Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZ domovaZelení: Prý přijdou apokalyptické davy nezaměstnaných

Sociální sítě

Reklama

Zelení: Prý přijdou apokalyptické davy nezaměstnaných

Taky patříte k těm, kdo na poslední chvíli žhaví mozkové závity a ne a ne se rozhodnout, které straně to tam zhruba za měsíc hodit? Možná jste se tak jako řada jiných rozhodli, že s velkými stranami už nechce mít nic společného.

A že zkusíte nějakou mimoparlamentní alternativu. A dost možná jste si řekli, že o omletých tématech jako daně, důchody či minimální mzda už nechcete ani slyšet, protože stejně se stranám v minulosti ohledně takových věcí nedalo moc věřit. A že se raději zaměříte na postoje stran k úplně jiným otázkám: Co třeba vystoupení z EU? Co třeba větší humanizace porodnic? Co třeba nějaká ta ekologie?

Pokud ano, nejste v tom sami: „A nebylo by lepší zdanit roboty místo lidí?“ zeptal se mě tento týden jeden pán. Patrně inspirován politickým programem Zelených. Ostatně o změnách daní v souvislosti s robotizací mluví ještě další levicová strana. Ovšem zatímco Zelení vysloveně volají po dani z robotů, Piráti jsou přeci jen technologicky mnohem gramotnější a mluví „jen“ o dani z obratu či zdanění kapitálu u velkých firem, které roboty hojně používají. Možná se vám zdá, že to je pro volby jen docela okrajové téma, které nemůže nikoho oslovit – ale nenechte se mýlit. Před čtyřmi roky se ve volbách o imigraci prakticky nemluvilo – a dnes visí ve vzduchu permanentně. Dnes se roboti mohou jevit jako okrajoví – a za čtyři roky z tohoto tématu může být absolutní hit. O dani z robotů se ve vyspělých zemích mluví už delší čas, a to pořád víc. V pozadí je hysterie z pomalu se rozjíždějící a stále gradující čtvrté průmyslové revoluce. Politici – tedy pardon, jen ta sofistikovanější část z nich, která vůbec stačila zaznamenat, že nějako jako čtvrtá průmyslová revoluce vůbec existuje – si oblíbili rozdmýchávání hysterie, že lidé vůli robotům přijdou o práci, že masy nezaměstnaných budou nezaměstnatelné, a přitom se o ně stát nebude schopen postarat, jelikož státní rozpočty přijdou o příjmy z daní a z pojistného. Řešení? No přeci zdanění těch hnusných, zlých robotů, kteří lidem práci ukradli.

A víte co? V jednom mají tihle politici pravdu: Lidská síla je fakt drahá. Až příliš drahá. Zdražují ji daně, sociální, zdravotní... Roboti stojí jen pořizovací náklady a energii na provoz. Pro zaměstnavatele je nadmíru lákavé zbavit se co největšího počtu lidí a nahradit je roboty.

Má to ovšem jeden háček. Totiž je to v zásadě pitomost.

Drtivá většina obav mezi lidmi pramení z názoru, že nové technologie vezmou lidem práci. A naprosto dokonale to kopíruje obavy lidí při první a druhé průmyslové revoluci, že stroje vezmou lidem práci. Jenomže to se nestalo. Historie má velmi malou fantazii a stále se točí v kruhu. Lidstvo první i druhou průmyslovou revoluci přežilo. Přežilo ji dokonce celkem bez úhony. Jenom se změnilo. Místo v drožkách začalo jezdit v autech.

Drožkáři tak byli nahrazeni strojvůdci a výpravčími na nádražích. Šičky v textilních manufakturách byly nahrazeny dělnicemi u pásové výroby. Ponocní byli nahrazeni elektrikáři. Jenomže vysvětlujte ponocnému, který dřív na vesnici chodil s petrolejkou a o půlnoci povykoval: „Odbila dvanáctá hodina, chval každý dům Hospodina, ať nás chrání ve dne v noci, městu našemu ku pomoci“, že bude přeškolen na správce veřejného osvětlení, když slovo „elektřina“ v životě neslyšel! Je to opravdu psychicky obtížné, dokonce si troufnu říct pro většinu lidí nepřekonatelné, spoléhat se na vznik něčeho, co dneska ještě neznáme. Ale právě to je principem evoluce. A evoluce zatím vždy fungovala, vždy si našla svou cestičku.

Přesto se myšlenka, že by roboti měli platit daně, velmi rychle šíří. Například takový Bill Gates říká, že roboti mají platit daň úplně stejně jako lidé. No – zvláště od něj mi to zní hodně pikantně. Důvod, proč mají roboti podle Gatese platit daně, je ten, že lidem vezmou práci. Ehm, víte, kolik práce vzaly lidem počítače, na kterých běžel software Microsoftu?

Pochopitelně pro politiky je ovšem tahle myšlenka nadmíru lákavá. Když nad ní moc nepřemýšlíte, navozuje asi takovýto dojem: „Přijdou k nám nějací oškliví robotičtí mužíčci, kteří nám vezmou práci, udělají z nás chudáky a ještě budou mít výhody, které my nemáme, protože budou mít daňové úlevy.“ Že roboti nejsou žádní zelení ani robotičtí mužíčci, ale že se jedná jen o typ moderního elektronického stroje, který lidem usnadňuje práci podobně jako mixér v kuchyni nebo zahradní hadice namísto běhání s konvemi na zahradě, se v tom naprosto ztrácí.

Nejspíš i Evropský parlament už podlehl dojmu jakýchsi podivných mužíčků konkurujících lidem, protože se už věcí začal vážně zabývat. Vznikl dokonce pološílený návrh, aby roboti – definovaní jako elektronické osoby (!) – platili i sociální a zdravotní pojištění. (Jak to, že nikoho ještě nenapadlo, aby si sociální a zdravotní pojištění platila zahradní hadice definovaná jako gumová osoba? Neusnadňuje snad taky lidem práci? Neumožňuje snad, aby zámecký park obhospodařoval jen jediný zahradník místo dřívějších dvou?) Teď už jen čekám, kdy padne návrh na registrované partnerství robotů.

V únoru 2017 tento návrh na daň z robotů padl pod stůl. Logicky. Postavil se proti ní vlivný průmysl. Zato se ale politici dohodli, že připraví zákon, který bude „řešit roboty“ z většího nadhledu včetně etických problémů a závazků způsobených roboty. Co že to jako má být? Je to prostě příprava na to, že robot bude řídit auto a zaviní něčí smrt.

To opět na první pohled vypadá celkem logicky, ale jen do chvíle, než si znovu připomeneme, že robot není nic jiného než trochu šikovnější stroj. Je to asi takové jako říkat, že letadlo spadlo v době, kdy letělo na autopilota, a proto to, co v troskách z autopilota zbylo, postavíme před soud.

Anebo co taková pračka? Vy už neperete prádlo na valše u potoka? Tak to bychom asi měli přijmout zákon o etické odpovědnosti praček pro případ, že bydlíte v paneláku a vaše pračka vytopí souseda pod vámi, neb vaše pračka je vlastně pracím robotem.

Pitomost? Abychom se ještě nedivili! Někteří zákonodárci to evidentně myslí vážně. Mimo Evropu už podobné zákony vznikly. Virginie schválila v březnu 2017 nový robotický zákon, který umožní volný pohyb robotů na ulici. Robot je však regulován. Smí po ulici jezdit maximální rychlostí 16 km/h, nesmí vážit více než 23 kg a musí být krom jiného ovladatelný i lidmi na dálku. Legislativci se evidentně báli, že by se autonomní robot splašil, vydal na špacír a už by ho nikdo nezastavil. No jen si představte tu hrůzu: vaše pračka pere a pere a pere... a pořád pere a nikdo ji nemůže zastavit... No neměl by snad na to být zákon?

Že takhle pračky nefungují? Že takhle se nekonstruují ani roboty? No to zkuste vysvětlit spíš zákonodárcům (když mezi nimi někteří ještě pořád neumí použít ani obyčejný email). A vzpomeňte si na to při volbách, až vás zas nějaká strana bude chtít opít rohlíkem a bude vám slibovat, že zdaní roboty a vy kvůli tomu nepřijdete o práci. (V tomto blogu jsou zakomponovány úryvky z knihy Markéta Šichtařová & Vladimír Pikora: Robot na konci tunelu, vyšlo 14. září 2017)

Markéta Šichtařová

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+64 # Neználek 2017-09-24 22:16
Ano, o tématech jako daně, důchody či minimální mzdě už opravdu nechci ani slyšet. Mě zajímá daleko důležitější věc, aby tady nebyl do budoucna takový bordel jako ve Francii, Švédsku, Itálii, Řecku, či Německu. Aby moje dcera se mohla večer projít večer po městě a nemusela se bát, že ji někdo znásilní, nebo okrade, či zabije. Že český národ nezmizí do pár let ze světa. To je můj společný zájem spolu s SPD. Až bude nebezpečí odvráceno, pak teprve bude mít smysl řešit ty daně, důchody a mzdy.
+34 # Josef Švejk 2017-09-24 22:53
Přesné, pane! Klobouk dolů! Čím více lidí bude mít takové názory, tím bude větší pravděpodobnost splnění těchto přání! Je to až takto neuvěřitelně prosté!
-3 # Ing. Milоslаv Dědеk 2017-09-25 11:34
Papež František jako člověk budoucnosti usiluje o jedno světové náboženství a to je islám. Jenom Islám je schopný zabezpečit na světě mír a pokrok. Je třeba vyměnit bílé obyvatelstvo Evropy za snědé z Afriky a blízkého východu. Jen takové poslušné obyvatelstvo je schopno zajistit pracovní proces v budoucnosti.
V této souvislosti bych chtěl zdůraznit, ze zvyšování minimální mzdy je škodlivé pro zaměstnanost a pro zisky investorů, kteři nebudou nabízet práci když se to nevyplatí.
Velikým problémem jsou neproduktivní důchodci, kterým je nezbytné důchody i snížit, protože žijí nad poměry v blahobytu a mají se tak, jako ještě nikdy, jak řekl již pan kníže Schwarzenberg. Též je nutné důchodcům seškrtat zdravotní podporu, aby se zbytečně neprodlužoval jejich věk a zbytečně se nezatěžoval tím státní rozpočet.
miloslav7.blogspot.de/.../...
-1 # Ing. Miloslav Dědek 2017-09-25 19:15
Názor jsem nepsal já. Text napsal někdo mým jménem.
0 # M. Kalousek 2017-09-26 16:16
Za stranu TOP 09 musím podotknot že souhlasím. Islám je budoucnost a důchodcům ubrat penze a seškrtat zdravotní PODPORU. Volte TOP 09
0 # LubinenKremlBot 2017-09-26 18:57
Už aby tě vykopli z toho letadla jménem parlament a bez padáku
+36 # Janinna 2017-09-24 23:13
Zrovna Zelení a s nimi i Piráti jsou z těch, kteří by nejraději český národ rozpustili a vypustili.
Proto vítali, vítají a budou vítat každého kdo českou společnost rozleptá.
A může to ten jejich lídr s tím hnízdem na hlavě okecávat jak chce, ani ta hra na harmoniku mu nepomůže (trapné).
A ne jenomže nás chtějí obohatit, hóóódně obohatit, ale jejich rozleptávající postoj je jasný i z toho jak se staví k adopci dětí homosexuály.
- Zelení podle kandidátky Horákové, to je mimochodem snacha Šabatky - umaštěnky, která škodí české rodině kde může a jak vidno zapojí do toho celou fajtu. Tak ta Horáková se debatě vysmívala - vám ta vaše tradiční rodina nefunguje.„Podp orujeme sňatky stejnopohlavníc h párů, stejně tak jako adopci“.
- Piráti podle kandidáta Jiránka jsou pro adopci homosexuálními páry. - "Pro nás je primární štěstí toho dítěte.“
- STAN, kandidátka Matoušková - "ctí funkční rodinu a je jedno, jestli je to rodina muž – žena, dvě matky, dva otcové“.
- ČSSD, o adopci homosexuálními páry pak nepochybuje ani ministryně Marksová, i když ve straně, jak uvedla, na to není jednotný názor.
Proti byly pouze Hyťhová (SPD) a Aulická (KSČM).
parlamentnilisty.cz/.../...
A Merkelka slaví, takže je opravdu v našem životním zájmu volit stranu, která nedopustí scénář zemí, které jste vyjmenoval.
+10 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:21
Díky za info, právě jsem trochu pogooglil a našel ty pirátské vlajky na Prague pride. Tak to je solidní humus, už nemám koho volit :(
+16 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:32
Zdar Jani chtěj rozpliznout a rozleptat celou opozici v systému , malá ale udržující chuť ješťě něco udělat je volit SPD
+13 # LubinenKremlBot 2017-09-24 23:18
Chazarska špína má smlouvu z ďáblem , chce to víc odvahy a lásky.
+14 # Janinna 2017-09-24 23:35
Ahoj Lubi, smutná zpráva u Dejr-az-zauru zahynul velitel 5. armády RF Valerij Asapov a dva pobočníci.
www.aktualnikonflikty.cz/.../
isis.liveuamap.com/.../...
tvzvezda.ru/.../...
Generál se nacházel na pozicích syrské armády, kde se řešili otázky ohledně osvobození zbytku města.
Možná by už Rusko mělo odhodit rukavičky a začít bombardovat i ty, kteří tam jako nejsou.
+9 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:25
Cituji Janinna:
Ahoj Lubi, smutná zpráva u Dejr-az-zauru zahynul velitel 5. armády RF Valerij Asapov a dva pobočníci.
www.aktualnikonflikty.cz/.../
isis.liveuamap.com/.../...
tvzvezda.ru/.../...
Generál se nacházel na pozicích syrské armády, kde se řešili otázky ohledně osvobození zbytku města.
Možná by už Rusko mělo odhodit rukavičky a začít bombardovat i ty, kteří tam jako nejsou.

Čau Jani píšu až teď ,ty kurwy udělaj vše pro to aby Vladimir nemohl v klidu oslavit 100 . Vyroči VŘSR.
-2 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:24
Co ty můžeš vykládat o lásce, když tady v jednom kuse jenom kydáš špínu? :D
+4 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:39
Potrefená husa se vždy ozve a ti tvoji bez páteřní hadi nemají ani srdce už se konečně rozhlídni!
0 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:44
Jací hadi, co to zase meleš?
0 # LubinenKremlBot 2017-09-25 02:12
Ty co tě platěj nebo tě ovládli
0 # Jan Kadlec 2017-09-25 13:08
Že tě ty kecy pořád baví. Někdo má jiný názor než já? Tak to musí být placený agent... Zkus si vymyslet něco ještě trapnějšího, ty to určitě zvládneš...
-11 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:13
SPD bych klidně volil, nebýt Okamury. Viděl jsem ho mnohokrát v různých diskuzích a vždycky to bylo to samé. Skákání do řeči, zavádějící nebo nelogické výroky. Hlavně se mi nelíbí, že si tento člověk dělá politickou kariéru pouze na jednom tématu. Souhlasím, že je uprchlíky třeba řešit, na druhou stranu u nás žádné uprchlíky nemáme (ani se nezdá, že by se k nám chystali), ale mámo hromadu jiných problémů. Okamura mluví prakticky jenom o uprchlících, nic jiného ho nezajímá. Bylo by dobře, kdyby to jednou provždy vyřešil. Stanovil nějakou regulaci, koho přijmout, koho ne, a hlavně vyhošťovat ty problémové. Ale to je pořád jenom jeden problém společnosti a z mého pohledu navíc docela lehce řešitelný (kdyby se skutečně chtělo). Až se vyřeší uprchlíci, tak zbude 1000 jiných problémů a vážně pochybuji, že je anti-uprchlicky zaměřený Okamura bude schopen řešit...
+7 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:21
Cituji Jan Kadlec:
SPD bych klidně volil, nebýt Okamury. Viděl jsem ho mnohokrát v různých diskuzích a vždycky to bylo to samé. Skákání do řeči, zavádějící nebo nelogické výroky. Hlavně se mi nelíbí, že si tento člověk dělá politickou kariéru pouze na jednom tématu. Souhlasím, že je uprchlíky třeba řešit, na druhou stranu u nás žádné uprchlíky nemáme (ani se nezdá, že by se k nám chystali), ale mámo hromadu jiných problémů. Okamura mluví prakticky jenom o uprchlících, nic jiného ho nezajímá. Bylo by dobře, kdyby to jednou provždy vyřešil. Stanovil nějakou regulaci, koho přijmout, koho ne, a hlavně vyhošťovat ty problémové. Ale to je pořád jenom jeden problém společnosti a z mého pohledu navíc docela lehce řešitelný (kdyby se skutečně chtělo). Až se vyřeší uprchlíci, tak zbude 1000 jiných problémů a vážně pochybuji, že je anti-uprchlicky zaměřený Okamura bude schopen řešit....

Já volím Piráty. Mají dobrý program a není to žádný dinosaurus, který už 10x ukázal, že stojí za ho*no...

Tvůj chorobopis tady každý zná ,vyřiď tvým nadřízeným ať pošlou někoho inteligentnější ho než si ty ,hlavně aby to nebyl [...]kov toho tady každý zná zřejmě bude nad tebou.
0 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:23
Když nevíš, co znamená slovo diskuze, tak drž příště hubu...
+5 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:41
Začíná jít do tuhýho a za koho dáš krk je na tobě.Do tlamy si vidí málo kdo.
0 # Jan Kadlec 2017-09-25 00:45
Ty jsi sjetej nebo co?
+16 # Franta Sádlo 2017-09-25 05:41
Tebe bych chtěl vidět Kadlec, jak mašíruješ na druhej konec světa bojovat za západní [...]ený hodnoty. Protože pokud se nevzpamatujeme a nevykopeme tu demokratickou chátru, tak opravdu pomašíruješ blbe. Pak už ti bude těch 1000 dalších problémů u prdele srandisto..
0 # Jan Kadlec 2017-09-25 13:20
Chápu, že bys mě rád viděl bojovat za [...]ený hodnoty. To je totiž něco, co nikdy nikdo neuvidí, tak je mi jasné, že to lidi láká :)

Nedávno lidi kopali komunistickou chátru, před tím fašistickou chátru, teď by kopali demokratickou chátru a ať jako další přijde cokoliv, jsem si 100% jist že po pár letech to lidé budou chtít nakopat taky. To je totiž snazší než to změnit a vylepšit tak, aby to fungovalo...

A radši si nechci představovat, co přesně by se muselo stát, abych zapomněl na všechny ostatní problémy. Asi si neuvědomuješ, že vzhledem k rozkradenosti tohoto státu nemáme ani na ten ostnatý drát. Možná by stálo za úvahu vyřešit třeba tenhle problém, dokud ještě máme čas.

Migrace je problém, ale naštěstí zatím ne pro nás. Takže samozřejmě můžeme řešit něco, co se nás netýká (tím myslím na státní úrovni, řešit to v rámci EU pochopitelně smysl má), zatímco se bude pomalu rozpadat naše školství, zdravotnictví, sociální systém... Možná je to dobrá taktika, protože současným tempem budeme tak v prdeli, že už sem ani žádnej uprchlík chtít nebude...
+7 # krshrc 2017-09-25 07:24
Zajimalo by mne kde takhle mluvi,kdyz ho zdelovaci prostredky ignoruji a nebo jen vytahnou par vet z kontextu a ty omilaji do nekonecna.
+3 # kopřivnice 2017-09-26 16:27
Asi máte špatný informační kanál, nebo posloucháte jinou debatu, Okamura jako jediný Politik, představuje komplexní program, který je založený na změně systému, vystoupení z EU, a spoustu dalších bodech. prospěšných pro stát. Jenže redaktoři v debatách mu neustále skáčou do řeči a nechají ho nic říct a vysvětlit, takže Pane Kadlec, doporučuji si pustit svobodné radio, svobodný vysílač, kde má své pravidelné hodinové pořady a debaty. Popřípadě napište mě, já vám rád odpovím, jak bude čas..Pouze SPD má šanci něco změnit nikdo jiný..
+9 # LubinenKremlBot 2017-09-25 00:16
NEbuď zamrzej naiva chceš nêco co evidentně bez boje nepůjde
+6 # LubinenKremlBot 2017-09-25 03:06
Jan Tříska skočil z Karlova mostu v 80. letech 23.9 2017 do Vltavy .Kurva zednáři co to je za blbou show Se vám něco nepovedlo ,nebo byl jeden z vás , kterému jste dali na výběr?Bylo to až příliš demonstrativní aby někoho nenapadlo, že stále hledáte oběti .Proste Pána Krista o odpuštění.
+1 # eli 2017-09-25 08:53
Volby a robotizacia?
O co vlastne opat, tato chazarska medialna DIVA usiluje? Mali sme tu navrh na ekonomicky vyhodne zamorenie Prahy, tazkymi dopravnymi prostriedkami a prestavbu republiky na akysi druh uschovne priemyselnej produkcie z inych krajin, potom nas chcela presvedcit, ze tie mizerne mzdy z ktorych sa len
tak-tak da vyzit, nam zavidi cely svet, samozrejme bojkot kvot, bol len akymsi okuzlujucim gestom Markatky, pravda, boli tu mrazene buduce generacie a vela dalsich nepricetnosti, ale vyhody robotizacie nam este podrobne nevysvetlila. Z tohoto tematu vraj za styri roky moze byt absolutny hit a urcite aj bude. Ona vie svoje, pred styrmi rokmi sa o migracii tiez prakticky nehovorilo"a dnes visí ve vzduchu permanentně,"je dobre informovana!
Teda, coho sa volici v nadchadzajucich volbach maju podla nej vyvarovat? Samozrejme,"oml etých témat jako daně, důchody či minimální mzdy."Humanizac e porodnic a nějaká ta ekologie, to su predsa temy, ktore ohrozuju stvrtu priemyselnu revoluciu. Svet nepotrebuje porodnice, je tu predsa migracny program a nevyhnutna robotizacia. Je potrebne volit take strany, ktore nevolaju po zavedeni dani na roboty. Pitomeckove a rozni pokrytci, ako "Například takový Bill Gates,"by mali prestat tuto pitomost o zdanovani robotov sirit, preco? Pretoze podla nazoru Markety,"tahle myšlenka je pro politiky nadmíru lákavá."
Markéta Šichtařová, ma vzdelanie v ekonomickom smere, ako je mozne, ze sa tato kvalifikovana ekonomka nezaobera otazkou, cim stat nahradi unik dani z robotizacie na zabespecenie prevadzky statu, povedzme len v tom socialnom smere? To predsa nie je jej problem, ze? Politici, ti su voleni, aby taketo problemy riesili, aky priestor im sucasny kapitalisticky system na riesenie tohoto problemu ponuka? Ziadny, par zidov ozobracuje celu svetovu populaciu. Len osem z nich drzi v rukach tolko majetku, ako polovica vsetkych ludi.
tvnoviny.sk/.../...
Rozdiel, medzi hodnotou, ktoru robotnik vytvara svojou pracou a mzdou, ktoru za nu dostava, sa v marxistickej filozofii nazyva nadhodnotou
a neopravnene privlastnovanie tejto nadhodnoty kapitalistom, sa nazyva vykoristovanim. Toto vykoristovanie zakonite stupnuje napatie v spolocnosti, ktore vzdy vyustuje v revoluciach. Tento trend nemozno zastavit ziadnym medialnym balamutenim takych, ako je tato tu, mozno si on zamerne koleduje.
Ak politici nebudu schopni zabezpecit spolahlivy chod vsetkych nutnych statnych institucii, potom prestanu byt potrebni, na scenu nastupia tie APOKALYPTICKÉ DAVY NEZAMĚSTNANÝCH a ta doba je blizko.
+9 # julius 2017-09-25 07:30
Sakra tak dlouhy clanek nejde okomentovat jednim slovem.

Treba usek kde se pise

" víte, kolik práce vzaly lidem počítače, na kterých běžel software Microsoftu?" Naopak praci přidaly. protože je to nedomyslenej sunt. Bohuzel vysledek je nyni lide co zdrave pracovaly pohybem nyni sedi PC a snazi se tam vlozit alespon data pokud se to zrovna neresetuje ci neaktualizuje. To by nebyl ten problem hlavni. Problem zasadni treba s pocitaci je ze vrchnost ocekava tim ze zavedla do prace pocitace pujde prace rychleji a snadneji. OPAK je pravdou clovek ktery by to na papiru s tuzkou a kalkulackou udelal za desetinu casu nyni tezce se pohybuje v nekonecnych tabulkach s tisici zkratkovymi klavesy. Pocitac se stal presoftwarizova ny a obtizny. Kolikrat uz vidim jak na uredu si to zenska a to hovorim i o mladych vypocita na papiru a pak sazi do tabulek excelu. . Dvoji prace za jeden plat. Navíc vydate jeste za telocvicnu kde se potrebujete alespon protahnout.

Kdyz byla technicka revoluce musely se zmenit lide a naucit nove technologie. Tady se planuje ale neco vic. Pokud to chapu dobre tady uz maji roboti opravovat i sami sebe. Zdokonalovat se a vylepsovat. K cemu pak budou lide?? Stari se tezko nauci nove technologie a mladi je jeste nebudou umet - bude propad. Roboti budou sice moci vyrabet ale nebude nikdo nakupovat kdyz prijdete o praci prijdete i o zisk a nebudete mit na to vubec neco nakupovat. Vytvori se tedy kolecko. Robot vytvori praci za vas tedy vyrobi treba auto. Vy si jej nemuzete dovolit nebot na nej nemate ani kacku natoz na energii at benzin ci elektrinu. A tak se vyrobi robot co bude kupovat toto auto a bude s tim jezdit za vas. Asi bude i umyslne bourat protoze jinak by se brzo vyroba zastavila. Auto pujde do srotu a robot si poridi nove. Za co netusim asi za jinou praci kde bude prodavat olej jinejm robotu. A co lide??? Vymrou zbude tu planeta robotu co budou zit za nas nekonecne dloho az to vse vytezi mozna jednoho znich napadne vyrazit do vesmiru. Bude to jak nakaza. Tohle neni zmena technologii kde vam misto drozky daji auto s volantem. tady budou zit vase zivoty za vas. Lidstvo vymre.
0 # peto8 2017-09-25 07:32

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás