Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZ domovaMarkéta Šichtařová: Dobrý den, prsa ven

Sociální sítě

Reklama

Markéta Šichtařová: Dobrý den, prsa ven

Sobotní poledne, výlet, slunce, dobře naložený manžel tasí mobil. Tak jako nesčetněkrát za den udělá cvak – cvak a fotka putuje na Facebook. Koneckonců manžel je tak trochu (hodně) facebookový maniak.

Když mi mobil pípne s upozorněním, že mě ve svém příspěvku označil, mrknu na displej, ušklíbnu se, a fotku bez velkého přemýšlení nasdílím. Jsem na ní já a naše čtyřměsíční miminko, které právě kojím. Rozverný popisek u fotky zní:

„Dobrý den, všechno ven.“ Moc toho vidět není: Hlavně odlesky slunce, dětská hlavička z větší části zakrývající předmět synova zájmu, a pak trochu hlubší výstřih, jak to u kojení bývá. Nestojí mi to za věnování velké pozornosti.

Zpozorněla jsem, až když fotka k mému neskonalému pobavení vyvolala v diskusi pod ní obstojnou bouři. Drtivá většina facebookových přátel se netvářila nikterak pohoršeně, asi došli k názoru stejně jako já, že „skoro nic není vidět“, zato pár lidí se zdálo být pobouřeno hodně.

Jen tak mimochodem, zaujala mě zvláště dvě zjištění: Zajímavé bylo, že odhadem 90 procent těch, kdo protestovaly, byly ženy. A druhé zajímavé zjištění bylo, že několik lidí fotku okomentovalo z křesťanské perspektivy, a že tahle skupinka se také vesměs zdála být vysmátá – odkazovala na výjevy madon v kostelích zobrazujících stejný motiv.

Ve výživné diskusi se do sebe pustily převážně ženy, které mnozí sarkasticky označují za „lesany“, pro které bylo kojení mezi lidmi normální, a ty, které argumentovaly, že je to nevkusné:

Že si matka má najít nějaký k tomu určený liduprostý kout.

Že matka přeci ví, kdy bude kojit, tak si místo zvládne vždy zavčasu najít.

A že když už jsou v blízkosti lidé, má se něčím přikrýt.

Něco vám řeknu: Kdysi jsem byla vychovaná úplně stejně. Pohoršovala jsem se, když jsem na veřejnosti viděla matku kojící své dítě. Viděla jsem za tím totiž exhibicionismus. A tak jsem se s prvním dítětem schovávala.

No – a brzy jsem zjistila, že to občas prostě nejde.

Klidný kout? A kde si jako třeba na třídní schůzce máte najít opuštěný kout? Že nemám s miminkem co dělat na třídní schůzce? No tak to zkuste vysvětlit učitelce, která si postavila hlavu, že 14 dní po narození miminka mě vidět prostě „musí“, a to i když jsem jí polopaticky odvětila, že to fakt není dobrý nápad a že žijeme v době telefonů. Inu dobře, když jinak nedá. A tak jsme kojili pěkně před tabulí v zaplněné třídě, nebylo zbytí. Takových situací jsou stovky.

A že matka ví, kdy bude kojit? No ano – já to vím. Můj malý žrout se krmí jednou denně, a jedno krmení trvá přibližně 24 hodin. Krmí se, ať spí, či bdí. Vím tedy, že se bude krmit za hodinu. Že se bude krmit za dvě hodiny. Že se bude krmit za týden touto dobou. Jistě, taky jsem slyšela tu teorii generace našich matek, že dítě se má krmit po čtyřech hodinách. No – když si ještě dneska někdo myslí, že novorozeňátko bude jako robot fungovat podle hodinek, asi nemá smysl ztrácet s ním dál čas.

Že se matky mají přikrýt? Ale jo, celkem ráda, mám i takový pěkný šál určený na zakrytí při kojení. Dokonce ho i nosím všude s sebou v kabelce. Jenomže když je venku vedro k zalknutí, mému miminku se jaksi nelíbí dusit se pod ním. A pláče. A když zrovna není horko k zalknutí – tak se mu to taky nelíbí. A pláče. Ale když ho odkryju – tak to je jiná. Spokojeně se zavrtí a začne si cpát bříško.

No a tak když to v ústraní a se zakrytím nejde, prostě to nejde. Když musíš, tak musíš (papat). Nemám žádné zvláštní potěšení z toho, že by mě někdo pozoroval při kojení. Nemám z toho taky žádné zvláštní vnitřní pnutí. Pokud je zrovna konstelace taková, že to je to nejjednodušší řešení – pak je mi to prostě buřt. Hlad mého miminka je pro mě podstatnější než dotčený útlocit prudérního kolemjdoucího, který je líný odvrátit oči (když se mu to nelíbí), ale není líný se nad tím rozčílit (že prý se mu to nelíbí).

Leckdo argumentuje, že „čurat je taky přirozené“, a přece se to nedělá na veřejnost. Pardon, ale tohle přirovnání neobstojí ze dvou důvodů. Zaprvé po čurání zůstanou veřejně na zemi celkem obtěžující pozůstatky. Zadruhé dospělý člověk se sebeovládá poněkud jinak než malé miminko.

A znovu říkám: I já kdysi dávno díky výchově bývala, když jsem ještě nechápala, o co jde, kojením na veřejnosti trochu pobouřena. A tak jsem si položila otázku, odkud to pohoršení vlastně plyne. A došla jsem k názoru, že je to podobné jako kdysi bitva o to, zda ženy smějí nosit kalhoty. Kalhoty samy nepobuřují. Ženy také ne. Ale kombinace žena + kalhoty, to už byl kdysi průšvih.

Prsa evidentně taky nevadí, vykukují zpoza každého rohu, a nejen na obálkách časopisů. Leckdy je v bujném výstřihu vidět víc než při kojení. Miminka taky nevadí. Ale kombinace dítě u prsu vadí. Proč asi? Protože naše kultura na ten pohled není zvyklá. Černoši v Africe děti u prsu neřeší, my ano. (A mimochodem, domorodci si ve společenské chýši taky nečurají na zem, takže i oni cítí jakýsi rozdíl.) Evidentně to tedy není něco, co by bylo evolučně výhodné schovávat.

A tak docházím k názoru, že je to o zvyku. Pobouřeni jsme, protože generace našich rodičů a prarodičů jela na flaštičkách a sunaru. A protože na to nejsme zvyklí, hledáme v tom nějakou veřejnou sexualitu či exhibicionusmis, který v tom ovšem není.

Exhibicionismus totiž je, když někdo ukazuje něco, co se ostatním nelíbí, a má potěšení z toho, že budí emoce a pobuřuje. Neznám maminu, která by byla exhibicionistka. Znám ale spoustu mamin, které kojí, a tím občas jako vedlejší efekt ukazují něco, co se některým nelíbí, ovšem nemají z toho žádné potěšení - spíš je jim to jedno.

A víte co? Myslím, že je dobře, že jsou dost sebevědomé a je jim jedno, co si o jejich počínání okolí myslí. Nelíbit se kojení někomu může. Mně se třeba zas nelíbí jeden chamtivý vykuk z naší vísky. Ale když se vám to nelíbí, prostě se dívejte jinam. Já se taky na vykuka nejdřív zašklebím a pak se dívám jinam, abych si nekazila pěkný den. Žij a nech žít.

Možná se vám zdá divné, proč se tím vůbec zabývám, když jsem říkala, že mi je vcelku jedno, jestli mě někdo pozoruje či ne, jestli kojím pod šálem nebo bez něj. Řeknu vám proč. Protože těch omezení a regulací daných zákonem kolem nás je už tolik, že odmítám nechat se ještě navrch k tomu zbuzerovat prudérností naší doby. Nerada bych se dočkala toho, že jakmile začnu mezi lidmi kojit své miminko, budu se zvýšenou pravděpodobností legitimována podobně jako v osmdesátých letech dlouhovlasé máničky: Za „pobuřování“ a kažení mravní výchovy mládeže.

Jsme otroky svých vlastních hlav, naučených vzorců chování, které ne vždy jsou v dané historické době užitečné. (K čemu bylo užitečné, že ženám bylo ještě ve 20. století zapovězeno nosit kalhoty?) V Británii se nedávno jeden muslim rozčiloval, že vepřové maso je v obchodě ve stejném regálu jako jídlo, které si chtěl koupit. No co to je za manýry?!

On byl pobouřen, vepřové se mu eklovalo. Vždyť ho kupovat nemusel.

Někteří lidé jsou pobouřeni pohledem na kojící se dítě. Vždyť se na něj dívat nemusejí.

Obojí je jen otázka kulturního zvyku. Jakmile ale v rámci korektnosti začneme maso z regálů uklízet a prsa vytahovat dětem z pusinek, protože někteří lidé, kterých se to netýká, s tím mají mentální problém, vzdáme se zase dalšího kousku naší kultury, která si na přehnané prudérnosti nezakládá. A posuneme se tím zas o kousek blíž ke společnosti, která si zakládá na zahalování žen. Děkuju, nechci. Tak proto to řeším.

Markéta Šichtařová

Loading...

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

0 # peto8 2017-06-30 12:41
-7 # eli 2017-07-01 06:04
Utocit na moralistov prsama, moze ohrozit zdravy vyvoj buducich generacii, zda sa, ze to pani Marketka opat nedomyslela. Myslim, ze by bolo ovela vyhodnejsie a hlavne ucinnejsie, ak by zvolila ine prostriedky nicivej natury na ich konecnu porazku, ako napriklad, obvinit ich zo vzbury proti homosexualom, alebo z molestovania deti, to teraz leti, Vatikan sa otriasa v zakladoch. Prsia, su modlou muzskeho pokolenia a zdravej buducnosti kazdeho naroda, vcetne tych unifikovanych, ziadny Sunar, ci ine kraviny, ich nikdy nenahradia, teda nemalo by sa s nimi lahkomyselne hazardovat ani odhalovanim na facebooku. Pravda, aktivita pani Marketky v tomto smere, nie je az taka niciva ako napriklad jej aktivita v ekonomike. Nohata Mařenka Dvořaků za pultom v mliekarni na Náměstí Svobody v Pohořelicích, sa nemusi bat, ze ju pripravi o pracu robot Emilek a Prahu tiez len tak skoro nepohlti svetova burza nehnutelnosti. Aky osud caka tych nabozenskych moralistov? Podari sa pami Marketke, homosexualom, alebo modernej justicii znicit tuto pomylenu cast spolocnosti? Rozhodne nie! Na prahu sveta caka daleko nebezpecnejsia, ovela pocetnejsia, nabozenska dogma, ktora je pripravena uplne zahalit nielen zenske prsia, ale aj ich cele telo vcetne oblicajov. Zenam budu vycnievat z ciernej burqy len tie vystrasene oci a muzom sa strati tvar v hrubom chumaci chlpov. Muzi prestanu pouzivat chytre telefony, pretoze Facebook zanikne( ved uz nikto face mat nebude )
a vsetky ich milenky budu ukamenovane. O com sa potom bude vlastne pisat, tazko predvidat, ale urcite sa bude vela citat. Koran minimalne patkrat za den.
-4 # honza77 2017-07-01 19:39
Šichtařová si má takovéto intimní fotky dát do rodinného alba a ne je vyvěsit na veřejnost. Příště vystaví jak leze hlavička z rodidel Šichtařové, no co, taky je to krásné a přirozené.
Ona ta koza (Šichtařová) se holt musí furt nějak zviditelňovat. A to celé jde.
Nikoho ta fotka nepohoršuje, ale pohoršuje to, jak se ta "ekonomka" zviditelňuje. Dobře věděla, že z toho jejího "soukromého" fejkbuku to přejde dál do veřejnosti. A je jedno jestli to tam dal Pikora, není to poprvé, kdy se tito dva veřejně obnažují.
+16 # .lak 2017-06-30 13:27
+14 # John Maxwell 2017-06-30 14:24
Dobrý nápad na pátek

Jinak k tématu ....
Cynismus některých jedinců je prapodivný, že jim nevaděj Jewropský hodnoty .....třeba v dojč povolily homosexuálům právo registrovat své svazky a adoptovat děti ...
+22 # Janinna 2017-06-30 15:50
Tečka lak se svými odkazy nemá chybu:) Vždy potěší.
Jinak všiml jste si Johne, že Merkelka byla proti?
Ta je ale vyčůraná, co? Ani ryba ani rak.
Je proti registrovaným sňatkům, ale adopce dětí touto skupinou jí nevadí. Když už!!! nemělo by to být naopak???
Široký záběr, aby neztratila své voliče.

O nic jiného než o rozklad a demoralizovaci společnosti nejde.
Celá dnešní společnost je šílená.
Odsunutí klasické rodiny někam na desátou kolej. Vyznávání nulových lidských hodnot, bez morálky a mravních zásad.
Vždyť si vemte těch názvů jenom u sexuálních deviací, a stále to nestačí, kam jsme to dospěli s tou korektností?, vymýšlejí stále nové a nové:

Algolagnie, Amaurofilie, Deflorační mánie, Dendrofilie, Dippoldismus, Efebofilie, Erotografomanie , Fetišismus, Frotérismus, Formikofilie, Graeofilie, Hierofilie, Homilofilie, Injektomanie, Kandaulismus, Koczwarismus, Koprofilie, Naratofilie, Nozofilie, Ofidiofilie, Parafilní infantilismus, Pedofilie, Pyrofilie, Retifismus, Sadomasochismus , Skatofilie, Somnofilie, Symforofilie, Tušérství,........

A přitom by stačilo říct - úchyl.
+10 # John Maxwell 2017-06-30 17:15
Přesně ,to jsem četl Merkl baba chce koryto obhájit a zatim se jí čarodejnici daří a po rezoluci co Rada Evropy ve Štrasburku vydala to nevypadá vůbec dobře ....
parlamentnilisty.cz/.../...

A teď teprv dojde k naplnění státní zakázky na ubytování a sloužení kanoistům z Afriky ...
+11 # Janinna 2017-06-30 17:56
Jasně, že koryto obhájí, ten nedouk, který jí má konkurovat je tam jen do počtu, rádoby vyzyvatel, aby se neřeklo. U nás je přeci demokratický systém a žádná "jedna strana".:)
A máte pravdu nevypadá to dobře. Kdyby to nebylo tak žalostně šílené, tak řeknu, že je to špatná groteska.
Koho zajímá názor nějakých Čechů? Přehlasují nás a hotovo, to je panečku spravedlnost - ale sami jsme se do toho spolku upsali a s pravidly souhlasili.
Jsme pro ně podlidi, vždycky jsme byli a vždycky budeme.
Jediný argument naší věrchušky "oni k nám stejně nechtějí" padne, až odhlasují stejně vysoké "benefity" v celé EU a na to dříve nebo později dojde v rámci spravedlivého přerozdělení.
Pak jim bude jedno jestli budou žít v reichu nebo v zatím českých sudetech.
+10 # John Maxwell 2017-06-30 18:12
Jani, když jste nakousla ty české sudety ,tak mne napadla těžba lithia v Českém Středohoří jestli pak to s těmi sudety nemá souvislost.
+16 # Janinna 2017-06-30 19:27
Nemyslím, že to má souvislost se sudety, ale určitě to je největší s.v.i.ň.á.r.n.a , které se tato vláda dopustila na občanech této země, když dala povolení s těžbou filantropovi Janečkovi.
Zmetek zrzavá dostal co chtěl.
Ani nevím - tak mě to rozčílilo, že už jsem se o to přestala zajímat, jestli je v tom také "zainteresovaná " Krvavá Madla.
Nedivila bych se, ta využije každou příležitost, aby barbarům z východu pustila žilou.
Myslím, že k tomu byl článek na PL a už titulek mluvil ta vše - "Australané si mnou ruce- jde o nejlevnější těžbu lithia na světě“.
Bože, my jsme takový blbci, nestačí, že jsme nechali rozkrást, vytunelovat nebo "odklonit" co se dalo, ale i to co ještě zbylo (a zrovna tady to není málo) si nenecháme a místo toho se nakapsuje pár "filantropů".
+7 # John Maxwell 2017-06-30 19:42
S tím naprosto souhlasím a snad opravdu snad ve volbách jim to spočitame ...
Už jsem narazil i na titulek ANO-SPD a ještě nekdo ...
+4 # LubinenKremlBot 2017-07-01 08:06
Max Ano-Spd , to je ta spekulace, která tě má odradit od volby SPD.Já bohužel nevidím nikoho jiného , který by se dal volit ale ideál by bylo alternativu spojit právě pod hlavičkou NE -NATO a EU.Jaký si politicko volební národní obrození a brát tyto volby zároveň jako nevypsané referendum o osudu této země.
+2 # John Maxwell 2017-07-01 10:44
Lubi i kdyby tam bylo SPD s Rumburakem tak ho volit budu....
+2 # Janinna 2017-07-01 23:47
:))
0 # Jaris 2017-07-02 10:40
Janinno, tak jsem si dobre prostudovala Janeckuv oblicej a rekla bych, ze je to zid. Pokud v tom figuruje i krvava madla, tak je pripad jasny. Opet ceske bohatstvi pripadne zidum, kteri si navzajem podavaji zpravy, kde se co da ukrast. Ver mi, ze Australani z toho mit nic nebudou. Ani jsem tu novinu o ceskem lithiu nevidela na zpravach. Jsem presvedcena, ze se jedna ciste o chazarsky kseft.
+11 # Věra Štimová 2017-06-30 14:16
Co dělat, když dítě chce nakojit, je snadné, ale co dělat, když se chce dítě narodit jinde než v porodnici, to už je horší. Navíc porodnice na Praze 2, původně byla vybudována pro padlé dívky, které chtěly rodit anonymně, protože si je jejich "manžel" nechtěl vzít, asi věděl důvod. Zatímco se jinde ve světě buď rodí doma s porodní asistentkou, nebo ambulantně s tím, že ženu hned odveze muž domů, protože dítě je jejich plod lásky a nikdo nemá mluvit do jejich rodiny a intimity jejich života, tak u nás nyní musí rodit všechny ženy v ústavech, které dříve patřily padlým dívkám a vedle hned byl sirotčinec. Jeden takový byl právě na Praze 2, vedle toho rodícího domu. Že ty děti ve stu procentech vždy zemřely, již je asi pro někoho nepodstatné. Tradice tedy musí být a všechny ženy nerodí doma, obletováni babičkami a tetičkami a drženy za ruku od nastàvajícího tatínka, ale jdou hekat na hekárnu, kam občas nahlídne i celá třída mediků pod fakultní nemocnicí, pak jsou přivázány za ruku k nějamé kapačce, tak že musí rodit vleže a miminko musí překonat vlastně bariéru, která by neexistovala, pokud by se žena mohla otočit a navíc miminko pořád monitorují a pouštějí mu k obveselení do oušek ultrazvuk. Musí to býrt velmi "příjemné". Takhle vystresované dítě potom opláchnou nějakým dryjákem, po kterém se některým dětem objeví na tělíčku krvavé pruhy, jak dryják stékal. Nakonec řeknou matce, nikoliv, že má alergii na to tekuté mýdlo, ale že spinká, tak ho ke kojení radši nepřinesou. Matce tedy včas nenaběhne mléko a pak má problémy s kojením. Mezitím ji upozorní, že dítě má po těle nějaké krvavé skvrny, proto ho matka musí mýt v hypermangánu. Matce dají čaj a stříkačku, aby, než jí naskočí mléko, stříkala miminku čaj do pusinky stříkačkou.Doma by byla s rodinou a v ložnici sami s mužem a kojila by bez problémů i v noci. Ne tak v ústavu. Tam je na pokoji buď v deseti nebo lépe v šesti lidech i s kojenci včetně. Pokud nějaká matka v noci dokojí a přebaluje miminko, vzbudí se ostatní maminky i miminka. Tak čtyři dny teroru v porodnici a pak vám dají plno reklamních produktů, abyste věděli, že zrovna jejich olejíček vyrobený z ropy, je pro vaše miminko to pravé ořechové. Hlavně voní po heřmánku, kterého je tam 0,003% .
0 # Peter1111 2017-06-30 16:09
Fakt neviem ako kedysi naše babky a matky dokázali plniť svoju “povinnost” a nakojiť niekoľko detí počas života a nevyvalovali pritom prsníky po námestiach a obch. centrách. Nechápem, že sme nepomreli od hladu a smädu .
Vždy sa dá aj na verejnosti nakojiť tak,aby si to nikto nevšimol, je to len vec chcenia. To čo predvádza Šichtárová a jej podobné je obyčajné divadlo . Nikto ma nepresvedčí,že v určitej minúte a sekunde je nutné zrazu vyvaliť prsník a okamžite nakojiť tam kde sa žena nachádza. Vždy sa dá chvíľu počkať a nájsť miestečko aspoň trochu mimo hlavného diania. Žiadne dieťa neumrie do 5 min . To, že keď musí ,tak musí…to sú také bláboly.
Musia sa aj iné veci a nerobíme ich na verejnosti.
+1 # Jan Kadlec 2017-06-30 17:24
Buď jsi to vůbec nečetl nebo nepochopil. Pokud dítě dostane hlad, tak nebude čekat 5 minut. Ani 5 sekund ne... Takže si můžeš vybrat, buď to dítě těch 5 minut budeš nějak tišit a odbývat nebo mu dáš normálně najíst. Já svoje bradavky ukazuji kde chci, rozhodně bych v tom proto nikomu nebránil. Divadlo podle mě předvádí ti, kteří se nesmyslně pohoršují nad přirozenou věcí...
-7 # Peter1111 2017-06-30 17:34
Ja viem ako sa koja deti a bol som pri kojení niekoľkých. Dieťa neotvorí oči za 1 sekundu a nezačne revať okamžite pokiaľ nedoistane prsník.
A keby si aj trochu pomrnčalo, tak minutka dve ho nezabije pokiaľ si matka nesadne niekde bokom a nie v centre námestia.
Také kraviny,že dieta nepočká ani 5 sekúnd rozprávajte na stretnutí mladých feministiek.
+2 # Jan Kadlec 2017-06-30 19:05
No budiž, ale pořád nechápu, co je špatného na kojení uprostřed náměstí... Jo kdyby se jednalo o s*aní uprostřed náměstí, to by bylo něco jiného...
-7 # Peter1111 2017-06-30 19:14
To je smutné, že to nechápete.
-3 # Peter1111 2017-06-30 19:20
Pokiaľ beriete kojenie čisto ako dodávku potravy a tekutín dieťaťu, tak potom je to OK.
Ja si myslím, že kojenie je niečo viac ako len žranica.
Je to spojenie medzi matkou a dieťaťom, ktoré by si mala vychutnávať v kľude a aspoň akom takom súkromí.
Ale ako vidím evidentne sa kojenie stalo vecou ľudských práv a slobôd" :-)
+6 # John Maxwell 2017-06-30 19:36
V jistém slova smyslu máte pravdu ,je to vztah matka a dítě ,ale vůbec to nesouvisí s ňákym soukromím ...
Už samotnej akt kojení dává kojenci pocit bezpečí kterej je pro jeho vývoj důležitej stejne tak jako přirozená reakce na pocit hladu a zda to jídlo dostane či musí čekat , pokud reakcí když to napíšu jednoduše nebude jídlo utvoří si mozek vzpomínku na hlad a strádání ,což vede v pozdějším věku k nadváze a sobeckosti ...málo jídla budu si ho ukládat ... proto absolutně neřeším zda nejaka matka kojí ať je kde chce ....

Cituji Peter1111:
.
Ale ako vidím evidentne sa kojenie stalo vecou ľudských práv a slobôd" :-)

A kdo by měl rozhodovat o kojení když né matka je to svobodné právo a rozhodnutí .... boha jeho ....
-4 # Peter1111 2017-06-30 20:28
Ok. Takto. Ja neviem koľko máte rokov,ale tvrdiť,že si dieta po 2 min. "čakania" na prsník vytvorí v mozgu spomienku na hľad,tak to je riadna kravina.
A následne bude trpieť obezitou a sebeckosťou.... na to kde chodíte ?
+7 # Jan Kadlec 2017-06-30 20:55
Na to jsou vědecké studie a je to i docela logické, když se trochu zamyslíte...
+5 # John Maxwell 2017-06-30 21:34
Přesně , jak píše p.Kadlec jsou na to studie a nevím co by měl mít můj věk s tématem společného já nekojím :)
Doporučim Vám dokument Duch doby je už i s dabingem
www.youtube.com/.../
Je to slušně udělany dokument vážně stojí za schlédnutí ...všechny podněty z okolí formují člověka od početí ,během dětství atd.
......
Nevím zda v předešlém postu jsem se vyjádřil přesně je to už nákej pátek co jsem ho viděl ,takže jen asi tak co si pamatuju.
+3 # John Maxwell 2017-06-30 17:32
Tak si představ, že úplně stejně jsi mohl být krmený taky ...co je tak pohoršující na krmení kojence ? To jsi neviděl prso ?
-3 # Peter1111 2017-06-30 17:43
Nie ja som tak určite nebol krmený. Ja som prsd videl,ale nevidím dôvod aby ho videl každý kto ide okolo .
videl som v meste situáciu,kedy si moderná a pokroková mamička sadla na jednu z lavičiek usporiadaných v kruhu a vytasila prsník takým spôsobom, že bolo jasné,že išla len provokovať. Nemusela si tam sadať, bolo naokolo dosť priestoru na súkromie. Najsmutnejšie na tom bolo,že väčšina tých ľudí proste vstala a odišla preč ,aby jej dopriali trochu súkromia . nie preto,že by boli pohoršení,ale preto že chápu, že kojenie je intímna záležitosť.Nie že by ona prejavila snahu o aké také súkromie,ale cudzí ľudia to chápali a odišli. Bolo mi tej kravy ľúto a aj toho dieťaťa. Kojenie nie je návštěva McDonaldu za účelom nažrania sa. Ideme jesť….tak prsník von . Je v tom viac ako len prijímanie potravy. Aspoň si myslím…a to som muž.
+4 # Pavel Jan 2017-06-30 18:52
Ty děláš, jak kdyby kojení ve veřejném prostoru byl hrdelní zločin. Za starých časů to bylo úplně normální, moralisto.
-5 # Peter1111 2017-06-30 19:07
Nemám nič proti kojeniu na verejných priestoroch .
Hovorím o spôsobe . Dá sa to normálne alebo tak,že o tom bude vedieť polovica mesta .
+4 # Jan Kadlec 2017-06-30 16:46
Někomu vadí kojení, druhému šátky na hlavě, třetímu nudismus, čtvrtý nadává na délku vlasů (na máničky)... Bohužel asi neexistuje na světě jediná věc, se kterou by neměl problém nikdo...

Jen doufám, že tento článek paní Šichtařová napsala spíše z nudy než z potřeby a že zase tolik lidí problém s kojením na veřejnosti nemá. Těžko by se hledalo něco přirozenějšího než kojení...
-3 # Peter1111 2017-06-30 16:48
Tej samotnej matke by malo záležať aby taká intímna událost akou je kojenie , zostala pokiaľ možno medzi ňou a dieťaťom. Je to vec citová, intímna, osobitá a jedinečná...... .nie věc módy alebo demokracie, či západných hodnôt. Pani Šichtárová to má hodne pomýlené.
-6 # Peter1111 2017-06-30 19:16
Toto môže omínuskovať len absolútny asociál a imbecil.
-5 # Peter1111 2017-06-30 17:06
Ono je to jako so všetkým , čo sa deje okolo nás.
Je to čiste vec chcenia. Nakojiť aj na verejnom priestranstve (nie na verejnosti) sa dá tak,že si to takmer nikto nevšimne alebo tak, že to uvidia všetci či chcú alebo nie.
To je ako s prejavmi príslušnosti k určitej skupine podľa pohlavnej orientácie Heterosexuáli nemajú potrebu upozorňovať na verejnosti na svoju orientáciu ,ale homosexuáli musia poriadať gaypride pochody a ostentatívne to dávať druhým najavo ,hoci o to nikto nestojí.
-4 # Peter1111 2017-06-30 19:25
Vidím, že lezby a buzeranti sa schádzajú. :-)
+11 # Pavel Jan 2017-06-30 18:54
Už jsem to psal na PL. -
Když jsem byl malej, tak bylo úplně normální, když matka, která byla s kojencem na procházce si v parku sedla na lavičku a dítě kojila. Nikdo neočumoval, nikdo to nepovažoval za nemístné, prostě normální věc, jako třeba když někdo čte noviny. Moralisti asi měli zrovna okurkovou sezónu, tak si vymysleli, že to je nemravnost - idioti. Polonahý buzeranti v průvodu hrdosti v ulicích metropole to je v pořádku, ale kojící matka na veřejném prostoru je nemravnost. Jak jsem řek - debilové. Z nejobyčejnější události v lidském žívotě udělali odsouzeníhodnou věc. Debilové - to nemyslím jako nadávku, ale jako pojmenování psychické výbavy.
-6 # Peter1111 2017-06-30 19:22
Evidentne ste nepochopil o čom je debata.
Nikto z kojenia nerobí odsúdeniahodnú vec.
Kde ste k tomu prišiel?
+1 # MA3X 2017-07-01 15:26
Ale vykecal ses, co? Tos potřeboval, uff, ale dalo to práce, žvanit a nic neříct. Tak snad příště.
+2 # LubinenKremlBot 2017-07-01 08:20
Pavle máte naprostou pravdu penisy v rukách pochodujících LGBT homiků nikdo nezakáže , naopak
jsou propagována za příkladná a tak krásný pohled na spokojené, kojené dítě by mělo být zakazováno? , fuj tajbl
u mě falešná a zvrácená morálka.
+3 # Věra Štimová 2017-06-30 20:48
Pánové v diskuzi velmi pobavili. Díky !
0 # peto8 2017-06-30 20:55
-3 # Jaris 2017-07-01 10:28
Samozrejme, ze kojeni je soukroma vec a nema se odehravat na verejnosti. Je to nechutny pohled, ze ktereho se zveda zaludek. Na plovarne take zenske nechodi bez podprsenek. Je to takova dnesni moda kojit na verejnosti. U nas to jedna baba zkousela dokonce v parlamentu a spravne ji byly ukazany dvere. Kojeni na verejnost proste NEPATRI. Je tozcela intimni a soukroma vec, Sichtarova.
+2 # pozorovatel 2017-07-01 15:00
Položme si otázku, líši sa až tak veľmi kojenie dieťaťa z prsníka od situácie, keď je kŕmené v fľaše? Ak by žena v parku kŕmila svoje dieťa z flašky, nikoho by to nepohoršovalo. Prečo ich teda pohoršuje kojenie?

Polonahé ženy vidíme všade naokolo v reklamách. V lete vidieť v meste celé davy dievčat v polopriehľadnýc h tričkách. Na prírodných kúpaliskách bežne človek stretne dievčatá "hore bez" a nikto z toho nechytá infarkt. Čo je tak strašne poburujúce na odhalenom prsníku pri kojení? To už aj k nám prišla šaríja?

Technická otázka, keďže som tu zriedkavý návštevník. Jaris, si žena alebo muž?
+2 # MA3X 2017-07-01 15:24
Asi seš buzerant, když tvrdíš, že je to nechutná věc. Nechutný je, když ko cumláš jinýmu chlapovi. Kojení je přirozená věc, a když se ti to hnusí, nešmíruj. Na veřejnost nepatří úchylárny, dvě buzny, co se líbají, buzna co se chová jako hysterická kráva, namalovaná buzna. To je hnusný. Kojící žena je naopak přirozenost a naturalnost. Sichtářová je navíc pěkná baba i po 4 klucích má smysl pro humor, brání naše hodnoty, čili není blbá. Gratuluju ji k plnohodnotnému životu. A ty Jaris mlč, blbe.
-3 # Jaris 2017-07-02 06:40
Kojeni se ma odehravat v soukromi a ne na verejnousti. TOT VSE.
+2 # pozorovatel 2017-07-01 14:52
Napíšem jeden môj zážitok.

Raz som takto videl nejakú ženu, ktorá kojila mimino v parku na lavičke. Podľa vzhľadu to bola cudzinka, zrejme turistka zo západnej európy. Skrátka klasická európanka z "civilizovaných " krajín.

Aby nepohoršovala ľudí okolo, tak dieťaťu kompletne cez hlavu prehodila ručník, ktorý zakryl takmer celé dieťa, celé ľavé rameno ženy a polovicu hrudníka, takže okoloidúci nemohol nič vidieť.

Pomyslel som si, že svet sa zbláznil, keď kvôli akejsi pseudomorálke tá žena radšej pridusí svoje vlastné dieťa, len aby niekoho nepohoršila, že kojí na verejnosti.

Proste je to absurdná debata. Ťažko si viem predstaviť niečo prirodzenejšie, než matku kojacu dieťa. Potom sa nedivme, že je zúfalo nízka pôrodnosť, keď sa tu riešia takéto pseudoproblémy.
+1 # John Maxwell 2017-07-01 15:41
Přesně , je to jen předsudky , komplexy ,dogmaty svázaná společnost ...pohoršující se nad svobodnou vůlí sama si rozhonout o svém potomku, když jiní na to nemaj kuráž a rači se schovájí za lži rádoby světonázoru náký intimity to je, ale blbost to neni sex ...
+1 # Dědouch11 2017-07-02 10:31
"Pohoršující" a hnusné, je šmírování ženy, která ukájí potřebu svého dítěte. Je to přirozené a je to i krásné. Normální člověk, si kojení a odhalený prs, nespojí s erotikou.
0 # John Maxwell 2017-07-02 10:42
Tak tak ...

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás