovej reprezentácie scivis [vedecká vizualizácia]“.

 

Informačná vizualizácia predpokladá, že „vizuálne reprezentácie a interakčné techniky využívajú výhodu širokej šírky pásma ľudského oka do mysle, aby používateľom umožnili naraz vidieť, preskúmať a porozumieť veľkému množstvu informácií. Vizualizácia informácií zameraná na vytváranie prístupov na sprostredkovanie abstraktných informácií intuitívnym spôsobom.“

 

Bez schopnosti vizualizácie veľkého obrazu skutočnosti, môžu kritické informácie zostať neviditeľné, čo môže viesť k nesprávnym rozhodnutiam alebo k žiadnemu konaniu. To zase môže ohroziť verejnú bezpečnosť. Inteligentný zdravý rozum to rieši inštaláciou medziľudského hodnotového reťazca od prístupu k údajom až po ich vizualizáciu, vyhľadávanie a analýzu v jednom prostredí.

 

Zdravý rozum potrebuje prístup ku všetkým najnovším vizuálnym analýzam, aby mohol usmerňovať zásah a riadiť prevenciu kriminality – rámec, ktorý definuje prijateľné politické metódy v rámci danej spoločnosti.

 

Technológia vizualizácie údajov môže priniesť výhody takmer každému v rámci zdravého rozumu – a výhody sa môžu rozšíriť aj na širšiu komunitu. Čím viac je politika schopná vidieť celkový obraz, tým vyššia je pravdepodobnosť, že sa zločin, napríklad politický, rýchlo vyrieši. Moment um teraz stojí za koncepciou inteligentného politického systému na údajoch zdravého rozumu. Verejnosť čoraz viac očakáva takýto prístup. A posun v zameraní v rámci širokej škály sociálnych úrovní od riešenia trestnej činnosti k predchádzaniu trestnej činnosti jej pomáha riadiť – zachovať si zdravý rozum a rozvíjať umnú činnosť.

 

Jadro – Reaktívna animácia

 

Reaktívna animácia je termín používaný na opis animácie, pri ktorej je animácia jedného objektu založená na animácii iného objektu. Príkladom tejto techniky by boli pohyblivé ozubené kolesá, pri ktorých je otáčanie jedného ozubeného kolesa spojené s otáčaním iných ozubených kolies. Animátor potom môže nastaviť kľúče na prvý prevodový stupeň a všetky ostatné by sa animovali automaticky. Neskôr, keď animátor chce upraviť alebo vylepšiť kľúčové snímky momentových polôh, musí sa pracovať iba s jedným objektom a ostatné sa aktualizujú reaktívne.

 

Záver

 

Blahoželáme. Svoje prvé cvičenie ste ukončili zdravým rozumom. V nasledujúcej lekcii si vezmete túto jednoduchú skákajúcu loptu a vylepšíte pohyb, aby ste dosiahli dramatickejšie výsledky.


00
RK
Rudolf Kavan
26. července 2019

Aby sankce mohly pokracovat, tak bude treba dalsi novicok nebo nejaky podobny chemicky utok.

 

+ 1