AC24.czZe světaPozoruhodné video NASA ukazuje Zemi spíše jako „živou bytost“

Pozoruhodné video NASA ukazuje Zemi spíše jako „živou bytost“

Ohromující video zachycující čas od Studia vědeckých vizualizací NASA ukazuje, jak vypadalo 7 dní během roku 2005, kdy se těsně u pobřeží Číny vyvinul tajfun hodnocený kategorií 4.

Toto video odhaluje pohled na Zemi tak, jak ještě nebyla spatřena, díky tomu jak se to období 7 dnů na tomto videu opakuje několikrát.

Pro tuto simulaci provedl sběr dat Modelovací systém pozorování Země Goddardova institutu

Vědci využila dat, která posbíral Goddardův Systémový model sledování Země ve verzi 5 a ta zobrazují objem při této simulaci vytvořených oblaků.

Průběh této simulace se jmenuje 7km GEO-5 Nature Run, čili 7km-GSNR, a zhotoven byl pomocí počítače. Ta vizualizace je možná jen krátká, ale vytvořila petabyty výsledků a odkazuje se na skoro terabyte složkových mapových souborů.

Webová stránka SVS říká, že cílem vytvoření tohoto videa je poskytnout veřejnosti tak jasný obraz planety Země a místa lidí na ní spolu s tím, že se lidem poskytne vhled do toho, o čem NASA opravdu je.

Studio vědeckých vizualizací NASA pracuje s mnoha vědci na vytvoření animací, vizualizací a obrázků tak, aby lidem poskytli daleko lepší porozumění Zemi spolu s pochopení výzkumných aktivit kosmické vědy ve vědecké komunitě v Goddarodově centru kosmických letů NASA.

Ke všem těmto vizualizacím spolu s multimediálními produkty, které vytvořilo Goddardovo mediální studio SVS a CI Lab, se lze dostat přes tuto webovou stránku a klidně si je bezplatně stáhnout a opětovně si jich užívat. script src='https://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js'> googletag.pubads().definePassback('/162717810/AC24/ac24.cz_468x250', [468, 250]).display();

Video níže ukazuje Zemi z dálky a mraky rychle se pohybující přes pevniny a oceány. Ty mraky poskytují zvláštní zdání jako by nad zemí probíhajících pohybů Země a přetvářejí ji díky několikerému zopakování toho 7 denního vzoru na cosi téměř jako živou bytost.

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.