AC24.cz

AC24.czZe světaUniverzitní studenti v Londýně se dožadují, aby filozofové jako Platón a Kant byly odstraněni z osnov, protože jsou bílí

Sociální sítě

Reklama

Univerzitní studenti v Londýně se dožadují, aby filozofové jako Platón a Kant byly odstraněni z osnov, protože jsou bílí

Univerzitní studenti se dožadují, aby filosofové jako Platón a Kant byly odstraněni z osnov, protože jsou bílí. Studentský svaz SOAS trvá na tom, že většina filosofů v našich kurzech by měla být buď z Afriky nebo z Asie.

Učí je, že oni jsou otci zakladateli Západní filosofie, jejich myšlenky jsou oporou civilizované společnosti. Ale studenti na prestižní londýnské univerzitě se dožadují, aby postavy jako Platón, Decartes a Immanuel Kant byly z osnov převážně vyřazeni, protože jsou bílí.

Tato studentská unie na Fakultě orientálních a afrických studií (SOAS) trvá na tom, že když studují filosofii, tak „většina filosofů v našich kurzech“ by měla být z Afriky a z Asie.

Voltaire: Studenti SOAS tvrdí, že to je ‘koloniální kontext’, v němž jsou jim do osnov, co se vyučuje, podstrkováni tzv. “Osvícení” filosofové. 

Tato unie tvrdí, že jde o součást širší kampaně za „dekolonizaci“ univerzity, jelikož budou usilovat o „zaměření proti strukturálnímu a gnoseologickému odkazu kolonialismu.“

To přichází poté, co pedagogické vedení varovalo, že univerzity budou nuceny podvolit se požadavkům generace „sněhové vločky“ (dospělí po roce 2010), ať už jsou jakkoliv racionalitu postrádající.

Podle navržené reformy vyššího vzdělávání chce vláda jako základ nového systému hodnocení klást spokojenost studentů, ale kritici se děsí, že se tím podvrátí akademická integrita.

Jo Johnson hlavní prosazovatel tohoto kontroverzního návrhu zákona o vysokoškolském vzdělávání

Filosof sir Roger Scruton řekl, že těmito požadavky se navrhuje „ignorance“. Nemůžete vyloučit celou éru intelektuálních výdobytků, aniž byste ji přezkoumali, a oni jasně vůbec nezkoumali, co ta bílá filosofie znamená,“ řekl The Mail on Sunday.

„Jestli si myslí, že z Kantovy Kritiky čistého rozumu vyvstává nějaký koloniální kontext, tak bych si ho rád vyslechl.“

Sir Anthony Seldon, vicekancléř Buckhingham University, dodal: „Vzniká skutečné nebezpečí, že politická korektnost se vymkne kontrole. Potřebujeme pochopit svět takový, jaký byl, a ne přepisovat historii, což by někteří rádi, aby se provedlo.“

Studentská unie na SOAS, tj. na vůdčím centru studia Asie, Afriky a Středního východu, vyhlásila, že „dekolonizace“ univerzity a „konfrontace s bílými institucemi“ je jednou z jejích hlavních priorit pro tento akademický rok.

Tvrdí, že „bílí filosofové“ by se měli studovat jen, „když někdo chce“, s dodatkem, že jejich práce by se měly učit výlučně „z kritického hlediska“. „Např. s uznáním koloniálního kontextu, v němž ti tzv. ‚Osvícení‘ filosofové psali,“ dodává.

Vedoucí katedry Náboženství a filosofie na SOAS Erica Hunter říká, že stanovisko unie je ‚dost směšné‘, s dodatkem: „Budu tvrdě odporovat zrušení filosofů nebo historiků jen proto, že to je módní.“

Dr. Deborah Johnson, pro-děkan pro studium a výuku, řekla: „Jedna z nejsilnějších stránek SOAS, spočívá v tom, že se vždy na světové záležitosti díváme z perspektivy regionů, které studujeme – Asie, Afriky a Středního východu.“

„Informovaná a kritická debata a diskuze o osnovách, které vyučujeme, je zdravou a řádnou součástí akademického postupu.“

Zdroj: telegraph.co.uk

Komentáře   

+101 # lubine 2017-01-09 14:09
Aneb jak vychovat černý fašounky , gratuluju ti britské školství.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Zardoz 2017-01-10 17:30
To je vývoj lidstva po spirále.

Já bych je nechal, protože čenoušci budou mít za pár set let stejný problém, až se zdokonalí a rozhodnou se polidštit opice, jako jsme to teď udělali my.

Planeta vyžaduje udžet IQ na nízkém stupni, a kdo tu hranici překročí, toho odstraní ze scény.
Teď je bohužel na řadě bílá rasa!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+98 # Historik 2017-01-09 14:13
Tak to je jenom další ukázka moderního vzdělávacího procesu, který má za cíl především produkovat omezené nemyslící otroky.
Jen dodám, že zmínění velikáni jsou naprostým základem naší civilizace a mnohem důležitějším, než třeba křesťanství. Obecně filozofie a matematika jsou základem všeho.
Pokud je ale někdo chce nahrazovat africkými šamany úrovně lovců a sběračů, tak to je snad lepší danou univerzitu do základů vypálit.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+24 # 666 2017-01-09 14:50
Cituji z článku:
na Fakultě orientálních a afrických studií
!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+40 # Historik 2017-01-09 15:14
Já vím, a to znamená, že je to jako v pořádku ?
Tahle fakulta by měla smysl jedině tehdy, kdyby "studovala", jak zastavit množení v těchto oblastech, v rámci udržitelného rozvoje. Právě v těchto oblastech přibývá zhruba 60 milionů slimáků ročně. Ať už se někomu líbí, nebo ne, nemáme na výběr, co s tím.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # 666 2017-01-09 15:45
Já jsem pro, aby se studovalo vše co studovat jde. Žádné studium ještě nikoho nezabilo. Pokud tedy někdo chce studovat orient a Afriku, má moje požehnání. A pokud se podivuje, že má v rámci orientálních a afrických studií v osnovách antické filozofy, má i moje pochopení, taky jsem se jako student rozčiloval nad spoustou nesouvisejících zbytečností v osnovách.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # cocoa darriba 2017-01-09 18:24
Ano, hodně vám toho na škole zatajili.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+20 # Václav Kumpolt 2017-01-09 18:35
Je něco špatného, když se student seznamuje s učením klasických a moderních filozofů? Jak chcete lépe dokumentovat kontrasty a soulady jednotlivých filozofických škol, jedno zda pochází z Indie, Arábie nebo zda jde o Konfucia, to vše v porovnání s evropskými názorovými směry? Jinak jde o plané biflování, horším případě o šíření pochybného ideologického směru. A to snad není smyslem studia (lépe řečeno - nemělo by to být).
Píšete, že jste se jako student rozčiloval nad spoustou pro vás tehdy zbytečných předmětů. Nepíšete, kdy a co jste studoval. Představte si, já jako student technického oboru radiolokace, VF techniky a systémů regulace jsem měl v osnovách politickou ekonomii, dKSČ, základy propagandy a DRH. Sralo mě to, příšerně sralo, zvláště když jsem měl z vybraných otázek dělat státnici. Nejevilo se mi pravděpodobné, že bych tyto "znalosti" nějak potřeboval. Jenže události se děly a pár zbytečků znalostí mi mimo jiné pomohly se orientovat v nové době, rozpoznat poměrně úspěšně propagandu, lháře a falešné proroky. Atd.
Nikdy nikdo neví, co v životě ze svého vzdělání upotřebí. Teď kupodivu vůbec nepotřebuji znalosti z radiolokace, protože jsem přešel k jiným disciplínám v oboru. Dokonce spíše upotřebím ty znalosti, které jsem dříve opovržlivě zahazoval.
Jestliže studenti nechtějí mít v osnovách Kanta a Sokrata, potažmo Platóna, svědčí to o jejich nevzdělanosti a tendenčnímu ohýbání, horšímu než bylo u nás v době mého studia před xx lety. To je jako učit se elektroniku bez pochopení NPN přechodu, elektromagnetic kého pole či principu navrhování motorových obvodů. A i při té socialistické ideovosti, která nás na škole obklopovala, zbylo trochu místa na jiné, než byl Marx, Engels, Lenin, ... Co naplat, i oni z něčeho vycházeli.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-4 # 666 2017-01-09 19:31
Platón, Sokrates nebo Kant nemá s orientem ani Afrikou nic společného, pro studenty orientu a Afriky jsou tedy naprosto irelevantní. Polovodičový přechod je proti tomu základem veškeré elektroniky, pro studenta elektroniky tedy velmi relevantní, až klíčově. Jak mezi to můžete klást rovnítko mi hlava nebere.

Pro orientalistu je Platón stejně (ne)užitečný, jako pro elektronika. Nechť si jej zájemci nastudují (já to v dospělosti udělal) ale dělat z toho povinnost je prostě nesmysl. Obecné povědomí si každý odnesl ze střední a vysoká opravdu není o všeobecném vzdělání, akademické studium je o odborné specializaci!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Václav Kumpolt 2017-01-09 20:19
Vidíte - já zase kladu rovnítko mezi aspoň orientační znalosti filozofických směrů pro studenty jakékoliv filozofie. Zrovna tak se elektrotechnik učí základy silnoproudu, nejen obory své specializace (myslím, že jste na rozdíl od napsaného velice dobře pochopil, proč jsem použil tak kontrastní přirovnání). Takový absolvent VŠ má při dalších profesních změnách postaveny solidní všeobecné základy (vy toto slovo zřejmě nesnášíte) pro hlubší zvládnutí jiné příbuzné problematiky. Jestli je využije, je věc druhá. Ale to už je o praxi, ne jen o škole. To už souvisí s celoživotním vzděláváním a řeknu vám, že osvojení si určitých znalostí zdánlivě nesouvisejícího , ale příbuzného oboru v rozsahu 1-2 semestrů mi po letech pomohlo rychleji zvládnout profesní přechod provozní technik RL - konstruktér - projektant elektro. A jsem za to své alma mater a jejím osnovám vděčen.
Diskuze o akademickém studiu a přísně odborné specializaci jsou zbytečné. Na to už bylo vymyšleno spoustu úsměvných rčení.
Jinak jste zase neuvedl obor, v němž jste získal diplom a dobu, kdy jste studoval, na rozdíl ode mě. Předpokládám, že váš školní týden se podobně jako můj skládal z 5 studijních dnů, každý aspoň se třemi dvouhodinovkami , někdy i víc. Učební plán každého semestru byl zpracován po měsících. A vím moc dobře, proč tento fakt uvádím.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # 666 2017-01-09 21:37
Studujete orientalistiku? Musíte něco vědět i o orientálních filozofech! (logicky)
Studujete orientální filozofy? Musíte něco vědět i o antických filozofech!
Studujete antické filozofy? Musíte něco vědět o antické společnosti!
Studujete antickou společnost? Musíte ... musíte ... musíte ... kde zůstal orient?

To nejsou studenti filozofie (ti mají předpokládám svoji fakultu), zde se bavíme o studentech orientu či Afriky!

Napsal jsem víc, než bych si u takového tématu přál, nemám už co dodat. Snad se neurazíte, že svůj životopis tu rozebírat nebudu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Richard 2017-01-10 00:28
Co to je za žvást
???????????
Ty jsi vystudoval tak veliké hovno.
Všechno souvisí se vším.........

Nejvíce změnilo Afriku co????????????

A to co změnilo Afriku se vyvíjelo kde a kteří filozofové v časové ose ?
Jak to ovlivnilo ovlivňovatele tak se měnilo ovlivňovaní.........

Velké množství vůdců z Afriky studovalo jinde než v Africe a díky tomu přinesli do Afriky ..........

Ty jsi ale vůl.........

Já jsem na techniku. A to co dokážu a má vyjmečnost je dána tím že jsem se jen nesoustředil na jeden výsek z techniky ale vedle výseku kterým jsem se zabýval nejvíce jsou postaní laloky zájmu který je nejméně dvakrát tak veliký a k tomu ještě další namátkový záděr.........

Ostatní si o mne myslí a říkají že mám schopnost o problému uvažovat KOMPLEXNĚ. ( což je blbost protože vím jak často opomenu cosi vzít v úvahu a pak se do doučuji jako debil.)

Lidi jako ty se statnou v podstatě jednoúčelovými nástroji které se hodí jen na jednu specifickou věc.
V podstatě na nějakou monotóní práci kterou by mohl dělat automat nebo program.

Kdysi dávno jsem se začetl do problémů při výrobě letadel v prví světové a o problémech které při tom řešili. Tak nějak jsem si to rozmyslel a pouvažoval o směrech a postupech které použili.

Po 20 letech jsem cosi řešil a najednou mi naskočilo ono nastudované. Pro blby to spolu vůbec nesouviselo ale pro mne ano. A velmi. Moje řešení ani na vteřinku pro blba nepřipomínalo to staré ale já jen vlastně dotáhl vymyšlené a pomocí toho co tenkráte neměli.

Škola, studium a práce která je dělána nejen za účelem vydělávání ale i za účelem rozvoje schopností je ZPŮSOB myšlení.

Ty nechceš myslet, učení tě obtěžuje ...... vidíš již dobu kdy budeš díky titulu kdesi sedět a brát korunky.
Běž raději dělat popeláře nebo čističe fekálního vozu.

Samozřejmě. když máme rodinu, děti a na hrbu starosti tak to učení moc nejde........
.....

.......... ale stěžovat si že na Fakultě orientálních a afrických studií

mne nutí znát alespoň světové filozofy .........

Třeba:
Kde všude byli Řekové a zanechali tam svou stopu??????
Kde všude byli Řekové a přinesli si odtamtud cosi domů...

Šťastná nevědomost, šťastný blb který díky neznalosti ,,myslí" že cosi nepotřebuje....
. a čím blbješí tím urputnější....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # 666 2017-01-10 04:06
Jasně, šťastný, nevědomý, neznalý a urputný blb, co se o antických filozofech už na střední dozvěděl daleko víc, než kdy potřeboval, nebo potřebovat bude. Dokonce jsem z nich měl osobně velký referát, pamatuju si rozsah té látky pořád celkem živě (nic povrchního).

Kdybyste se radši tak prali za kvalitní maturanty, než za suplování všeobecného vzdělání vysokým školstvím. Podle mě to tam prostě nepatří, jsem proto blb? Budiž. Zjevně v tom alespoň nejsem sám, koho v osnovách takové věci serou.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Vladimír57 2017-01-10 06:58
Všechno, co víš a znáš, rozšiřuje Tvé vědomí. Je jedno zda jsi se to naučil ve škole, nebo v životě, důležité je vědět a vůbec nezáleží jestli to někdy použiješ.
A v tomto případě se pravděpodobně jedná o snížování významu západních filozofů. A kolik, že známe těch afrických!?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # 666 2017-01-10 14:50
Cituji Vladimír57:
důležité je vědět a vůbec nezáleží jestli to někdy použiješ

Důležité pro co? Pro praktický život zcela určitě ne. Nereagoval bych, ale musím doporučit dnešní sloupek Jiřího Hlavenky v HN:
nazory.ihned.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Richard 2017-01-10 16:33
co na to říci.
Pochopení souvislostí a způsob myšlení?

Pokud nevím že cosi existuje tak to ani NEHLEDÁM.

Pochopení ,,západních filozofů vede k pochopení co vnášel západ do Afriky a co tam zanechal.
Též to vede k pochopení i dnešního přístupu.
Protože jsou tyto dva světy v interakci ( tedy reagují jeden na druhého ) tak bez znalosti toho co dělá jedna strana nemohu ani rozumět reakci druhé strany která na cosi reaguje.
Tedy některé dění a reakce budou chybně interpretovány protože nebude správně pochopen důvod tohoto dění nebo reakce.

Ti co studují tento obor budou zhusta v Africe působit. Pokud nebudou chápat ony filozofy nebudou chápat ani postoje společnosti která byla tímto velmi ovlivněna a díky tomu ( neznalosti ) bude jejich působení v Africe velmi diskutabilní nebo dokonce pro Afriku škodlivé.

Je to již jasné???????
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # DDR0 2017-01-09 21:57
možná se budete divit ale má. Aneb vše souvisí se vším. Orientální a africká filisofie vznikla ve starověku a kolonizátoři tyto země nalezly a kolonizovali v době jejich největšího úpadku takže s sebou přinesli myšlenky a nové proudy které rozhýbali tamnější společnosti a dali jim impuls k dalšímu vývoji. Takže je vhodně aby se studenti těchto studií dozvěděli co tyto úpadkové společenství opět rozhýbalo a umožnilo další rozvoj. Nelze se učit naprosto odděleně protože pak jim v učivu vzniká velká mezera která zpochybní výsledky další práce.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+34 # erika 2017-01-09 16:14
- "Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevědomost je síla"

George Orwell
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+44 # JIN 2017-01-09 14:14
aaaaa tak to začíná utlačovaná většina bravo.Kterej [...] na tohle přišel!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+41 # Věra Štimová 2017-01-09 14:19
Co dělaj afričané na severu ? Co dělaj seveřané na jihu ? Kecaj domorodcům do života.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+28 # Volodimir ukrut 2017-01-09 14:23
Za tohle bez pardonu tresty smrti z okamžitým vykonáním bez diskuzí !!!!!!!!!!!!!!! !!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+46 # Venda 2017-01-09 14:33
Koukám na to jako vyoraná myš. Co to je? To se budeme učit západní filozofii od mohameda, když se budeme koukat pohledem z jeho regionu? Nebo třeba filozofie egyptských vládců očima Jicchaka Rabina? To je materiál panečku. :D To snad ani nemůžou myslet vážně....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Dědouch1 2017-01-09 15:10
Jak nick 666 upozornil, jde o Fakultu orientálních a afrických studií (SOAS). Tato studentská unie trvá na tom, že když studují filosofii, tak „většina filosofů v našich kurzech“ by měla být z Afriky a z Asie.
Kde je problém???
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Jarin G. 2017-01-09 20:48
Problém to není. Tady asi spíš jde o střet diskutérů, jestli být úzce specializován nebo mít i širší přehled. Já si myslím, že nás taky od základní školy učili víc, než bylo nezbytně nutné (třeba i recitovat básničky zpaměti) a to i na průmce (dějepis) i na strojárně. Mně to na škodu rozhodně nebylo. Být veden jen jedním směrem, tak jako např. na UK v historii u "profesora" Putny (mrtvý Rus, dobrý Rus), podle mne, není to pravé ořechové. Ale je to samo jen můj názor.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Dědouch1 2017-01-09 21:14
Putna... :D
Tak o tom snad ani nemá smysl diskutovat...
A k věci. Víme prdličky jaká jsou fakta. Ale logicky, pokud studují Orient a Afriku, měli by mít především africké a asijské filozofy a "přivonět" okrajově ke Kantovi, Platónovi a pod.
Podivné je, že se studenti dožadují co studovat a co ne...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Jarin G. 2017-01-09 21:25
A o tom to je. Měli by i "přivonět", to není nikdy na škodu. Já si myslím, že úzká specializace, třeba jako v USA, vychová super odborníky, kteří ale ani netuší, že je nějaká Evropa a že byl nějaký Goethe, čili mimo svůj obor, debily.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Vladimír57 2017-01-10 07:12
Přesně tak, úzká specializace a jednosměrnost dělá z lidí blboně, kteří jsou pro běžný život většinou nepoužitelní.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Venda 2017-01-09 21:05
Vážený pane. Problém je v tom, že jakékoli vyškrtávání a deformování nikdy nevedlo k ničemu dobrému. Já nejsem proti tomu, aby studovali asijské, černošské, nebo třeba inuitské filozofy. Jsem proti tomu, aby se opět vyškrtávali "někteří" učenci, kteří mají k této problematice také co říci. Chápete?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+28 # r0b1n 2017-01-09 15:01
Takto nejak vyzera intelektualna degradacia :-DD
Vyborny dovod, pretoze su biely.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # cawes 2017-01-09 18:35
Cituji 666:
Cituji z článku:
na Fakultě orientálních a afrických studií
!


jedná sa o fakultu so zameraním na africkú a orientálnu kultúru, menovaní filozofovia do tejto kultúry nespadajú, dajú sa s ňou spájať len " v kontexte kolonizátorov" týchto území (kultúr)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+48 # Stanley_K 2017-01-09 15:10
Vyplenění muzea v Bagdádu, zničení památek v Palmýře, odstranění filozofů - odstranění znalostí lidstva. To je pokračování ve vypálení Alexandrijské knihovny. Vypálení díry do druhové paměti lidstva.

Viz: také 6 priorit řízení lidstva.
www.youtube.com/.../

Záhady technologii dávných civilizací.
prvopodstata.com/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+13 # lubinen 2017-01-09 17:30
A navíc poslední pátek 13.týho v moci makaka.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # .lak 2017-01-09 15:19
F případě blílích to není rasizmus ale předpoklad úspěšné aplikace trhu nadaným k dojení ve všech formách. A z jiných není prostě co. A tam logicky ani institucionální a průmyslové rasizmy jsou budulínkům a jejich retardům plat prtné.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+30 # Che 2017-01-09 15:41
Citace:
UNIVERZITNÍ STUDENTI V LONDÝNĚ SE DOŽADUJÍ, ABY FILOZOFOVÉ JAKO PLATÓN A KANT BYLY ODSTRANĚNI Z OSNOV, PROTOŽE JSOU BÍLÍ
......Podle navržené reformy vyššího vzdělávání chce vláda jako základ nového systému hodnocení klást spokojenost studentů,......


To vystihuje presne styl studia v Anglii methodou "teamwork" t.j. prace ve skupine, kde jeden sdudent vse vypracuje (ten chudy) a studenti zamoznych papalasu to opisi (ke spokojenosti vsech).
Kvalitu studia nechci dale rozebirat, katdy si ji umi predstavit.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+18 # Sirea 2017-01-09 16:30
Áno. Súvisí to s "novými trendmi," že žiaci by sa mali naučiť len v škole, nie doma, žiadne domáce úlohy - inak je učiteľ neschopák! :)
To som zvedavá, ako je to realizovateľné - keď na hodinách hrajú PC hry a učiteľ im nesmie dať ani oflinok!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Jarin G. 2017-01-09 22:02
Hrůza na tom je, že pokud se mozek netrénuje, necvičí se, tak chátrá. Že by o tohle šlo?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+19 # zero 2017-01-09 15:41
Byl Platón Řek? Jestli ano, mohl být opálený. Tak jaký bílý?

Ať se ozve svědek který dosvědčí, že byl Platón neopálený, tedy bílý.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-6 # Jiri Novak 2017-01-09 15:42
[...]i smrdí. Blééé!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+24 # Václav Kumpolt 2017-01-09 17:17
Zná někdo nějakýho černýho filozofa?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Vladimír57 2017-01-10 07:19
Že by Obama!?????? Pronesl citát o kroucení rukou neposlušných!!! !!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # xmarek 2017-01-09 17:30
Citace:
„Kdo chceš hýbat světem, hni nejdříve sám sebou!“ Sókratés
a za mně
Citace:
"Dejte pozor, aby jste za mlhou mnoha lží neviděli záblesk toho co je důležité" Marek Xara
Další evropská banka v problémech. Před krachem ji musí zachránit stát

Cestu si vybíráme sami: goo.gl/iKiiV3

Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Dědouch1 2017-01-09 20:49
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # BUBILKA 2017-01-09 17:54
tI STUDENTI JSOU rasisté
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Dědouch1 2017-01-09 18:20
Fakulta orientálních a afrických studií
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Jarin G. 2017-01-09 21:13
V "Marečku, podejte mi pero" profesor Hrbolek (nezapomenuteln ý František Kovářík): I student večerní průmyslovky si může přečíst Vergilia v originále (přibližně). :-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # cawes 2017-01-09 20:21
Anglická kráľovná je údajne mŕtva. Správu zverejnila kráľovská rodina na svojej stránke a v zápätí stiahla, neuviedli dôvod.
Špekuluje sa o utajení smrti v súvislosti s nástupníctvom na trón, otec, alebo syn ?
vseneobichnoe.livejournal.com/ .../
alebo preklad:
translate.google.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # DDR0 2017-01-09 21:24
já myslel že prvního dubna teprve bude....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # DDR0 2017-01-09 21:36
ale jestli je obsah článku vážně pravdivý tak je to opravdu nářez. Ono by stačilo aby jim naše rasa odepřela obchod a odmítla ropu barevných. Ještě by na kolenou škemrali. A evropská civilizace by si vystačila s nerostným bohatstvím z Ruska. A za chvíli by se v Africe a pak i v Indii vařili ve vlastní šťávě a Čína by padla na úroveň padesátých let minulého století. Pak by se rychle vidělo čí rasa je dominantní a imperiální - díky svým schopnostem.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Věra Štimová 2017-01-10 00:25
Filosof, který přišel na to, že lze zahrnout do výpočtů o přeměně energie i duševní energii, je fyzik Stephan Hawking. Ostatní fyzikové tvoří teorie o existenci temné hmoty, aby jim o vyšlo matematicky a filosofové zase neumějí matematiku, aby zahrnuli do případných výpočtů i energie jiné, než duševní. Aby mozek pracoval, potřebuje glukózu, vše živé se zúčastňuje přeměny energie a využívá energii neživota. Velký třesk, kdy vznikl vesmír se tak nazývá proto, aby to nebylo slovo výbuch, čili bůh na Počátku. Navíc na počátku byla i hmota ve formě energie a ta zahrnovala přeci všechny složky energií. Čili i duševní. Bůh je duch nehmotný.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # fujiminavaja 2017-01-10 15:56
Položme si otázku
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit


Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
Top of Page

Copyright © 2011–2017 AC24, s.r.o. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás

Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.