AC24.cz

AC24.czZe světaGerardo Femina: Svržení bomb na Hirošimu a Nagasaki bylo teroristickým činem

Sociální sítě

Reklama

Gerardo Femina: Svržení bomb na Hirošimu a Nagasaki bylo teroristickým činem

Spojené státy se musí japonskému lidu omluvit. Zprávy z dění z poslední doby, teroristické útoky v Paříži, jaderné zkoušky Severní Koreje a rostoucí napětí mezi USA a Ruskem nás nutí zamyslet se nad tématem rostoucího násilí a jaderné hrozby.

Úvaha nás zavede zpět k tragickým událostem z roku 1945. Potřebujeme jasnou a upřímnou analýzu, i přesto, že závěry, k nimž se dostaneme mohou zpochybnit některé z našich základních přesvědčení.

Hledáme-li však skutečné řešení problému násilí, nemůžeme se odvolávat na jednostranné interpretace schémat, která rozdělují svět na hodné a zlé. Jestliže pak bez rozmyšlení zařadíme mezi hodné Spojené státy a jejich západní spojence, uzavřeme si tak možnost najít cestu ven.

Výbuchy dvou atomových bomb nad městy Hirošima a Nagasaki ve dnech 6. a 9. srpna1945 způsobily přímou smrt 200 000 lidí a také spoustu zraněných, zničených rodin, ekologickou katastrofu a ponížení celého národa. 

Víme, že podle oficiální verze předložené Trumanovou vládou se jednalo o nevyhnutelný čin k urychlení konce války ve snaze  zabránit smrti stovek tisíců amerických vojáků při invazi do Japonska.

Kromě morálního odsouzení za použití zbraní hromadného ničení byla teze tehdejší americké vlády rozsáhle studována a vyvrácena četnými a důkladnými historickými studiemi. Není pochyb o tom, že japonská vláda byla minimálně od dubna 1945 připravena vzdát se. Američané byli o tomto velmi dobře informováni.  Použití bomb nebylo k ukončení války nutné; na tom se shodují nejen historici, ale i naprostá většina vedoucích představitelů americké armády. Generál Dwight Eisenhower se vyjádřil jasně: „Japonci byli připraveni vzdát se a nebylo nutné na ně udeřit tou strašnou věcí.“ Zpráva amerického průzkumu strategického bombardování (United States Strategic Bombing Survey) uvádí: „Na základě podrobnějších šetření všech skutečností a svědectví přeživších japonských vůdců se předpokládá, že určitě před 31. prosincem 1945, a pravděpodobně před 1. listopadem 1945, by se Japonsko vzdalo, i kdyby atomové bomby nebyly svrženy, a to i v případě, že by Rusko nevstoupilo do války, a, i kdyby nebyla plánována či zvažována žádná invaze.“

Generál George C. Marshall, zastánce použití atomové bomby, prohlásil, že rozhodnutí nebylo vojenského, ale „politického“ charakteru. Pokud se na tomto shodne většina odborníků, pak se naopak různí výklady skutečných důvodů, které vedly Spojené státy k této strašlivé volbě. Podle některých šlo o testování zbraně, která si vyžádala roky práce a zásadní investice. Další studie se domnívají, že určujícím faktorem byla skutečnost, že Sovětský svaz se stal velkým impériem, obsadil velkou část východní Evropy a chystal se napadnout Japonsko. Takže atomová bomba byla použita kvůli Sovětskému svazu a nepředstavuje ani tolik konec druhé světové války, jako počátek války studené.

Ale i bez odborných studií  je každému jasné, že použití atomových bomb bylo nevídanou krutostí. Spojené státy nezasáhly strategické cíle důležité z vojenského hlediska jako např. továrny na zbraně, centrální elektrárny, mosty nebo letiště. A i pokud chtěly předvést monstrózní zbraň, jíž disponují, stačilo ji shodit na vojenská zařízení nebo v polopouštních oblastech. Ve skutečnosti byly bomby zamířeny na ty, kteří nezemřeli, na japonský národ a na zbytek světa. A to je charakteristické pro teroristické činy: nezasáhnout přímo nepřítele, ale zasáhnout nevinné lidi s cílem vyvolat teror. Za cíl bylo záměrně vybráno bezbranné civilní obyvatelstvo a ne jedno, ale hned dvě hustě osídlená města.

Nešlo o rozhodnutí, které mělo ukončit válku, ale o úmyslně krutý čin k předvedení síly, o hrozbu a varování pro celý svět. Dvě atomové bomby, které explodovaly nad městy Hirošima a Nagasaki 6. a 9. srpna 1945, představují největší teroristický čin v lidské historii. Navíc také otevřely cestu k vývoji jaderných zbraní, k možnosti je znovu použít, a k bezuzdnému závodu ve zbrojení: teror, který sahá až do dnešních dnů a projevuje se v podobě noční můry možné jaderné války.

Kdyby atomovou bombu použilo Německo, bez pochyb bychom to všichni považovali za válečný zločin. Mezinárodní společenství by vyjádřilo stejné odsouzení, pokud by k použití atomové bomby sáhl Sovětský svaz. Jakýkoliv stát by se mohl v budoucnu rozhodnout pro použití jaderných zbraní a svou volbu zdůvodnit paradoxní „humanitární“ potřebou, aby rychle vyřešil nějaký konflikt a omezil počet obětí

To je také důvod, proč musí Spojené státy uznat, že se jednalo o krutý zločin a oficiálně se Japonsku omluvit. Pouze uznáním svých chyb se lze vyhnout jejich opakování.

Tyto dávné události, které jsou v dnešní době tak aktuální, musí Mezinárodní trestní soud odsoudit jako válečné zločiny proti lidskosti. 

Gerardo Femina

Literatura:

– Mark Weber: Was Hiroshima Necessary? Why the Atomic Bombings Could Have Been Avoided

– U. S. Strategic Bombing Survey: The Effects of the Atomic Bombings of Hiroshima and Nagasaki

– John Pilger. The lies of Hiroshima live on, props in the war crimes of the 20th century

– Gar Alperovitz. The Decision To Use the Atomic Bomb and the Architecture of an American Myth

– Gar Alperovitz. Atomic Diplomacy: Hiroshima and Potsdam

– Peter Kuznick – Oliver Stone. The Untold History of the United States

– Dennis D. Wainstock . The Decision to Drop the Atomic Bomb  

Zdroj: sbv.cz

Komentáře   

+50 # josh (xy) 2017-08-06 20:40
...Charakterist ický teroristický čin: nezasáhnout přímo nepřítele, ale zasáhnout nevinné lidi s cílem vyvolat teror. Za cíl bylo záměrně vybráno bezbranné civilní obyvatelstvo.
Nešlo o rozhodnutí, které mělo ukončit válku, ale o úmyslně krutý čin k předvedení síly, o hrozbu a varování pro celý svět. Dvě atomové bomby, které explodovaly nad městy Hirošima a Nagasaki 6. a 9. srpna 1945, představují největší teroristický čin v lidské historii. Navíc také otevřely cestu k vývoji jaderných zbraní, k možnosti je znovu použít, a k bezuzdnému závodu ve zbrojení: teror, který sahá až do dnešních dnů a projevuje se v podobě noční můry možné jaderné války.
Je na čase ukázat Amíkům účty za napáchaná zvěrstva,..., že jeich bytí se do prsou, že jsou jedničky, kdo je víc, končí, svět se brobouzí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+24 # smrťák 2017-08-06 20:55
Píšu sem jen proto, abyste si nemysleli, že jsem chcípnul. Budu tu (na světě) ještě VELMI, VELMI, VELMI dlouho. Ale zjistil jsem po dlouhé době, že zdejší admin a majitel je kafilerický zbohatlík, který bez peněz neznamená nic. Zhola nic. Takže fakt nemá cenu se tady jakkoliv vyjadřovat. Onehda tady jakési židovské prase předvedlo umělecké mínusování „pár exceláns“. Někteří asi tuší, o co jde. Tak jsem se vrátil v historii zpět v „článcích“ a co nevidím? Všichni červení mínusáci ( čili my) jsou smazáni. Je jedno, kde na tzv.(!!!!!) proruském webu se pohybují názorově, ale to je web jen pro k.o.k.o.tovy, aldriny, apolla atd. Takže už toho bylo dost. Milerád splním dikci „majitele“ a smažu tento web z tzv. oblíbených. V žádném případě si svobodu projevu nebudu kupovat. A už vůbec ne na ČT AC24.
Je to podobné, jako příměr, který mi přistál z dětství. Táta mě vzal kdysi dávno na kolotoče a já jako šestiletý fakan jsem se na ně těšil, jako Otík střediskový. Byl tam nával, jako koncem padesátých let. Už jsme byli na řadě, ale táta tam spatřil nějakého známého „taťku“ který se snažil propašovat v tom davu nějaké děvčátko. Přede mě!! Řekl mi prostě „pusť ji. Buď džentlas“. Byl jsem tehdy tak nasraný, že mě přešla chuť na koníka. O to spíše, když jsem viděl ten její rypák, jak se mi vysmívala stylem „čekej blbečku“, coby čerstvá spolužačka. Odešli jsme na německou cukrovou vatu, kde bylo pochopitelně prázdno. Tatáž holka mi potom, za několik let ukazovala …..album, kde ji rodiče fotili při různých „výkonech“. Já na kolotoči,…já při oslavě narozenin,,,,já po matuře….já na promoci…..já u Eifelovky….já vedle Lubomíra Štrougala.
Stejně jsem ji na táboře ohnul, protože jsme tam byli už jako vedoucí a časem na vše raději zapomněl.
Kdoví, co má ve svém albu dnes? Já s černochem….já s dvěma černochy,….já s třemi černochy a koněm…já na J.I.Pce s A.I.D.S. Kdoví….Quien sabe.
Vzpomněl jsem taky, když se můj syn začal učit harlémský dialekt pro své podnikání. Najal si harlémského n.e.g.ra, který zde rozjížděl lektorskou činnost. Mj. fajn chlap. Když jednou přišli ke mně na segedín, ani se ho ten zasraný muslim nedotkl. Ale prý „nemáš slivovičku?“ Dal jsem mu tehdy plaskuru, kterou jsem si považoval. Ale vrátit!! Já tak trochu sbírám hezké flašky. Nevrátil. Když jsme se synem pak jeli na pilu pro trámy, postěžoval jsem si mu. On okamžitě zvedl mobil a zavolal mu: Poslyš ty zasraný otroku. Jestli fotrovi nevrátíš tu plaskuru, založím si bavlníkové plantáže a ty tam budeš makat, jak celá ta tvá opičí tlupa i s obamou!!“
Řechtal se, jako spokojený američan se smyslem pro humor.
Pak se tady chvástal taky s fotkami z Facebook, kde byl vždy s minimálně dvěma „žáčkami“, Ostravačkami, které v objetí s nim měly ten škodolibý, úlisný úsměv, přesně, jako tá malá štětka z kolotoče. No „já s černochem“ je to, o co JIM tady jde. „Mami, můžu si ho nechat? On je takový fajný“.
Takže….když si prohlédnete pornostránky, je jasné, proč tady bují islamizace. My kozáci máme odzvoněno. Prostě nám chybí ty správné hadice. Pokud vezmeme v potaz toho jejich boha, ptám se, proč vymyslel tak málo děr v ženském těle. Něco jako v hubertusu knoflíkových. Kdysi se ptalo těch největších kurev:“ Za jak dlouho vykouříš Spartu?“….Za deset minut i s brankářem. Tehdy jsme se tomu chlámali. Dnes už ne.
Máš hypotéku? Chlapa na úřadě práce? Natoč porno s n.e.g.ry a jsi do smrti za vodou.
Nechte zdejší k.o.k.o.t.ovy, aby to zde ovládli. Nemáme totiž šanci. Zdejší mozek je mamonář, závislák.
Čest vyjímkám. Čili slušným ženám.
Sbohem kamarádi.
P.S. Navíc mě jeblo v kříži, že až neradno se hýbat. Asi pojedu na sibiř a budu bobry učit, jak stavět hráze.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+21 # Janinna 2017-08-06 23:36
Ahoooj, teda ty jsi se rozjel Robinsóne:))
A helemese Petko, který po tobě okamžitě a střelhbitě - jak jinak - plivnul, byl odejit? Že by konečně admin "proruského webu" začal dělat to co má?
To doufám, že budeš na světě VELMI, VELMI dlouho a také, že už konečně začneš VELMI, VELMI hodně tady psát:)
Jo, a něco ti řeknu ty skeptiku, vůbec si nemyslím, že vy kozáci, máte odzvoněno, protože každá normální slovanská žena dá přednost kozácké hadici před černou.
Ježiš, fakt jsem to napsala:)))))))
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+15 # olinka215 2017-08-06 23:59
Napsala :-))))))))
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Vladimír57 2017-08-06 23:59
Jo, napsala, ale i tak zdravím, Jannino. V.)))
Olinko, dík za adresu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # olinka215 2017-08-07 00:56
Rádo se :-)))
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Dědouch11 2017-08-07 10:41
Ahoj Lazare.
K příspěvku: Opět hlubší zamyšlení, zavzpomínání, krásný příměr, vtipně podáno...

Reakce: SMRŤÁKU NESER!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # smrťák 2017-08-07 20:39
Dědku vítej kamaráde.:o)
Nemohu nereagovat. (mohu reagovat)
Idiot je, něco, jako moucha po dobrém obědě. Nemáš tolik chuti jí zabít. Ale otravuje, jako příslovečné hovno na US ambasádě.(kde taky jinde)
Není mi (nebo spíše nebylo mi) wow. Ale pamatuj, že co píšu, taky cítím. Ta moje milovaná zdejší suita určitě chápe, jak myslím svoje zvratky.
Proto jsem pro léčbu plotýnek OPĚT zakoupil "царское игристое" a kdyby nic, pomůže šumivý aspirin.
Je mi líto, že už sem nedochází pár přátel, jako např. cawes, milá holka, která svou inteligenci diktovala všem idiotům, jak odůvodnit jejich existenci. A to zcela lehce. Možná ale se NÁM ozve. Ale asi to nemá zrovna lehké. Držme ji palce. Všechny tři.
Momentálně je mi fajn tam na horách, při betonování a popíjení při stavění bednění pro lešení a těsnění podpůrného tažení roubení. Robota a geometrie není doména židů. Proto ji miluji, proto se jí věnuji.
Buďte tady svorni, jako "ježkovklecovst ví" a zabíjejte bez pardónu eurohujerství. Je to sice svěrákožidovský výraz, ale jenom proto ho ONI zřejmě pochopí.
Můj emil máš, tak ho dej každému, kdo o něj stojí. Vždy budu s Vámi. Děvuchy a syncy. Kurwa!! :o)) Občas....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # olinka215 2017-08-07 22:38
Ach jo...
Smrťáku, víš, že ty bys měl odcházet až jako úplně poslední...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Dědouch11 2017-08-08 14:32
Pravda, Olinko, měl by tady zhasnout, jak ozubený žalud v bruseli, ale chápu ho.
Taky jsem byl (ne jednou) zdejším "klimatem" dost znechucený a uvažoval o tom, že tento web vymažu ze záložek i mysli a smrťák, byl jedním z těch, kteří mi to "rozmlouvali"...
Já tady pořád nacházím v tom plevelu zrno a ještě mi stojí za to přehrabovat Cirsium arvense, Elytria repens... a vyzobávat zrnka Secale...
Věřím, že Smrťák bude načihovat a občas přidá i zrnko.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Dědouch11 2017-08-08 10:23
Smrťáku, rozumím, chápu...

Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+26 # Janinna 2017-08-06 23:57
Je to tak jak píšete joshi, dvě atomové bomby svržené na Japonsko, mělo za následek smrt asi 200 tisíc (podle jiných zdrojů 0,5 milionu) lidí, většinou žen a dětí.
Široce rozšířená domněnka o tom, že bomby byly shozeny pro záchranu životů Američanů není pravdivá.
Bomby byly shozeny za účelem zastrašení nového nepřítele - Stalina, když Japonsko se již snažilo vyjednat kapitulaci.
Vedoucí velitelé druhé světové války, včetně Dwighta D. Eisenhowera, Chestera Nimitze a Curtise Lemaye, všichni neschvalovali použití atomových bomb proti poraženému nepříteli. Kromě toho byly bomby shozeny navzdory zákazu Haagské úmluvy z roku 1907 – „neexistuje žádná omluva pro neomezené ničení nebo útoky na civilisty a civilní objekty jako takové“.
Po okupaci Japonska americkými vojsky zemřelo hladem 10 milionů lidí.
Také, jako obvykle, Američané plně prokázali svou "civilizovanost ":
dobrou tradicí bylo nošení "suvenýrů", vytvořených z kostí a jiných částí těla mrtvých Japonců.
Pan Chelemendik.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Dědouch11 2017-08-07 10:44
++++++
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+36 # Dascha 2017-08-06 20:41
Takového vola, jako je tenhle k0k0tko aby jeden pohledal. A i kdyby hledal za bílého dne, tak by ho stejně nenašel. Moc bych mu přála, aby něco takového prožil a při tom nezmřel, ale přežil se vším tím utrpením, jakým prošli obyčejní Japonci! Jenom opravdový zmetek a fašista může něco takového schvalovat! Je opravdu tak blbý nebo jenom navedený? Nebo jakžtak placený za ty svoje hnusné kydy?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+28 # f 2017-08-06 20:53
Je to krypl žijící v té zahnívající ameririce, Tupec milující cizí neštěstí, pravděpodobně musel být v dětství pohozenej, tohle nikdo nemůže milovat a mít rád. Nevýdaný odpad společnosti a hnusu pod sluncem o kterho se nikdo neotře ani pohledem, a proto tu tráví celé dny bez přátel, bez lásky, zatrpklý na celý svět, čekajíc jak ranit, jak někoho srazit, mstít se-ubohý srab, který by se nedovedl postavi nikomu do očí. Mstí se za svůj zkurvený svět.
Nechte ho se užírat v jeho zasraném živototě, bes slunce v duši.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+21 # scipio 2017-08-06 20:43
SSSR se chystal napadnout Japonsko. No, proč tam není napsané, že to bylo na žádost USA. USA samotné by musely podniknout invazi na Čínské území, aby porazily kwantugskou armádu, která byla poměrně silná, skoro 900 000 vojáků. Proto v době, kdy dosud nebyla otestovaná jaderná zbraň proto prezident Roosevelt žádal Stalina, aby SSSR po ukončení bojů v Evropě vyhlásil válku Japonsku. ájem SSSR to nebyl, poměrně malý územní zisk ostrovů neyl až tak velkým lákadlem. I v případě, že by jaderná zbraň fungovala, stěží by ji mohly USA nasadit na území formálního spojence, byť na okupovaném území. Navrch předpokládaná produkce plutonia nebyla tak velká, aby bylo možné opakované masivní nasazeni. Proto USA žádaly nasazení armády SSSR. Ale zároveň USA musely ukázat SSSR nově narostlé svaly.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+20 # Wiloni 2017-08-06 21:01
Asi takto.
Materiálu na jaderné zbraně bylo pouze na tři bomby.
Tj. Američani jednu odpálily při testu a další dvě shodily na Japonce.
A další bombu mohli svrhnout až v polovině roku 46.
Takže všechny řeči o tom, že budou Japonce těmito bombami bombardovat až do doby, než se vzdají byl prostě jen pokus o pokerový blaf.
Stejný problém měli i Sověti.
Konstrukčně byly plány na bombu hotovy už na začátku roku 47, jenže dostatek jaderného materiálu byl až v roce 49.
Což prostě Sověti díky "kontaktům" za oceánem věděli.
Čili 5kkt nesmysly o strašení Sovětů jsou mimo.
Hlavní důvod, proč Sověti nenapadli japonské ostrovy přímo, by byla zdlouhavá válka, ve které by se navíc po boku Japonců objevili bývalí "spojenci".
Vlastně to nebylo tak divné, uvážíme li Churchillův plán Unthinkable, kde měli po boku US a britských jednotek stát i vojáci Wehrmachtu.
Plán měl jednu chybu. Churchill hrubě podcenil sílu sovětské armády, takže je dost možná škoda, že to nespustily, protože by Britové dostali těžce na pr.el.
Kurilské ostrovy, naproti tomu prostě zabrat bylo nutné, pokud nechtěli sověti US základny na svém území (historickém).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+16 # scipio 2017-08-06 22:02
produkce plutonia v USA byla cca na 1 bombu měsíčně, během října měla stoupnout na 3-4 násobek, dávalo se do provozu více reaktorů. Ovšem největším problémem byla existence té kwangtungské armády na kterou prostě byla třeba pozemní ofenzíva a té USA nebyly schopné, respektive pozemní síly v daný okamžik nebyly schopné invaze na čínskou pevninu, nebylo čím, nebyl dostatečný počet invazních plavidel. Invaze na japonské centrální ostrovy by tuto armádu neohrozila. Tam byl možná jedině zásah SSSR, protože obrana toho kwantungského uskupení byla vybudovaná proti invazi z moře, až do května byla v platnosti smlouva o neútočení s SSSR, která měla 3 měsíční výpovědní lhůtu a stejně jako tuto smlouvu dodrželo Japonsko, tak i SSSR ji nejprve ve smluvní době vypověděl a zaútočil ažpo těch třech měsících.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # Karel Novák 2017-08-06 23:33
Ta informace o schopnosti USA vyrábět další A-bomby jako seriovku je odkud? Doposud všechny prameny uváděly, že ta hrozba dalších bomb, po těch dvou na Japonsko shozených, byla pouhý bluf a nebýt poražení kvantungské armády Stalinem za pár týdnů, tak by nejspíš USA namísto inscenace kapitulace, ta skutečná invazní operace neminula.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Petkо Kоtоv 2017-08-07 01:25
SSA nemely v roce 1945 po svrzeni bomb na Hirosimu a Nagasaki zadnou A-bombu a nebyly schopni ji kratkodobe zhotovit. Jednak nebylo dostatecne Uranu na separaci Uranu 235, ktery se v A-bombe pouzil (kriticke mnozstvi je okolo 35 kg) a potom nebylo dost centrifug na separaci Uranu 235, takze v roce 1945 uz zadnou bombu nemohli SSA "vyrobit". Pokud vim, Anglicani chteli tez nechat svrhnout a-bomby na Rusko (sami je nemeli), ale protoze bomby nebyly, nebylo to mozne. Jinak by to nejspise udelali.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Petkо Kоtоv 2017-08-07 01:27
(nejsem originalni 5-ti [...], ten superblbec a buzerant me taky stve)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # scipio 2017-08-07 11:36
Kritické množství U 235 je kolem 60 Kg, centrifugy se tenkrát ještě nepoužívaly, Calutron se rušil a přecházelo se na produkci U235 jen jako paliva pro reaktor na získání Pu 239. Separace se prováděla už jen elektromagnetic kou difusí v Oak Ridge
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # scipio 2017-08-07 11:30
USA v té době dávaly do chodu další reaktory na produkci plutonia, s nárůstem jejich počtu se zvyšovala i produkce. Cesta separace U235 byla příliš zdlouhavá a nákladná a U235 je méně účinný, respektive vlastní využití je v jednotkách procent, odhaduje se, že v Little Boy se využily asi 2% z 65 kg U235, u plutonia je to vyšší, u Fat Man byla nálož asi 6,5 kg plutonia. U235 je jednodušší, bouchne sám, plutonium je náročnější na konstrukci, ale potřeba je mnohem menší. Nehledě na to, že Calutron měl být demontován, aby se zapůjčené stříbro na vinutí vrátilo zpět do federálních rezerv. Každopádně Hanfordský komplex reaktorů se velmi rychle rozrůstal a produkce Pu 239 rostla poměrně rychle.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # peto8 2017-08-06 21:19
Kdy se prestane opakovat prokleta historie ?
www.youtube.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Karel Novák 2017-08-06 22:58
Proč tak kruté pominutí výroků nejvyššího velení US-ARMY? To si od nikoho, natož od někoho s chybou ve jméně (chybí ti tam to druhé "ko"), nezaslouží. No a nejen děti ve školách by měly být seznámeny s faktem, že to byl právě "ruský barbar", který dohnal nejen Wehrmacht k bezpodmínečné kapitulaci, vyvěsil vlajku SSSR na Reischstag a Hitlera přiměl k sebevraždě, ale že i podle dohod z Jalty právě v době svržení těch A-bomb zahájil ofenzívu na největší a nejprestižnější vojenskou jednotku Japonského císařství - milionovou japonskou kuantungskou armádu - a do měsíce ji porazil.
Už tak jen zbývá se od tebe dozvědět, zda toho pitomce jen předstíráš jsa ve službách Putina, nebo jím jsi z přesvědčení, tedy jen zmanipulovaný Putinovými odpůrci, nebo zda ho nedej bože děláš za prachy - leda bys nezvládl jiný způsob obživy. Prozradíš to sladké tajemství?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # Vladimír57 2017-08-07 00:46
Druhé "ko" mu nechybí. Původně se psal Petko Kotov a vzhledem k tomu, že nepoužívá háčky a čárky, je vše jasné.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Karel Novák 2017-08-06 23:22
Asi zde řádí redakční šotek či co, ale zmizel z této debaty ten [...]ov, jak zní jeho pravé příjmení, na kterého jsem právě nejen já reagoval. Je to sice prapodivný exemlář druhu prý "člověka dvoumoudrého", jak se tato stvoření samolibě nazvala, ale mazat ho z diskuze? Vždyť ty reakce na něj pak jdou jakoby do luftu. Editore, chceš podporu? Nebo je to jen zástěrka toho pravého donátora?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Dědouch11 2017-08-07 11:08
Na 5k reagovat, je zbytečná hloupost. Je to živení trolla.
Je dobře, že ho admin vymetl a ty jsi asi jediný, komu tady ten debil chybí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Pavel Blaheta 2017-08-07 16:15
Dědouchu, jestli ten debyl 5k tady schvaloval genocidu, kterou svržení atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki určitě byla, tak by adminovi mohlo hrozit zavření jeho AC24 z mocí úřední. A protože z toho žije, tak to samozřejmě nemůže dopustit a bude logicky takové týpky mazat preventivně, což je fajn.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # scipio 2017-08-07 21:36
mám obavu, že nikoliv. Zatím bombardování Hirošimy a Nagasaki nebylo za genocidu uznané.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Pavel Blaheta 2017-08-07 22:04
To je vcelku jedno. Co není uznáno dnes může být zítra. Genocida to byla tak či onak. Stejně jako kobercové bombardování Drážďan nedlouho před koncem války.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # scipio 2017-08-08 10:19
ale dokud není uznaná, těžko mazat někoho za schvalování genocidy. Dokud OSN neuzná vybití původního obyvatelstva Severní Ameriky za genocidu, těžko soudit za genocidu USA.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Karel Novák 2017-08-07 22:01
No pokud se to bombardování A-pumamy nestane genocidou světem uznanou, což vážně nehrozí dokud budou existovat USA... obdobně nehrozí jejich přiznání se k inscenaci přistání na Měsíci v ateliéru, což mně tenkrát v šoku došlo k čemu vlastně došlo jen co se ta vlajka začala v průvanu třepotat a oba ti aktéři se se zpožděním, než i jim došlo k čemu došlo, snažili seč mohli situaci zachránit jejím zoufalým "umravǒváním", čímž dokonale vypadli z role takže jsem očekával už jen spuštění opony - marně dodnes... tak editorovi nejspíš až do "soudného dne" žádný postih nehrozí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Karel Novák 2017-08-07 21:42
To pak by se měly mazat i reakce na něj, protože vyznívají jako blekotání si notorika v delíriu s bílými myškami.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Monika lkemae 2017-08-07 10:27
USA nezabila pouze plno Japonských civilistů ale kolem Hirošimi bylo i plno trestních táborů s USA vojáky ! Takže to vzali jednou vodou a nikdo ani nešpitnul !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # scipio 2017-08-07 11:32
Kolem Hirošimy? Já jsem četl, že u Nagasaki a ne amerických, ale hlavně anglických z dobytí Singapuru.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Monika lkemae 2017-08-07 12:25
Opět se mi vůbec neobjevuje hodnocení již vcera jsem tento broblém psala a upozorňovala na to !!!!Znak se nedá vložit překrývá ho soubory cookies a nejde přečíst !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit


Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
Top of Page

Copyright © 2011–2017 AC24, s.r.o. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás

Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.