AC24.cz

AC24.czZe světaLidé budou muset při elektronických platbách potvrzovat identitu otisky prstů, DNA, selfie nebo telefonem

Sociální sítě

Reklama

Lidé budou muset při elektronických platbách potvrzovat identitu otisky prstů, DNA, selfie nebo telefonem

Při platbách přes internet nebo jiným elektronickým kanálem bude od plátců nově požadováno „silné ověření“ totožnosti. Jde o kombinaci vždy dvou údajů, a to přihlašovacích a věci v moci plátce jako je telefon nebo údaje biometrického jako otisk prstu nebo selfie plátce.

Takováto novela zákona o platebním styku byla čerstvě zařazena mezi návrhy zákonů. Ministerstvo financí navrhuje novelu schválit už v prvním čtení. V zahraničí mnozí dávají bance DNA.

Podle jednacího řádu sněmovny to znamená, že zákon nebude projednán ve výborech a nebude puštěn do připomínkového řízení. Toto ustanovení jednacího řádu existuje zejména kvůli urychlení schvalování příkazů EU, což je tento případ.

Vláda přidává ještě jeden důvod pro zrychlené jednání: letošní volby. „V případě opožděného přijetí návrhu zákona hrozí postih ze strany Evropského soudního dvora. Z důvodu nadcházejících voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky by mohlo dojít k prodloužení legislativního procesu, a proto je třeba využít všech možností předvídaných právním řádem, které povedou k jeho urychlení,“ uvádí se v důvodové zprávě k návrhu nového zákona o platebním styku, který zcela nahradí původní zákon,“ stojí v důvodové zprávě.

Podle důvodové zprávy musí zákon nabýt účinnosti 13. ledna 2018, protože k tomuto dni má být provedena transpozice této směrnice EU ve všech členských zemích a platební styk musí fungovat v EU všude stejně.

Nově ověření totožnosti, někteří klidně dají bance DNA

Silné ověření uživatele, snížení limitu odpovědnosti nebo blokace peněžních prostředků, to jsou některé novinky, které se dotknou uživatelů platebních služeb. „Nově bude vyžadováno při zadání platební transakce přes internet, či jiný elektronický kanál, silné ověření uživatele.

Toto opatření má za cíl, zajistit větší bezpečnost placení přes internet. Při silném ověření je vyžadována kombinace alespoň 2 způsobů ověření – údaje známé uživateli – např. přihlašovací údaje, věc, kterou má uživatel ve své moci – např. mobilní telefon, biometrické údaje – např. otisk prstu, nebo i selfie,“ uvádí se v důvodové zprávě doslova.

Jak například už před rokem uvedl web o finanční bezpečnosti, ve Velké Británii jsou mnozí lidé fanoušky těchto technologií a s nadšením sdílejí s bankami svoji DNA. Biometrika je budoucností, uvádí welivesecurity.com.

Banka strhne skutečnou částku

Dále nový zákon zavádí snížení limitu odpovědnosti uživatele při neautorizované transakci způsobené použitím ztracené/odcizené karty nebo zneužití karty ze 150 na 50 EUR.

Novinkou je také úprava blokace peněžních prostředků. „Doposud nebyla blokace peněžních prostředků regulována. Nově lze např. při použití samoobslužné čerpací stanice nebo při rezervaci hotelu zablokovat jen takovou částku, ke které dal uživatel souhlas. Jakmile se banka dozví skutečnou výši transakce – skutečná částka za čerpané pohonné hmoty či za služby v hotelu, musí blokaci zrušit,“ uvádí se v důvodové zprávě.

Realizaci stanoví další předpis Evropské komise

Ustanovení o „silném ověření uživatele“ je však mimořádně zajímavé. Kromě taxativně jmenovaných situací ho poskytovatel platební služby totiž použije kdykoli. Selfie, ověření prostřednictvím telefonu nebo otisk prstu tak může poskytovatel od plátce žádat nejen při platbě na internetu, bránou nebo kartou, ale také vždy, když plátce provádí úkon spojený s rizikem podvodu. Taková rizika se vyskytují například i při transakcích v bankomatech. Takto vypadá nový §223 Silné ověření uživatele:

(1) Osoba oprávněná poskytovat platební služby použije silné ověření uživatele, jestliže uživatel

a) přistupuje ke svému platebnímu účtu prostřednictvím internetu,

b) dává platební příkaz k elektronické platební transakci,

c) provádí jiný úkon, který je spojen s rizikem podvodu v oblasti platebního styku, zneužitím platebního prostředku nebo informací o platebním účtu, nebo

d) požaduje informace o platebním účtu prostřednictvím poskytovatele služby informování o platebním účtu.

(2) Dává-li uživatel platební příkaz prostřednictvím internetu nebo prostřednictvím elektronického zařízení, které lze použít k dálkové komunikaci, nebo dává-li platební příkaz nepřímo, osoba oprávněná poskytovat platební služby použije silné ověření uživatele, které zahrnuje jednorázové prvky propojující platební transakci s přesnou částkou a určitým příjemcem

(3) Silným ověřením uživatele se pro účely tohoto zákona rozumí ověření, které je založeno na použití alespoň 2 z těchto prvků:

a) údaje, který je znám pouze uživateli,

b) věci, kterou má uživatel ve své moci,

c) biometrických údajů uživatele.

(4) Prvky podle odstavce 3 musí být vzájemně nezávislé a prolomení jednoho prvku nesmí ovlivnit spolehlivost prvků ostatních. Postup ověření musí zabránit zneužití prvků, které jsou k ověření používány.

Z důvodové zprávy však vyplývá, že ani sám předkladatel nového zákona neví, jak má vypadat jeho konečná realizace. „Ustanovení stanoví situace, kdy je vyžadováno silné ověření uživatele. Odstavec 2 určuje dodatečné požadavky na silné ověření v případě, kdy je platební příkaz dáván prostřednictvím internetu nebo prostřednictvím elektronického zařízení, které lze použít k dálkové komunikaci, nebo je-li platební příkaz dáván nepřímo…Předpokládá se vydání prováděcího předpisu Evropské komise, který stanoví bližší požadavky na plnění požadavku na silné ověření uživatele. Prováděcí předpis by také měl stanovit výjimky z povinnosti silné ověření uživatele uplatňovat,“ uvádí se k novince v důvodové zprávě.

Zdroj: ceska-justice.cz

Komentáře   

+68 # Rudolf 2017-01-11 20:59
Když se necháme, tak ano - přesně tak to bude.
Když je pošleme do prdele, tak to tak nebude.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # olinka21 2017-01-12 00:50
A aby toho nebylo málo,tak nás bude šmírovat i koš na odpadky. To je opravdu k neuvěření
tadesco.cz/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # jirik 2017-01-12 08:07
A koš bude hlásit - "Už jsem plný odpadů vyhodit a dát nový odpadkový pytel!"
A když v koši bude něco co tam nepatří připojí se k WIFI a nahlásí na příslušný úřad (včetně snímku vhozeného předmětu a osoby, která ho do koše hodila).
-To v závorce je trochu nadsázka-
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+17 # lubinen 2017-01-12 03:02
Jsem pro tu prdel,ať se očipujou všichni satanisti i se svým knížetem , už aby byl v řeťezech na dně ty nejhlubší propasti , do ty doby klid nebude.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Che 2017-01-12 10:41
Kdyz pujdu koupit rohlik, tak nejdrive budu muset asi plivnout do kasy aby se overilo DNA, to stoji kolem 10000, takze muj duchod nebude stacit ani na jeden rohlik. A podvodnik muze vzorek DNA zmenit.
A i vse ostatni je jen k nicemu, nebot vse, co je spojeno s digitalni elektronikou jako vzorky otisku prstu, fotky a pod. se dnes daji bez problemu falsifikovat.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+27 # Věra Štimová 2017-01-11 21:14
Ty státy, jako Libie a. další, kteří platily předevsím hotovostí, již srovnalo USA. Kadáfí a další byli pospiněni a zabiti. Velký bratr jede v největších podvodech světa a vy nevíte ani, kdo jím je ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Věra Štimová 2017-01-11 21:18
Sorry, Lybie
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Pavel Blaheta 2017-01-11 23:13
Věrko - zase špatně - ten stát se správně jmenuje Libye - tedy v české verzi - v anglické může být jinak
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+21 # Josef Švejk 2017-01-11 21:33
Kdo by to jen mohl být??? Komunisti? Putin?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+13 # Dědouch1 2017-01-11 21:56
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+32 # contumax 2017-01-11 21:38
Jsem z lidu obecného, a vyrostl jsem na vesnici, motyka, hrabě a vidle či sekera mě nejsou cizí a hnůj je pro mě vůně o proti těm smradům z EU zdegenerovaným. .. co si hrajou na bohy a přitom a serou kudy chodí...!!!

Seru na ně zvéjšky...!!!

Toť jejich zásluha, toť je jejich metál...

Karty se obrátí, že nebudou vědět kudy kam, retardi...!!!

Komu čest,tomu čest, a komu sláva tomu sláva...

Ale tihle jsou beze cti, na hanbu si totiž již zvyklí...!!!

TY jejich rodiče museli béjt hovada...!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+33 # John Maxwell 2017-01-11 22:39
Jediný důvod k zavedeni tohoto nesmyslu je kontrola ovcí jako vždy EK ...
Už se to rozjíždí ....
My Vám nařidíme vy to uděláte ...Vaše fasistická samovlada Brusel
"Toto ustanovení jednacího řádu existuje zejména kvůli urychlení schvalování příkazů EU, což je tento případ"
Pryč co nejdřiv z NATO a EU...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+17 # Pavel Blaheta 2017-01-11 23:25
Johne já dnes vymyslel cestu jak z toho ven a je to mnohem jednodušší než Brexit. tzv. Czexit - to by bylo hodně na dlouho. Je snazší zvolit si takovou vládu, která strejcům z Bruselu nepoleze do zadnice a pošle ja tam kam patří sami, ti nevolení, nezvaní a nechtění bruselští úředníci. Nejjednodušší cesta a nejrychlejší je přijmout Ústavní zákon - jako např. Dodatek č. 1 k naší Ústavě v kterém by bylo - Tato Ústava a zákony České republiky jsou nadřazeny zákonům EU, závazky z mezinárodních smluv uzavřených ČR neplatí, jsou-li v rozporu s Ústavou ČR nebo jejich vnitřních předpisů. A poté poslat celou Unii do háje s jejími návrhy, předpisy, zákazy a vším co je jen stále větší bordel. Toto by mohlo být hotovo do tří měsíců po volbách a zvolení nové vlády - doufám vlády pod vedením pana Okamury. Není třeba začít snahou o vystoupení z EU. Mnohem více by je ranilo (již jen tím, že by ČR šla příkladem ostatním zemím nespokojeným s despotismem Bruselu) kdyby i další země zvolily tuto jednoduchou cestu ignorace Bruselu. Všechno důležité je již stejně dávno přijato a nového nic co by bylo k dobru ti panáci stejně nevymyslí. Po příkladu ČR by jistě šlo touto cestou i Maďarsko, možná i Polsko, Slovensko až po dalších volbách - jejich současná garnitura je v bruselské zadnici až po kotníky. Nejrychlejšší, nejlevnější cesta jak se zbavit závislosti na EU panácích říci jim dost, u nás již vaše návrhy neplatí - vyjma těch které uznáme za dobré pro lid České republiky. Pak o nich necháme hlasovat tento lid a rozhodne-li ANO budou přijaty a řeknou-li lidé NE tak u nás vaše (byť i dobré nápady) platit nebudou. Howgh
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # Pavel Blaheta 2017-01-11 23:51
Kdysi se tomu říkalo "pasivní resistence". Bylo to dosti účinné na každou totalitu, která u nás byla.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+16 # Pavel Blaheta 2017-01-11 23:57
Konec konců, tuto naši aktivitu by mohla podpořit i Trumpova vláda, protože by to naše snažení kopírovalo ty nejlepší americké tradice. Každý stát USA má totiž vlastní zákony a kromě několika základních zákonů platí na jejich území vždy především zákony toho kterého státu, bez ohledu, že za hranicemi v jiném státu Unie platí zákony jiné. Opravdu nevím proč bychom to nemohli zavést i v EU. Můžeme opravdu ukázat ostatním cestu jak z toho zavšiveného bordelu ven. Mi např. nevadí, že existuje EU, že jsme její částí. Mi vadí to, že slepě následujeme Brusel ve všech jeho zrůdnostech a místy je i překonáváme.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Dědouch1 2017-01-12 11:08
Je snadnější cesta. Donutit Ústavní soud rozhodnout spravedlivě v kauze rozdělení Československa, které proběhlo nezákonným protiústavním způsobem.
Pak by padala veškerá rozhodnutí našich kolaborantských vlád.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Pavel Blaheta 2017-01-12 15:54
Dědouchu máš sice pravdu, ale to naši Ústavní soudci, kteří tam dnes jsou a jsou tam jmenovaní na hodně dlouho, neschválí. To víš stejně dobře jako já. Zrušit ovšem jeden přídavek k Ústavě, kterým se postavily závazky z Lisabonské smlouvy nad naše zákony, to tak složité není. To si umím představit, při dostatečné síle SPD v Poslanecké sněmovně. Ani by nemusela potřebovat souhlas 2/3 senátorů. Vyhlásila by referendum na to téma bylo by vymalováno. To mi přijde jako realizovatelné a v řádu měsíců - ne roků. Bez nějakého velkého převratu - zahození všeho co se tady udělalo od roku 1992, ať již dobrého či špatného. Byl by to strašný chaos - do toho těžko někdo půjde. Tk zoufalí být nemusíme, stačí vyškrtnout z Ústavy ten stávající dodatek a vyměnit jej za ten o kterém jsem psal. Že nejen ustanovení Lisabonské smlouvy nejsou pro ná závazná, ale ani žádné jiné z jiných mezinárodních smluv včetně smlouvy o přidružení k NATO. Tady na tohle by se možná dali lidi přesvědčit, aby pro to hlasovali ANO v referendu. Toho ostatního se bude většina lidí bát a neprojde to. Toto by mohlo. Dědouchu politika je "umění možného". Najděme tedy cestu možnou a schůdnou a realizovatelnou brzy. Nemáme dva nebo tři či více roků času. Ten čas nám končí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Dědouch1 2017-01-12 16:36
Pavle, vím o současných soudech své a proto také píšu "Donutit Ústavní soud rozhodnout spravedlivě".
Potom by nebyl problém znovu rozhodnout zásadní věci referendy.
Ale vím co je politika i co by být měla.
Čas nám chybí, to je mi taky jasné. Je to teď o voličích. Jestli volby budou, protože ti, kteří mají obavy, by mohli vidět mustr ve Švédsku... Pokud jako dosud budou s menšími přesuny a většími sliby vládnout zase ti, co se ve vládě bez mála narodili a naší zemi jen škodí, budeme zřejmě definitivně fprdeli.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Vladimír57 2017-01-12 00:39
Takovou ústavu jsme měli, ale přidal se do ní článek o podřízenosti lisabonskému diktátu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # John Maxwell 2017-01-12 02:03
Přesně , a to je kamen úrazu ...Jsem zvědav na reakce třeba Maďarska ...Ti naši připosranci nic proti tomu neudělaj
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # who 2017-01-12 01:37
To je jako s bezkontaktnima kartama,kazdy je liny zvednou prdel a dojit si do banky,ze ji nechce a ještě se idioti chlubí,my máme bezkontakt héč ...bože bože a pak vychází clanky tipu,jaka je jejich oblibenost hlavne u nas.Pritom je posilaji postou jak na bezicim pasu a ovce je berou a berou. Uz vidim [...]y,ja mam cip heeeec
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # John Maxwell 2017-01-12 02:22
Cituji who:
Uz vidim [...]y,ja mam cip heeeec

Vystihnul jsi cestu, kterou se to bude ubírat a jejich cíl
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # julius 2017-01-12 04:08
Koukam ze do te inagurace Trumpa se stiha jedna cicovina za druhou co se da. Registrace kapslikovek, kamery na tkanickach do bot a ted tohle. Jenze i to ma sve hranice. A pokud se s tim neco neudela pak prijde. Uz je za dverma a vterinovka odtikava k cislu 12. Uz neni za 5 minut dvanact ale za 5 vterin 12. Pak lide prestanou respektovat nejake blaboly EU a prijde ZAKON DZUNGLE Nekompromisne prorazi dvere a vejde
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # cocoa darriba 2017-01-12 07:38
ale ZAKON DZUNGLE už tu dávno je
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Lucif 2017-01-12 08:58
Ľudia nebudú nič musieť, pretože čoskoro žiadne peniaze v bankách nezostanú :).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # karel9 2017-01-12 09:13
S celým tím ekonomickým finančním, politickým, sociálním a náboženským průserem se nedá nic dělat. Součástí božího plánu je v poslední čas světa toto vše dopustit. Kdo se bude vzpouzet těmto nepravostem, toho to semele. Kdo s nimi bude spolupracovat, toho semele Bůh. Jediná možnost je pochopit nutnost těchto věcí a dělat vše, co je dobré v božích očích. Není dobrá doba na to ztrácet čas v boji se zlem. Je dobré pracovat na vztahu s Bohem a zavčasu se usmířit se spasitelem.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Lucif 2017-01-12 09:59
Radi by ste znova 1000 rokov doby temna, že, keď vám ovce verili že ani umývať sa netreba, lebo je to božia špina? Kto nebojuje proti zlu, karma mu to skôr či neskôr spočíta.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # karel9 2017-01-12 10:52
Pane, karma je pěkná blbost, která je odvozena od ještě větší blbosti, jako je reinkarnace. A co se týká tématu, tak se nebavím o době temna, ale o době konce před příchodem Ježíše Krista a jeho záchraně pro věřící. Toto poselství je staré 2000 let, a poukazuje na naši dobu. Také nás varuje před událostmi doby konce a radí, co máme dělat. Rozhodně to ale není věznění či lynčování špatných lidí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Elen 2017-01-12 11:23
Nejspíš neradí, jen plácá (na základě svého pochopení, či spíše nepochopení).
Jinak by musel říci, co je to Boží dopuštění a s tím související zakončení apokalipsou ...
Měl by říci "odkud" se nacházíme v Božím dopuštění a stručně charakterizovat
( davověelitářský systém, který odděluje člověka od Řádu Stvoření ("kde vesnice není v tao a proto místo deště sněží", např.)
Také, že hmotný svět je souborem vědomých energetických polí a ta jsou zasazena v "určitých parametrech" odpovídající hustoty prostředí, umožňující jim existenci ...
(teoreticky lze přirovnat k vymření dinosourů, kdy jejich velká těla nemusela snést zvyšující se hustotu ..., nyní se nacházíme v opačném procesu, proto bylo ukončení řádících běsů zakončeno apoklypsou) ...

Teď se podívejme na Orbána, který se snaží o zakončení řádících běsů
a na opak - odchovanec, který je každým svým krokem podporuje.

Při této příležitosti si povšimněme jedné věci:
U obou těchto jmenovaných v příkladu je rozdílný vzhled.
Orbán působí pohledně a dobře,
kdežto odchovanec i přez svou péči o zevnějšek uboze.
Jo, jo,
"Podle zevnějšku NESOUDÍ jen lidé povrchní."
Protože v našem zevnějšku se odráží to, čím jsme uvnitř.

Závěr:
Současný stav ve kterém se lidstvo nachází,
je možné přirovnat k nemoci (jednotlivce, i lidstvo tvoří jeden organizmus, který je součástí dalšího většího organizmu ...)
a karel9 pasivně přijímá chorobu, nebude dělat nic a "předem ulehne do rakve".
Jenomže nemoc nás postihuje proto, že nejsme v harmonii se sebou ani s prostředím,
proto nám dává možnost k uklidnění
a zamyšlení se nad příčinami
a tím ke změně, která nám umožňuje uzdravení (v pasivitě je možné jen předem zakoupit rakev, protože se odmítáme poučit a tudíž náš pobyt zde je u konce).
Takže upadnout do pasivní bezmoci není dobré,
lépe nám radí Jan Žižka:
"Bojuj tam, kde stojíš".
V těchto časech je dobré mít na paměti, že každý jsme tam, kde máme být, s důvěrou, že je to nejvhodnější pro náš osobní rozvoj ... a snažit se změnit to, co je v našich silách.
Pěkný den
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Dědouch1 2017-01-12 14:31
++++++++++
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Pokémon 2017-01-12 13:21
Při čtení nejnovější úvahy EU pitomců na nutnost registrace vzduchovek občanů mě napadá, že strach ze zneužití zbraní proti „nevinným“ migrantům, potažmo i proti samotným navrhovatelům je zřejmě obrovský, jelikož lidem zákonitě jednou rupne v bedně a bude se střílet. Z toho usuzuji, že za nějakou dobu se zřejmě dočkáme záplavy nejabsurdnějšíc h návrhů těchto psychopatů, jako třeba, zákaz špičatých příborů a nožů v domácnostech, nebo kontrola ostrosti jejich čepelí, aby nebyly příliš ostré, což budou chtít tupí navrhovatelé těchto hloupostí mít rovněž pod kontrolou a různé jiné prasečiny, jako zákaz chování větších psů, kterých se migranti bojí apod., až se ná budou dělat mžitky před očima. Jak se obecně říká, že blbost kvete v každém věku, tak ještě dodejme, že i v každé Bruselské kanceláři.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Volodimir ukrut 2017-01-12 21:02
Nasrat o Nás se říká že jsme stádo ovcí, nasrat a nejsme!!!!! A nikdy nebudem jsme sice obyčejní chlapi ale máme svoji historii svoje předky a Ti nám vybojovali Naší budoucnost, ne spojenci byli to oni co za nás prolévali krev !!!!!!!!!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit


Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
Top of Page

Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte | Založeno 2011
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Copyright © 2011–2016 AC24, s.r.o. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás

Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.