Nový test odhaluje, že elektrická auta jsou v zimě prakticky k ničemu
1. prosince 2019 Redakce AC24 Ze světa neprehlednete videa 67223 12
Nový srovnávací test aut na obrázku ukazuje, že elektrickým autům se v zimě ohromně snižuje dojezd. V mrazivých teplotách čtyřem z pěti testovaných kandidátů klesly dojezdy pod 70 kilometrů a u Renaulta Zoe to bylo pod 60 kilometrů. (Foto: Wikimedia)
 

 
Loading...

Jen Tesla Model S byl kvůli své ohromné baterii i v zimních teplotách schopen dojet přes 200 kilometrů, ale toto luxusní auto je v cenové třídě, kterou si většina řidičů prostě dovolit nemůže (k mání je za nejméně 78 000 eur – 2 000 000 Kč). V chladném počasí může výkon klesnout o 50 procent. 

Electricity In Cold Weather Tesla Inc Electric Vehicle

Výsledek nepřekvapuje. Baterie mají v zimě menší účinnost kvůli chemickým vlastnostem. Toto zjištění se ale, jak to vypadá, ještě nedostal k plánovačům pokrokové dopravy a energetických výstupů.

Testy provedené německou nezávislou testovací organizací Dekra rovněž předvedly, že ztráty energie baterií mohou při mínus pěti stupních dosáhnout až 50 procent.

Takové výsledky testů pro Auto-Bild jsou ovšem prostě katastrofální pro ty politiky, co pořád občanům zkouší namluvit, že je možné přejít ze soukromé dopravy na vozidla na baterky.

Pravdou ovšem je, že elektrická auta byla prozatím tak trochu použitelná jako městská pojíždítka pro prachaté lidi, kteří si mohou dovolit mít ve své garáži jak řádné klasické auto se spalovacím motorem, tak navíc auto na baterky.

A to určitě není moc k životnímu prostředí přívětivé, protože dvojí motorizace spotřebovává peníze, parkovací prostory a zdroje. Když je zima, je dojet do vedlejšího okresu problém  

Snow Nissan Leaf Car

Tento nový výsledek testů dokazuje, že se elektrická auta vůbec nehodí pro cesty na dovolenou, na dlouhé trasy a pro dojíždějící, ale s určitými modely je v zimě už problém zvládnout i obyčejnou cestu do vedlejšího kraje.

Každému, kdo tudíž přemýšlí nad tím, jak jsou e-auta mizerným zdrojem a jak mají hroznou bilanci CO2, když se jeho produkce vezme v úvahu, by tedy mělo také dojít, jaké vzdušné zámky teď ti pokrokoví politici budují.

Možná by automobilový průmysl a politikáři měli v první řadě dbát na to, aby kalkulace byly korektní fyzikálně a chemicky, místo aby jednali politicky korektně.

Zdroj: disclose.tv

 

 
 
Loading...
loading...
 
sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Hello World

Facebook komentáře
Disqus komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor


EP
Eduard Piovarči
1. prosince 2019
Tak sa to potvrdzuje stále viac že to nie je riešenie problému
12
V2
Vaclav 2
2. prosince 2019
díky Edo za přehled...co já vím, min. 25 let jezdí auta na vodu jako vnitřní doprava v hlavních závodech v mercedesu, ale na silnici nesmí...myslím si, že třeba mercedes na výzkum má, měl, ale ze známých důvodů se auta na vodu nesmí vyvíjet dál, jak to i zmiňuješ...
10
V2
Vaclav 2
2. prosince 2019

ještě něco, co mě vyrazilo dech...gretisko má českýho spojence, neuvěřitelné, v jakém politickém hnusu žijeme...: 

https://www.youtube.com/watch?v=0dZqqzoRXB4&feature=youtu..be


10
EP
Eduard Piovarči
2. prosince 2019
Tak teraz už pôjdu do politických bitiev aj decká. Je to doslova ťažký kaliber:-) Nová zbraň mocných
00
EP
Eduard Piovarči
2. prosince 2019

Je to presne o tom, že silná lobby nechce lacné pohonné hmoty. A ako tu už jeden kolega uviedol Ropy je dosť dokonca jej zásoby sa stále obnovujú a tak sa chcú elity do nekonečna obohacovať a ryžovať a ťažiť zo svojej nadvlády nad svetom vďaka obrovským ziskom

Auto na palivové články už jazdí aj po cestách. Ale výrobu zatiaľ ako vidieť nepovolili

ale vidieť kto je kto JT Banka napríklad je tou pokrokovou Slovenskou silou, ktorá nový pohon propaguje.

Inak o vnútornej doprave Mercedesu ktorá jazdí na vodu počujem prvý krát ak máš nejaké konkrétne info alebo odkaz vlož ho sem. Dík


10
EP
Eduard Piovarči
1. prosince 2019

JETby Kontakt Kto sme TOTO JE BUDÚCNOSŤ GRETÉNI Z EU!! NIE BIOPALIVÁ a AUTÁ NA BATERKY Auto, ktoré jazdí na slanú vodu 20. Október Auto, ktoré jazdí na slanú vodu Keď sa o niekom povie, že zarába na slanú vodu, znamená to niečo veľmi hanlivé o výške jeho platu. Švajčiarska firma NanoFlowcell však toto vnímanie môže zmeniť. Vyrobila totiž špičkové autá, ktoré práve tú slanú vodu potrebujú. Je to ich palivo. Už v roku 2014 predstavili v Ženeve svoju prvotinu, veľké športové auto QUANT e-Sportlimousine . Má štyri elektromotory s celkovým maximálnym výkonom 680 kW (912 koní) a s rýchlosťou 380 km/h. To všetko pri dojazde 400 až 600 km. Na elektrické auto sú to veľmi slušné hodnoty. Navyše QUANT e-Sportlimousine netreba zdĺhavo nabíjať . Ako je to možné? Toto auto naozaj jazdí na slanú vodu – konkrétne na dva opačne nabité roztoky elektrolytov. Energiu obstaráva elektrochemická reakcia medzi nimi. Auto má tri nádrže – v jednej je kladne nabitý roztok, v druhej záporne nabitý. Roztoky sa odvádzajú do tretej, centrálnej nádrže rozdelenej membránou. Reakcia na membráne vytvára elektrický prúd, ktorý sa ukladá v superkondenzátoroch. Zdroj: NanoFlowcellNa tejto technológii nazvanej flow cell (prietokové batérie) kedysi pracovala americká vesmírna agentúra NASA , ale v 70. rokoch výskum zastavila. Výsledky totiž neboli nijako oslnivé, najmä čo sa týka stálosti dodávky energie. Potom však bratia La Vecchiovci založili v Lichtenštajnsku firmu NanoFlowcell . Nunzio La Vecchia roky pracoval v chemickom priemysle a prišiel s riešením, ktoré umožnilo realizovať systém flow cell v praxi. O podrobnostiach svojho prelomu však nechce hovoriť, kým nebude mať v rukách všetky patenty. Zdroj: NanoFlowcell O rok sériovo? Bratia však počas čakania na udelenie patentov rozhodne nezaháľajú. Po športiaku QUANT e-Sportlimousine vlani vyrobili menšie mestské auto Quantino s rovnakým pohonným systémom – pravda, s nižším výkonom. Nemienia ich však predávať. NanoFlowcell označujú za technologickú firmu a obe autá berú ako demonštrátora novej technológie . Spoločnosť momentálne rokuje s veľkým výrobcom automobilov, ktorému chce v roku 2017 predať svoj pohonný systém. Zdroj: NanoFlowcell Obe autá zatiaľ získali povolenie na prevádzku na cestách a prechádzajú intenzívnymi testmi . Quantino má tiež štyri elektromotory, každý z nich má výkon 25 kW a poháňa jedno koleso. Auto tak disponuje celkovým výkonom približne 135 koní, ktoré mu umožňujú dosahovať rýchlosť 200 km/h. Všetky tieto hodnoty bohato stačia pre auto na bežnú premávku. Quantino má dve nádrže s objemom po 159 litrov. Sú v nich opačne nabité roztoky organických aj anorganických solí. Zdroj: NanoFlowcell Vytrvalý a ekologický Veľkou výhodou systému je, že energiu skladuje v tekutom stave a môže ju podľa potreby dotankovať . Tekutina navyše nie je horľavá ani toxická . Technológia umožňuje elektrickému autu dosahovať veľký dojazd. La Vecchia vlani absolvoval s Quantinom vytrvalostnú jazdu a za 14 hodín prešiel 1 100 km . V nádržiach mu pritom ešte stále ostávalo palivo na pokračovanie v jazde. Odbúral tak základnú nevýhodu súčasných elektrických áut, ktoré treba dlho nabíjať a majú obmedzený dojazd. Quantino dojazdom hravo prekonáva aj benzínové autá a dotankovanie nádrží zaberie približne 5 minút . Má nulové emisie a v ekologickom ohľade sa mu vyrovná nanajvýš vozidlo na solárny pohon. Ak sa táto technológia dostane do sériovej výroby, bude to pre automobilizmus revolučná zmena. Quantino už vyskúšali aj tvorcovia známej motoristickej relácie TopGear. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje za päť sekúnd a napriek hmotnosti 1 420 kg je veľmi agilné. Zákrutami prechádza ľahko a takmer sa nenakláňa. Ocenili aj tichý chod, ktorý by mal byť v prípade sériových áut s dokonale utesnenými priečkami ešte tichší. Výrobná cena paliva je približne 10 centov za liter. Takto by mohla vyzerať budúcnosť dopravy. Okrem áut by sa technológia mohla využiť aj vo vlakoch či lodiach. Kritici zatiaľ čakajú na to, kedy Nunzio la Vecchia odpovie na niektoré technické otázky, o ktorých zatiaľ nechce hovoriť. Poukazujú tiež na to, že neexistuje infraštruktúra na tankovanie „slanej vody“ . Na to prvé Nunzio stále odpovedá čakaním na patenty, na to druhé má tiež argument: „Pri zavádzaní elektrických áut predsa tiež nikde neboli nabíjačky.“ SOM VEĽMI RÁD ŽE  TO POCHOPILA, Napokon sú to naši ľudia preč s PENTOV Toto je riešenie pre túto civilizáciu lenže aj koniec najmocnejšej olejárskej lobby na planéte preto pôjde o boj na život a na smrť.

https://aragonit11.blogspot.com/2019/01/normal-0-21-false-false-false.html


10
MM
Miroslava Němcová Miroslava Němcová
2. prosince 2019

Komentář byl odstraněn z důvodu nevhodného obsahu.


03
VM
Vladimír Molík
2. prosince 2019
Je vidět, že Miroslava Němcová být ,,správný češtinec". 
10
EP
Eduard Piovarči
2. prosince 2019
:-))
10
TL
tivukiz larjem
5. prosince 2019

NJMCDirect is a ticket payment portal who overruling the traffic rules can pay fine or penalty through online. Even though you do it accidentally, you will be given a ticket for the traffic violation.

 

njmcdirect     | www.njmcdirect.com    | njmcdirect.com


00
EP
Eduard Piovarči
6. prosince 2019

Do pozornosti Jeden z nejlepších projektů od rozpadu Sovětského svazu

Vladimir Malyšev 26. listopadu 2019 Italský deník Il Giornale píše, že se Západ začíná zajímat o úsilí Ruska stát se vedoucí zemí ve výrobě nejžádanějších kovů na světě, platiny a palladia: „Budoucnost elektroniky, strojírenství a automobilového průmyslu je závislá na těžbě kovů platinové skupiny. Rusko má potenciál a všechny možnosti dosáhnout zde úplné dominance na světových trzích.“ Dále deník píše: „Požadavky na platinu se významně zvýšily v posledních dvaceti letech a tržní hodnotu má vyšší než zlato. Tato tendence se nedá zastavit, posiluje ji současná technická revoluce. Kovy platinové skupiny (ruthenium, rhodium, palladium, osmium, iridium, platina) jsou vzácné, jejich chemické vlastnosti a katalytické možnosti je činí mimořádně užitečnými ve strojírenství a elektrotechnice. Například palladium je potřeba v automobilovém průmyslu pro katalyzátory a baterie. Platina se využívá k výrobě skleněných vláken, trubic katodových paprsků, HDMI kabelů a k výrobě displejů z tekutých krystalů.“ Podle Il Giornale může společnost Arktik Palladij (Арктик палладий), vytvořená v Rusku v roce 2018, zajistit této zemi prvenství na trhu platiny a posílit centrální roli země při určování osudu planety. Ušlechtilé kovy platinové skupiny jsou využívány v jaderné energetice, elektronice, chemickém a automobilovém průmyslu i v medicině. Mají silné antioxidační a protikorozní vlastnosti. Jsou to nejvzácnější drahé kovy. Výskyt palladia představuje jen desetinu výskytu zlata, ročně se jej vytěží nanejvýš 200 tun (zlata 2,5 tisíce tun). Současné světové zásoby kovů ze skupiny platiny jsou přes 1000 tun a vyskytují se na třech místech: v Jižní Africe, v Zimbabwe a v Rusku v oblasti Norilsku. Platiny se ročně vytěží přes 180 tun, asi 74 % z toho v Jihoafrické republice. Rusko je na druhém místě se 14 až 15 &nbsp% světové produkce. Palladia se nejvíce vytěží v Rusku, jde o 45 % světové produkce. Ceny kovů platinové skupiny strmě rostou. Od roku 2010 se cena palladia zvedla čtyřnásobně, v roce 2018 bylo na světovém trhu dražší než zlato. V posledních sedmi letech byl trh s palladiem v deficitu. Příčinou je zpřísnění ekologických norem v Evropě a v Číně. Výrobci automobilů se snaží zvýšit nákupy kovu, aby jeho použitím vyhověli přísným normám vypouštění oxidu uhlíku. Přispívá k tomu masivní přechod z dieselových motorů (Pt) na benzinové (Pd). Cena palladia je nyní 1720 USD za unci. V listopadu se setkal Vladimir Putin se šéfem akciové společnosti Gruppa Aljans (Группа Альянс) a s.r.o. Russkaja platina (Русская платина). Přitom byla podepsána dohoda mezi společnostmi Russkaja platina a Norilskij nikel (Норильский никель) o vytvoření společného podniku Arktik Palladij (Арктик палладий) v regionu Norilska. Výrobní potenciál podniku je 120 tun za rok. Nornikel je nyní světovým vůdcem ve výrobě palladia a světově na čtvrtém místě ve výrobě platiny. Zásoby na třech místech náležejících Arktik Palladij jsou na poloostrově Tajmyr a odhad jejich zásob činí 4,5 tisíce tun. Podle Bažajeva povede vytvoření společného podniku k tomu, že RF bude ve světě na prvním místě ve výrobě kovů platinové skupiny. V zásobách je 770 milionů tun rudy, těžba potrvá 55 let se zahájením výroby v roce 2024. RF bude vyrábět přes polovinu kovů skupiny Pt. Putin to ohodnotil jako jeden z nejlepších projektů od rozpadu Sovětského svazu. Podle Il Giornale mění situaci ve prospěch Moskvy také tání ledovců, čímž se zlevňuje těžba. Rusko posiluje svoji přítomnost v Jižní Africe, Zimbabwe a dalších afrických zemích s výraznými zásobami kovů skupiny Pt. V roce 2014 bylo oznámeno vytvoření společného rusko – zimbabwského podniku Great Dyke Investments (Private) Limited, majícího licenci na produkci na nerostném nalezišti Darwendale. Rusko zde drží 50% podíl. Zjištěné zásoby platiny 19 tun jsou druhé největší na světě a předpoklad činí 755 tun s přihlédnutím k dalším kovům (Pt, Pd, Au, Ni, Cu) v přepočtu na smluvenou platinu. K seznamu bohatých zdrojů v Rusku (ropa, plyn, zlato, drahé kameny, uhlí, atd.) přistupují ještě drahé kovy platinové skupiny, bez nichž se neobejde moderní průmysl. Převzato z Fondsk.ru
00
OH
Ondřej H
11. prosince 2019
Zajímavý, že my, elektromobilisté, zvládáme i v zimě ujet s EV 400-500 km+... :)
10
EP
Eduard Piovarči
1. prosince 2019
Tak sa to potvrdzuje stále viac že to nie je riešenie problému
+ 1

MM
Miroslava Němcová Miroslava Němcová
2. prosince 2019

Komentář byl odstraněn z důvodu nevhodného obsahu.

- 3