náš web vznikl v roce 2011 s jasným cílem – přinášet otevřené, svobodné a nezávislé informace bez ohledu na politické či komerční tlaky.
V roce 2022 byl však náš web po právně nezávazné výzvě Vlády ČR nezákonně zablokován ze strany telefonních operátorů – jsem přesvědčený, že jde o nejvýraznější projev cenzury v České republice od jejího vzniku.
Od té doby už třetím rokem před soudem prokazujeme, že šlo o zásah, který nemá v právním státě místo.
Tento spor vedeme především kvůli svobodě slova – raději budu žít v zemi, kde si může každý říkat a psát, co chce než v zemi, kde pár vyvolených určuje, co smí být řečeno.
Žaloba se sice týká náhrady škody – tedy ztráty, kterou náš web utrpěl, když k nám čtenáři nemohli přistupovat – ale to je jen symptom nezákonnosti blokace. Operátorovi jsme dokonce nabídli, že se spokojíme s 1 Kč.
Nejde nám totiž o zisk ale o dodržování zákonů a ukončení podivných praktik, kdy lze „zhasnout“ web na zavolání, a kdy do občanskoprávního sporu zasahuje dokonce vojenská rozvědka.
Vedení sporu proti nadnárodní korporaci si náš web mohl dovolit pouze díky významné podpoře těch, kdo v právu vidí víc než jen paragrafy. Jeho délka a náročnost – daná mimo jiné způsobem, jakým k němu soud přistupuje – znamenají, že ani tato podpora už náklady soudu nepokryje. Bez podpory lidí, kterým na svobodě slova záleží, je už téměř nemožné tento boj vést dál.
Abychom spor mohli dotáhnout do konce, potřebujeme Vaši pomoc. Přispěním na tuto sbírku podpoříte nejen náš web, ale i princip, že v České republice má právo platit pro všechny stejně – a že svoboda slova není prázdné slovo na papíře.
Děkuji Vám za každý příspěvek i za to, že vám není lhostejné, v jaké zemi budeme žít.
Obrázky britské jaderné ponorky HMS Vengeance, která se vrátila z její poslední tříměsíční hlídky na námořní základnu ve Skotsku po utrpení značné škody, se objevily online.
Jaderné ozbrojená ponorka během své mise ztratila 30% svých sonarových panelů, což není běžnou situací v britském královském loďstvu.
The Telegraph uvedl slova námořního zdroje, který řekl, že „nikdy ještě neviděl, aby se někdo vrátil v takovém stavu".
Solární panely, které pokrývají anglické ponorky, jsou navrženy tak, aby absorbovaly zvuky zevnitř i zvenčí plavidla, maskovaly hluk z lodi a absorbovaly ty, které byly vyrobeny jinými plavidly, které ponorku hledají.
Námořní zdroj také poznamenal, že náhrada pro HMS Vengeance — jedné ze čtyř ponorek třídy Vanguard — možná nebyla připravena, „což znamená, že měla delší hlídku, nebo měla incident s rybářskými sítěmi".
Certifikace jaderné ponorky a její posádky byla potvrzena britskou premiérkou Therezou Mayovou v lednu roku 2017, když se objevila zpráva o tom, že její raketa během testu vybočila z kurzu.
Theresa May says she was breifed on the certification of HMS Vengeance and her crew https://t.co/uEHvRMe8GG
Obavy o provozní schopnosti a účinnosti britské jaderné ponorky byly vyjádřeny admirálem Lordem Westem, bývalým prvním námořním lordem, který uvedl, že plavidlo bylo v provozu příliš dlouho.
"Zdali mám strach z prodloužení života (ponorky — red.) a jak dlouho bude nám trvat, než dostaneme Dreadnoughty, odpověď je ano," řekl admirál Lord West.
Flotila sestavená z ponorek třídy Vanguard vstoupila do služby na počátku 90. let a měla sloužit po dobu 25 let. Její nahrazení, balistické ponorky třídy Dreadnought, pro královské námořnictvo, jsou nyní ve výrobě a nejsou očekávány do provozu až do začátku roku 2030, což by mohlo vést ke značnému opotřebování funkčních ponorek.
The Dreadnought class is the replacement for the Vanguard class of ballistic submarines. They will carry Trident D-5 missiles. pic.twitter.com/lbcw3dAEa3
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.SouhlasímNesouhlasímOchrana osobních údajů