Pedagogická komora podporuje vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách
6. října 2019 Redakce AC24 Z domova 32797 6
Vedení Pedagogické komory podporuje stávkovou pohotovost, kterou vyhlásily školské odbory. Pokud vláda nesplnila původní slib, že zvýší platy učitelů o 15 %, mělo by jít v příštím roce do tarifů minimálně 10 % navíc. (Foto: Army.mil)
 

 
Loading...

Nadále trváme na tom, aby celkové navýšení platů v roce 2020 činilo alespoň 15 % a aby vláda naplnila usnesení Poslanecké sněmovny, že platy učitelů budou činit 130 % průměrné mzdy v České republice.

„Protože už je zákon o státním rozpočtu v Poslanecké sněmovně, oslovil jsem jednotlivé poslance, aby hlasovali pro posílení kapitoly školství o chybějících pět miliard korun,“ informuje Radek Sárközi, prezident spolku Pedagogická komora, „již jsem s několika poslanci na toto téma jednal a jsem rád, že přislíbili návrhu podporu.“

V současnosti jsou učitelské platy na 110 % průměrné mzdy v ČR. Za posledních patnáct let stouply o pouhých pět procentních bodů. Vláda investuje do školství necelá čtyři procenta hrubého domácího produktu, evropský průměr je pět procent.

Ročně tak chybí ve školství více než 50 miliard korun, což se negativně projevuje nejen v oblasti platů. Školám chybí finance na nákup moderní techniky, pomůcek a učebnic. Nejsou finance na podpůrné profese (školní psychologové, administrativní síly, speciální pedagogové…)

Pedagogická komora se připravuje na vyhlášení stávkové pohotovosti již od léta. Uspořádali jsme šetření mezi pedagogy, v němž se pro vyhlášení stávkové pohotovosti vyjádřilo více než devadesát procent respondentů,“ upozorňuje Radek Sárközi.

 

 

 
 
Loading...
loading...
sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Hello World

Facebook komentáře
Disqus komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor


VB
Vladimír Bednár
6. října 2019
Ľudia ste sa zbláznili? Kde má štát brať na také zbytočnosti ako školstvo alebo zdravotníctvo? Veď treba podporovať mimovládky. 
00
EP
Eduard Piovarči
6. října 2019

Tak tak mimovládky sú viac ako vzdelanie

Oni potrebujú manipulovateľných sprostých a nevzdelaných voličov...

https://aragonit11.blogspot.com/2019/09/piaty-maly-vyjazd-na-istriu-v-roku-2019.html


20
--
- -
6. října 2019

Ze školství mají i vs absolventi obecně pro život do 4% znalostí no ale i oborově a do půl roku už nedrží krok pokud se odborně nevzdělávají.

Telpači formantů a hadrů jednoho užití trhu. Prostě zabukáčů kmotrostát pasených. Ať si je bačové platí a ne oběti.


20
Bronislava Šimsová
7. října 2019
Logika naruby - děti čím dále nevědomější, je prakticky dokázáno, že mají stále horší znalosti a dovednosti a přitom se volá po navyšování platů ve školství. Nejdříve kvalita a pak odměna by se mělo říci. Učitelé jen fňukají jací jsou žáci hrozní, ale je to i jejich práce, protože děti se musí nejen naučit, ale vychovávat. Já si ale myslím, že až odejde stará učitelská garda, která děti učila i bez věčného povyku o peníze, tak se školství zhroutí totálně. Úplně mi stačí, když slyším, jak mladé učitelky přistupují odpovědně k výuce a jakou kázeň si dokáží ve třídách udržet. A všechno se nedá vymlouvat, že rodiče. Učitel musí umět pracovat i s rodiči, spolurozhodovat s nimi, motivovat. Já vím, že to vypadá až utopisticky, ale co slyším je jen o tom, jak ty hodiny přežít a mít pokoj a jít domů. Dříve byli učitelé tak silnou auoritou, že si lidé na ně vzpomínali až do stáří. Já si jména svých učitelů, především těch, kteří mne něco naučili pamatuji i po 55 letech.   
10
JM
John Maxwell *
7. října 2019

Zdravím , ono házet vše na učitele že může zato, že žák nemá znalosti je mimo mísu .... problém je v základu školství , nastavené osnovy které se měnily a dost rapidně změnily tvář výuky za podpory neziskových organizací a jejich napojení na vládu je celkem jasné k čemu taková kombinace dojde .

Já si pamatuji věci i po 35 letech a celkem i detajlně takže mužu říct že nás ty "komanči" něco naučily a kolikrát se ty znalosti osvědčily ,a na druhou stranu na vlastních dětech jsem pozoroval úpadek školství a dopady které to má ...

Když jsem prolistoval učebnice nestačil jsem se divit jak povrchně jsou brána třeba dějiny našeho státu ....

Tolik asi ke vzdělání když na dporučení MŠMT je dán :

Vzdělávání uskutečňované podle školních vzdělávacích programů a jejich učebních osnov založit na dovednostech, nikoliv převážně na vědomostech.


00
EP
Eduard Piovarči
11. října 2019
Keďže terba prepísať dejiny sú potrebné tie mimovládky na školách a hlavne rýchlo prepísať učebnice
00