Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZe světaDalší země v Evropě zakáže nošení islámských burek a nikábů

Sociální sítě

Reklama

loading...

Další země v Evropě zakáže nošení islámských burek a nikábů

Dánsko je další zemí, která se připojí k ostatním evropským státům, zakazujícím nosit na veřejnosti závoje zahalující tvář, včetně islámských burek a nikáb.

Jakob Ellemann-Jensen z dánské liberální strany Venstre, která vede středopravicovou vládní koalici, v pátek po zasedání parlamentu uvedl, že návrh zákona se nevztahuje na žádné náboženství a nezakazuje nošení šátků, turbanů či Kip, tradiční židovské pokrývky hlavy.

Většina dánských poslanců včetně opozičních sociálních demokratů, největší dánské strany, oznámila, že bude hlasovat za zákon známý jako "Zákaz burek".

Zákon se vztahuje zejména na oblečení, které nosí některé ultrakonzervativní muslimky.

V Dánsku žije jen několik muslimek, které si zcela zahalují obličej a tělo. Konkrétní datum hlasování za zákon zatím nebyl oznámen.

Před Dánskem už podobné zákazy zavedly i Francie, Belgie a nově i Rakousko.

Zdroj: independent.co.uk

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+15 # LubinenKremlBot 2017-10-08 20:47
Jestli ten zákaz není spíš z důvodů bezpečnostních .Vykrást banku v zamřížovaným nikábu či bůrce nebo něco podobného včetně atentátu je jednodušší zahalen než zachycený obličej na kameře z činu jasně usvědčí.Jinak pochopitelně jsem proti propagaci všeho slimáckého.
-7 # Jan Kadlec 2017-10-08 21:09
Co to je za debilní argument, to si jako zločinec řekne: Nesmí mě v té bance poznat, ale právě přijali zákon na zakrývání obličeje. No, co se dá dělat, holt ji půjdu vykrást s odkrytým obličejem...

Jsi tak naivní nebo tak hloupý?

A když jsi proti propagaci všeho muslimského, tak zkus pozorněji číst a taky si nastuduj něco z historie. K čemu vedla prohibice v USA? Ve výsledku začalo chlastat více lidí, než před ní, protože měli pocit, že jim vláda něco zakazuje a tak pili naschvál, ze vzdoru. A s tímhle to bude úplně stejné. 1) Všichni ve státě se dozví, že existuje něco jako burky. Dozví se to i ti, kteří se o to do té doby nezajímali, protože to bude ve všech médiích. 2) Řada lidí bude mít pocit, že jim stát ořezává jejich svobody (a právem!) a začnou se naschvál zahalovat. Bude jich málo, ale najdou se... Navíc v článku je uvedeno:

Citace:
V Dánsku žije jen několik muslimek, které si zcela zahalují obličej a tělo.
Takže kvůli těmto několika se z toho udělá národní problém a dokonce se přijme extra zákon. Já si tedy lepší propagaci islámu neumím představit...

Jedna věc by mě ale zcela vážně zajímala. Jak to bude na Mikuláše? Budou se podle nového zákona zavírat všichni, kdo vyjdou na ulici v masce čerta? Nebo bude pro čerty výjimka? Jo kdyby šlo a zakazování náboženského symbolu, to by bylo něco jiného. To by se dalo vztáhnout pouze na burky. Ale tady přece nejde o potlačování náboženství, ale o bezpečnost. Z principu by tedy mělo být špatné každé zahalování, tudíž i čertovské nebo masopustní masky.Sice je to naše tradice, ale strach z muslimů je asi důležitější, tak si prostě zakážeme zahalování. A až přijdou lednové mrazy s větrem, tak si radši nechám držku omrznout, než bych si ji zahalil...



No a závěrem bych všem evropským státům poradil, aby se hlavně držely svých tradičních hodnot a nenechaly si nic vnucovat z venku. Ale naší tradiční hodnotou není, že ženy chodí odhalené. Máme tady jeptišky, zdravotní sestřičky, staré babky a všechny si chodí, jak chtějí. A to je také naše tradice. Je to svoboda, že si každý může nosit, co chce. Stejně jako si každý může jíst, co chce. Proč nikoho nepobuřuje jedení psů vietnamskou komunitou? Proč kvůli nim neděláme speciální zákony?
+10 # jake 2017-10-09 00:36
Otázkou je, zda si ženy, které nosí burku, mohou svobodně tuto burku sundat. Odpověď je - nikoli.

Až v Evropě nebudou islámské rodiny nutit dcery nosit burky a vdávat se za domluvené ženichy, až je nebudou vraždit ze cti, až je pustí do mešit a uznají je za lidi, pak je váš argument na místě. Ale nyní je zcela mimo mísu.
+13 # Jaris 2017-10-09 03:41
To by ses divil Jake! Podobna diskuze byla v Australii a ty baby muslimske, jsou hrde na to, ze mohou zahalovat svuj ksicht. Muslimaci jsou naprosto bezohledni lidi, nerespektuji zakony statu a svou pricku zadosti posunuji stale vys. Tahle skupina nepatri mezi zapadni staty, protoze se za nimi tahnou same problemy.
-4 # Jan Kadlec 2017-10-09 15:00
Nelíbí se mi, když píšete o nerespektování zákonů v souvislosti se zahalování, protože tady nikdy takové zákony nebyly...

Ale je pravda, že mnoho muslimek se zahaluje ze své vůle. Tak jako mnozí nosí ze své vůle rovné kšilty a kalhoty u kolen. Nelíbí se mi to, ale co si kdo obleče, to je jeho věc...
+2 # Jaris 2017-10-10 12:49
Jane, tady preci nejde vubec o nejakem zahalovani burkami ci hidzaby. Nase babicky take nosily satky na hlavach a bylo to normalni. Tady jde o nepratelskou ideologii koranu, ktery je pro kazdeho muslima/muslimk u smerodatny. Casto se stava, ze v urcitych zapadnich zemich se provinilec soudi podle saria zakonu. Nerespekyovani zakonu hostitelskeho naroda je treba hromadne modleni na frekventovane ulici. Videl jsi, jak vypada Marseille nebo Pariz a jina mesta?
-4 # Jan Kadlec 2017-10-09 14:58
Tenhle argument přece nedává vůbec žádný smysl. Co, ale přesně, je špatného na tom, že si ženy nesmí burku sundat? Není na tom náhodou špatné to, že musí? Že nemají svobodnou volbu? A jak tuhle situaci chcete řešit vy? Dáte jim rozkaz z druhé strany, takže opět nemají svobodnou volbu. Vy v tom vidíte nějakou logiku?

Stěžujete si na islám, že jenom přikazuje a zakazuje a že v něm není svoboda. A teď tady tleskáte, že se lidem seberou další svobody, prostě to nechápu. Ale byl bych rád, kdyby se mi to ještě někdo pokusil vysvětlit...
+2 # Pavel Blaheta 2017-10-09 23:38
Kadleci Kadleci ty jsi ale opravdu dobrý demagog. Co tady kecáš o prohibici v USA? Ten zákon byl namířen proti chlastu a jen proto, že tam místní nezřízeně pili - a ne kvůli tomu, že by jim tam nějací migranti přinesli novinku (nezřízený chlast) a kvůli nim by pak trpěl celý národ. V Evropě jde o docela jiný problém. Ty burky a nikáby začínají totiž evropské obyvatele docela normálně a obyčejně "nasírat" a naše "evropské elity" se snaží ještě alespoň chvíli udržet Evropany v klidu. Něco "těm za oponou" časově nevyšlo a tak mění asi operativně plány, ale svých dlouhodobých cílů se jen tak nevzdají to si pište.
+3 # Pavel Blaheta 2017-10-09 23:45
Kadleci - je u nás plno Vietnamců, ale taky Ukrajinců, Rusů, Cikánů, ale i tzv. bílých Cikánů - každý z nich když se oblíkne do té jejich burky jen s mřížkou pro oči a projde se po nějakém supermarketu, tak nikdo neuvidí co si nese pod ním a nikdo z ochranky si nedovolí jej zastavit - viděl jsem to v Ostravě v jednom hypermarketu. To ti jako důvod nestačí?
-11 # Jan Kadlec 2017-10-08 21:21
Když ženská nosí na ulici burku, tak je to stejná propagace islámu, jako když žid nosí jarmulku nebo křesťan křížek. Já jsem taky proti propagaci islámu, ale ještě víc jsem proti manipulaci a demagogii, tak jsem tohle v zájmu spravedlnosti napsat musel... Někdo by si totiž tvá slova mohl vyložit tak, že je zákaz nošení burek dobrý, protože tím nošením se propaguje islám. A to je pochopitelně nesmysl, tak jenom aby bylo jasno...
+14 # LubinenKremlBot 2017-10-09 00:10
Žid s jarmulkou na hlavě nikoho na ulici neznásilňuje a nepodřezává ty slimáckej advokáte.
-5 # Jan Kadlec 2017-10-09 15:01
Jasně, zatímco muslimka v burce znásilní celý svět :D Míra tvé demagogie dosahuje závratných výšin...
+17 # doneck.luhansk 2017-10-08 21:04
To si dělají prdel, ne ?? Na tenhle trapný zákaz už je dost pozdě, když je Evropa napěchovaná imigranty téměř k prasknutí :))))))))))) Ale třeba těm imigrantům nějaké neziskovky domluví, aby se tady chovali slušně :) Jsem zvědavej, kde to příště zase křápne, popř. nějací šílenci vjedou do davu lidí apod.
-12 # Jan Kadlec 2017-10-08 21:17
Ještě něco pro ty, co se ohánějí bezpečností: Chcete se méně bát, že se vedle vás nějaký sebevrah vyhodí do vzduchu? 1) Zakažte veškeré volné oblečení. 2) Zakažte nošení batohů a příručních zavazadel. 3) Zakažte osobní auta (kufr se dá naložit trhavinou a navíc se s ním dá najet do davu) 4) Poslední doporučení se může zdát trochu zvláštní, ale je 100% účinné: vypněte televizi :)
+17 # Dědouch11 2017-10-08 22:40
Stačí zakázat islám. Vše ostatní, pak bude bezpředmětné.
-11 # Jan Kadlec 2017-10-08 23:22
Aha, další zákaz. Jasně, všechny naše problémy vyřeší zákazy, to dá rozum. Zákazy přece vždycky řešily problémy, stačí se podívat do historie... Tak dost ironie, teď trochu vážně: Souhlasím s tebou v tom, že pokud by se zakázal islám, tak by se přestaly páchat násilnosti ve jménu Alláha a islámu. Ale jistě máš dost intelektu na to, abys tuhle alternativu promyslel do detailu a až do konce. Je tu totiž pár problémů.

1) Máme tady něco jako náboženskou svobodu. Nelze tudíž jedno náboženství zakázat a jiná tolerovat. A skutečně nelze argumentovat tím, že islám je náboženství násilí. Asi tě to překvapí, ale skutečně ne všichni muslimové jsou násilníci a ještě k tomu můžeš najít dost příkladů toho, kdy bylo a je násilí pácháno ve jménu náboženství jiných.

2) I kdyby se to náhodou podařilo a islám se zakázal, tak k čemu by to podle tebe vedlo? Zatím se muslimové nijak neskrývají a jakž takž se ještě dá zjistit, kdo je muslim (a tedy potenciálně nebezpečný) a kdo ne. Ale se zákazem? Ortodoxní muslim nikdy muslimem být nepřestane, takže nepřestane být méně nebezpečný, pouze to začne skrývat. Takže paradoxně hrozby spíše přibude...

3) A poslední věc je fakt, že víru prostě nelze vymýtit z její podstaty. Můžeš zakázat určitá slova, symboly nebo rituály. Ale to lidem nezabrání, aby si vymysleli nová slova, nové symboly a nové rituály. A abych v jejich jméně nezačali páchat dost možná ještě větší zlo...
+6 # Bertold 2017-10-09 12:59
Splácal jste jabka a hrušky. Nikdo tady nemluví o zákazu islámu, jako náboženství. Okamura mluví - kdybyste ho poslouchali a nečekali, co vám o něm řeknou v televizi - o zákazu politického islámu, tedy třeba extremistických kázání, navádění, šíření nenávisti.
A co se týká "institutu zákazu"... Zákaz tu není proto, aby se určitá věc nestala, ale proto, aby byl vyslán signál, že určitou věc společnost nebude trpět a že její projevy jsou nežádané a postižitelné. Navíc už taky máte zakázaný nacismus i komunismus. To je podle vás taky špatně? No tak budou ještě zakázány veřejné projevy politického islámu. Já jsem pro.
-5 # Jan Kadlec 2017-10-09 15:03
Promiňte, ale dědouch napsal zakázat islám. Nevím, proč do toho motáte Okamuru. Já reagoval na dědoucha a ten o politickém islámu nepsal nic, pouze o islámu. Takže jsem s dovolením nic nesplácal. To spíš vy sem taháte něco, o čem vůbec není řeč...
+2 # Pavel Blaheta 2017-10-09 23:54
Ano já naprosto souhlasím s "Dědouchem" že je třeba zakázat u nás Islám jako takový. Zakázat veškeré jeho projevy ať již náboženské nebo politické, zakázat stavbu mešit či modliteben či čehokoliv, kde se mohou Muslimové scházet. Kadleci již jednou jsem napsal, že jsi buď magor nebo cizí agent a na tom trvám. My jsme ve válce a je třeba se podle toho začít chovat.
-5 # Jan Kadlec 2017-10-09 15:07
A jinak ano, zákazy čehokoliv jsou podle mě špatně. Nevšiml jste si, že člověk dokáže každý zákaz obejít? Začíná to už v dětství, kdy děti nejraději dělají právě to, co nesmí. Podle mě řešení není zákaz, ale výchova. Je třeba lidi naučit, co je správné a co ne, aby to sami přijali za své hodnoty a řídili se podle toho. Pokud budou muset něco dělat/nedělat pouze z donucení a ne z vlastního přesvědčení, tak to nikdy fungovat nebude...


P.S.: Podívejte se na Ukrajinu, jak tam funguje zákaz fašismu. A v ústavě ho taky mají...
+6 # Bertold 2017-10-09 15:43
Dobře, podle téhle logiky se mohou děti názorově obrátit i proti tomu, k čemu jsou vychováváni. Tudy cesta v diskusi nevede.
Já nemám nic proti tomu, že stát stanoví zákazem právě to, co považuje za zničující pro hodnoty, které uznává a na kterých stojí.

Otázka je však v míře postižitelnosti . Měla by být formální. To, co by nemělo být, jsou gumové zákony a drakonické tresty za verbální "zločiny". Zkrátka stát může zakázat projevy nacismu, ale neměl by dětem a blbečkům, hajlujícím na mejdanu, rozdávat tvrdé pálky.

Bezbřehý liberalismus, jak vidíte ve světě, je také zneužitelný a vede k totalitě.
+2 # Pavel Blaheta 2017-10-09 23:58
Především pan Okamura nastiňuje okruh problémů, které je třeba řešit a jeho nejdůležitější slib je, že nám občanům republiky dá do ruku nástroj k řešení - především necinknutý zákon o všeobecném referendu. A pokud se občané této republiky rozhodnou zakázat veškeré projevy Islámu na území České republiky a odhlasují-li si to v referendu, tak se tak stane. Ať již by měl třeba i Okamura nebo vy nebo já jiný názor. atd. atd. atd.
+1 # Dědouch11 2017-10-10 15:14
"Aha, další zákaz. "

Ne, není to další, ale jeden, namísto tvých čtyř doporučených.
O můj intelekt, si starost nedělej, ale když pořád tak hájíš Islám, měl bys si přečíst Korán. Snad by ti pak konečně došlo, že toto "náboženství", by mělo být zakázáno stejně, jako každá podobně šílená ideologie.
+2 # Pavel Blaheta 2017-10-09 23:50
Kdyby jsi se trochu více zajímal tak by jsi věděl, že letos když byla "makrela" v Argentině na nějako univerzitě přednášet ty svoje bludy, tak tam mimo jiné řekla, že se předpokládá, že do roku 2022 bude moci řídit jakékoliv auto pouze prověřená osoba se zvláštním povolením od úřadů. A toto je přímý důsledek "islamizace" Evropy - nevíc řízené ze zámoří Sorosem a jeho neziskovkami. Takže se ptám - jsi také "cizí agent"?
+18 # Josef Švejk 2017-10-08 22:08
Polovičatosti, tvé jméno je Evropa. Zatím jen Angola pochopila kudy vede cestička:
Angola je první zemí na světě, která zákonem zcela zakázala muslimské náboženství. Oznámil 31. srpna prezident Angoly José Eduardo dos Santos. Zákon nařizuje zavřít všechny mešity v zemi. Islám je sekta, která je v rozporu se zvyklostmi angolské kultury. "Je to definitivní konec islámského vlivu v naší zemi," prohlásil prezident.
-8 # Jan Kadlec 2017-10-08 23:38
Hmm, tak to je vážně skvělé. Jako bychom tady měli málo uprchlíku z Afriky, teď se k nim přidají ještě muslimové z Angoly. Já už se chtěl radovat, že měl nějaký stát tolik odvahy a skutečně to začal nějak řešit. Ale ono je to přesně naopak, Angola, která měla 0,5% muslimů, je teď všechny ještě vyžene k nám na podporu imigrantské krize. No "paráda"...
+15 # Josef Švejk 2017-10-09 00:10
Odejdou pouze tam, kde jsou lidé natolik hloupí, že si podobný zákon dosud nevyrobili.
Zejména ČEZko je v tomto smyslu zajímavé, neboť návrh takového zákona již vyšel z pera krále Karla IV (Majestas Carolina, správněji Codex Carolinus) a Češi ve své jasnozřivosti a moudrosti jej doposavad nepřijali.
+11 # Pokémon 2017-10-09 01:41
To nestačí, zakázat v nějaké části Evropy nošení burek, nebo nikábu. Je nanejvýš nutné v celé Evropě uzákonit zákaz šíření Islámu, coby extrémně nebezpečného ideologického paskvilu, jehož hlavní prioritou je svržení našeho křestanského způsobu života a nastolení Islámu, jako jediného akceptovatelnéh o náboženství pro všechny, bez rozdílu a bez možnosti jiných alternativ. To je již snad dnes každému normálnímu člověku naprosto zřetelné.
+13 # Jaris 2017-10-09 03:44
Nedovolit muslimum usadit se v zemi ani na prechodnou dobu natoz trvalou. Zakazat prodej nemovitosti, protoze to je prvni krok, kdy muslimak zacne protlacovat sve zvyky.
+9 # Monika lkemae 2017-10-09 03:33
Hladit hladit vyhladit slimáky z celé Evropy ! Je jediné východisko s Merkelbáby otevřené náruče a hranic !
+7 # Pokémon 2017-10-09 12:06
zahranicni.eurozpravy.cz/eu/203507-muslimove-na-zapade-nejsou-v-bezpeci-pocet-utoku-na-mesity-dramaticky-roste-zdeseni-jsou-i-politici/

A kdo se tomu diví, je vůl a ignorant. Vidím a slyším, tak nejsou třeba žádné hloupé korektní žvásty o xenofobii a rasismu. Čili, stručně řečeno, pokud se migranti budou v Evropě chovat nepřátelsky, nemohou očekávat, že se k nim bude běžné obyvatelstvo chovat opačně. To je logická a přirozená reakce od lidí, kteří jsou neustále zastrašováni a ohrožováni na životech každý den, dnes, zítra a v budoucnu. Takže, pokud jsou z toho politici zděšení, znamená to pouze, že jsou buď úplně hloupí, nebo, což je pravděpodobnějš í a horší, dokazují tím, za koho vlastně kopou.
0 # Pepa z Depa 2017-10-10 19:34
0 # mike789 2017-10-15 16:10
Kdy už konečne evropští lídři přijdou na to, že Evropa nemá kapacity být zaopatřovacím ústavem pro lidi z třetího světo. Touhle politikou třetímu světu nijak nepomůžeme, pouze sebe zničíme. Ale pseudohumánním elitám a neziskovkám je to jedno. Oni si to možná i přejí
www.[...]/diskuse/total/140

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás